Gå til innhold

Politikk: ber Kjell Magne til guden sin om råd i sin jobb?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Jeg måtte kontakte en svenske for å finne denne som jeg visse jeg hadde sett et sted:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=194434

"Svensk sikkerhetspoliti registrerte en klar økning i antallet forbrytelser rettet mot minoritetsgrupper, men ingen tilsvarende økning i antallet angrep mot jøder.

- Akkurat de antisemittiske forbrytelsene er interessante, ettersom det påstås i debatten at antallet skal ha økt. Det ser vi ikke i våre tall, snarere en liten nedgang, sier Michael Johnson i det svenske sikkerhetspolitiet Säpo.

Ifølge Säpos foreløpige tall ble det begått et 50-talls forbrytelser med såkalt antisemittisk fortegn i første halvdel av 2003, og dette var omtrent som i samme periode året før."

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=728354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    81

  • Ulv I Faarikaal

    69

  • Dorthe

    21

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

En artikkel I Finacial Times er mest interessant,den motsier din påstand.

Dessverre må man logge inn og betale for den.

http://news.ft.com/servlet/ContentServer?pagename=FT.com/StoryFT/FullStory&c=StoryFT&cid=1069132068176&p=1012571727092

Det finnes mye stoff her, som også motsier deg:

http://eumc.eu.int/eumc/index.php

Men tallene fra det svenske politiet er klare:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=728354

For øvrig er det "merkelig" at du skal klage over den jødehetsen som du selv er den fremste eksponenten for her på DOL, gjennom dine fremmedfientlige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er noen år siden Sør var i Oslo? Han kan komme på besøk og ta seg en tur til sentrumsskolene og en tur på Holmlia og så kan han se med egne øyne.

Jeg er i Oslo regelmessig pga jobben, og spaserer rundt i Oslo øst hele tiden.

At det er utlendinger i Oslo er det ingen som benekter - hvorfor skulle man det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver kun om jødehets og _manglende fokus_ på israelske lidelser i forhold til palestinske.

Jeg vet også at muslimer/arabere bare vil kaste jødene på havet, de vil ikke ha fred eller noe annet sludder.

Nettopp. Du fokuserer kun på overgriperenes lidelser, som er langt mindre enn lidelsene til det folket de har okkupert.

Det er som å fokusere på "de stakkars tyske soldatene" som ble sendt til Norge, og å "glemme" å nevne at de faktisk er med på en ulovlig okkupasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men tallene fra det svenske politiet er klare:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=728354

For øvrig er det "merkelig" at du skal klage over den jødehetsen som du selv er den fremste eksponenten for her på DOL, gjennom dine fremmedfientlige innlegg.

Jeg har aldri hetsa jøder, det må du i tilfelle påvise ved å referere til et innlegg jeg har skrevet.

I denne tråden gjør jeg det motsatte: peker på jødehetsen og forsøker få fram at det skjer. Du forsøker bagatellisere det, og det er betenkelig.

I tillegg prøver du å forvirre ved å komme med falske anklger, for deretter å argumentere mot noe som du har diktet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at palestinerne og den tyvaktige korrupte sjefen deres aldri har akseptert noen grenser, men bare vil kaste jødene på havet.

Din forståelse er så mangelfull at det er liten vits å diskutere. Det blir som å hevde at nazistene okkuperte Norge fordi vi hadde planer om å kaste Tyskland i Middelhavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i Oslo regelmessig pga jobben, og spaserer rundt i Oslo øst hele tiden.

At det er utlendinger i Oslo er det ingen som benekter - hvorfor skulle man det?

Med vennlig hilsen

Da burde du ha sett at skolene og barnehagene er fulle av innvandrerbarn som ikke kan snakke norsk og ikke får lov til å leke med de norske ungene.

Jeg er helt enig med deg at det er det samme hvor folk kommer fra, problemet oppstår når det blir ghettolignende tilstander og nordmenn kommer i mindretall og det er vel det de fleste er redd for.

Jeg har ikke fulgt diskusjonen så egentlig har jeg bare puttet inn et innlegg her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hetsa jøder, det må du i tilfelle påvise ved å referere til et innlegg jeg har skrevet.

I denne tråden gjør jeg det motsatte: peker på jødehetsen og forsøker få fram at det skjer. Du forsøker bagatellisere det, og det er betenkelig.

I tillegg prøver du å forvirre ved å komme med falske anklger, for deretter å argumentere mot noe som du har diktet opp.

Jo, dine fremmedfiendtlige innlegg rammer jøder i like stor grad som alle andre.

Tror du virkelig en gruppe nynazister som jager en fremmed kommer til å si: "å nei, du er jøde og ikke muslim, så deg slipper vi"?

Tror du de bryr seg? Selvsagt ikke.

De gruppene du nører opp under dreper/skamslår like gjerne en jøde som en muslim!

Og de som sprer fremmedhat er personlig ansvarlig for at slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du ha sett at skolene og barnehagene er fulle av innvandrerbarn som ikke kan snakke norsk og ikke får lov til å leke med de norske ungene.

Jeg er helt enig med deg at det er det samme hvor folk kommer fra, problemet oppstår når det blir ghettolignende tilstander og nordmenn kommer i mindretall og det er vel det de fleste er redd for.

Jeg har ikke fulgt diskusjonen så egentlig har jeg bare puttet inn et innlegg her og der.

Selvsagt er det et problem når barnene ikke kan snakke norsk. Det er slik som skjer når fremmedfrykten blir til hysteriet vi ser her i tråden, og man får "oss" og "dem" holdninger.

Fremmedhatet gir et alibi til de mest fundamentalistiske, som kan peke på innlegg her på DOL og si "se, de hater oss uansett hva vi gjør".

Ja, selvsagt er det noen av dem som vil "holde seg for seg selv", men det berettiger ikke fremmedfiendtlighet fra vår side.

Two wrongs don't make a right!

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nettopp. Du fokuserer kun på overgriperenes lidelser, som er langt mindre enn lidelsene til det folket de har okkupert.

Det er som å fokusere på "de stakkars tyske soldatene" som ble sendt til Norge, og å "glemme" å nevne at de faktisk er med på en ulovlig okkupasjon.

Eller glemme at den ene parten faktisk sprenger kvinner og barn i stykker for å bryte ned et samfunn. Det ser ut som de vil klare det, Israel er i ferd med å gå konkurs på grunn av terror og forsvarsutgifter. Offentlig ansatte har ikke fått lønn siden oktober i fjor. Det var et velordnet samfunn, men krefter i verden vil kaste dem på havet. Palestina var også meget velstående før korrupsjon og forfall satte inn samtidig med deres korrupte tyvaktige sjefs ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jo, dine fremmedfiendtlige innlegg rammer jøder i like stor grad som alle andre.

Tror du virkelig en gruppe nynazister som jager en fremmed kommer til å si: "å nei, du er jøde og ikke muslim, så deg slipper vi"?

Tror du de bryr seg? Selvsagt ikke.

De gruppene du nører opp under dreper/skamslår like gjerne en jøde som en muslim!

Og de som sprer fremmedhat er personlig ansvarlig for at slikt skjer.

Ved å sammenligne meg med dem, virker du så urimelig at det ikke blir tatt seriøst. Du taper deg for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å sammenligne meg med dem, virker du så urimelig at det ikke blir tatt seriøst. Du taper deg for hver dag.

Jeg skriver at ved å spre sin giftige fremmedfrykt så nører du opp under holdningene som gjør at folk blir nynazister.

Dette vet du selvsagt meget godt.

Jeg har heller aldri påstått at du er nynazist, men at du bærer bensin til bålet gjennom dine innlegg som er fulle av fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jo, dine fremmedfiendtlige innlegg rammer jøder i like stor grad som alle andre.

Tror du virkelig en gruppe nynazister som jager en fremmed kommer til å si: "å nei, du er jøde og ikke muslim, så deg slipper vi"?

Tror du de bryr seg? Selvsagt ikke.

De gruppene du nører opp under dreper/skamslår like gjerne en jøde som en muslim!

Og de som sprer fremmedhat er personlig ansvarlig for at slikt skjer.

Nix. Jeg kan ikke ta nasvar for hva andre måtte finne på. Det er ikke lenge siden du ville gi meg og hele Norge ansvaret for hva tre galninger gjorde. Det neste blir vel at du gir meg ansvaret for alt som skjer av ulykker i psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det et problem når barnene ikke kan snakke norsk. Det er slik som skjer når fremmedfrykten blir til hysteriet vi ser her i tråden, og man får "oss" og "dem" holdninger.

Fremmedhatet gir et alibi til de mest fundamentalistiske, som kan peke på innlegg her på DOL og si "se, de hater oss uansett hva vi gjør".

Ja, selvsagt er det noen av dem som vil "holde seg for seg selv", men det berettiger ikke fremmedfiendtlighet fra vår side.

Two wrongs don't make a right!

Med vennlig hilsen,

Men det er jo ikke noe rart det at folk reagerer slik.

10 innvandrere plager guttungen din og banker ham. Greit det finnes mange hyggelige innvandrere men når det begynner å bli vanlig at mange av dem truer og slår, blir man skeptisk.

Så du ikke på tv hvor redde vestkantungdommen var innvandrerungdommen fra øst fordi det var blitt vanlig at de ble ranet. Jeg synes ikke det er så rart at de blir redde og negative.

Her på østkanten er det ikke noe vanlig med slike ran, kanskje fordi ungdommen her ikke er så materialistiske og har ofte lite penger i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller glemme at den ene parten faktisk sprenger kvinner og barn i stykker for å bryte ned et samfunn. Det ser ut som de vil klare det, Israel er i ferd med å gå konkurs på grunn av terror og forsvarsutgifter. Offentlig ansatte har ikke fått lønn siden oktober i fjor. Det var et velordnet samfunn, men krefter i verden vil kaste dem på havet. Palestina var også meget velstående før korrupsjon og forfall satte inn samtidig med deres korrupte tyvaktige sjefs ankomst.

Israel dreper LANGT flere uskyldige sivile enn det palestinerene gjør.

Det er intet mer "nobelt" i å bruke et F16 til å bombe en boligblokk enn å bombe en buss. Begge deler er åpenbar terrorisme.

Forskjellen er at staten Israel okkuperer landområdene ulovlig, mens palestinerene forsvarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke noe rart det at folk reagerer slik.

10 innvandrere plager guttungen din og banker ham. Greit det finnes mange hyggelige innvandrere men når det begynner å bli vanlig at mange av dem truer og slår, blir man skeptisk.

Så du ikke på tv hvor redde vestkantungdommen var innvandrerungdommen fra øst fordi det var blitt vanlig at de ble ranet. Jeg synes ikke det er så rart at de blir redde og negative.

Her på østkanten er det ikke noe vanlig med slike ran, kanskje fordi ungdommen her ikke er så materialistiske og har ofte lite penger i forhold

Og 95% av alle voldelige handlinger blir utført av menn. Skal vi derfor legge alle menn for hat?

At noen innvandrere er kriminelle er da ikke andre innvandrere sitt problem, mer enn det er ditt/mitt problem at det finnes norske kriminelle.

Vi må gruppere folk etter hva de gjør, og ikke etter hvilken hudfarge de har. "Pakistanere" er ikke kollektivt ansvarlige for hverandres handlinger, mer enn du er anvarlig for hva Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 95% av alle voldelige handlinger blir utført av menn. Skal vi derfor legge alle menn for hat?

At noen innvandrere er kriminelle er da ikke andre innvandrere sitt problem, mer enn det er ditt/mitt problem at det finnes norske kriminelle.

Vi må gruppere folk etter hva de gjør, og ikke etter hvilken hudfarge de har. "Pakistanere" er ikke kollektivt ansvarlige for hverandres handlinger, mer enn du er anvarlig for hva Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia.

Med vennlig hilsen

Jeg er enig men jeg har også forståelse for at folk blir redde.

Forresten så er ikke jeg den rette til å sammenligne utlendinger med menn, har ikke så god erfaring med dem heller jeg og synes mange av dem er noe dritt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix. Jeg kan ikke ta nasvar for hva andre måtte finne på. Det er ikke lenge siden du ville gi meg og hele Norge ansvaret for hva tre galninger gjorde. Det neste blir vel at du gir meg ansvaret for alt som skjer av ulykker i psykiatrien.

Jo, personer som nører opp under f. eks. fremmedhat er selvsagt medansvarlige når nynazister tror på hva du skriver.

Drap på fremmede (enten det er jøder, muslimer eller "Benjamin") er en helt forutsigbar konsekvens av den fremmedfiendtligheten du legger for dagen.

Du har helt klart et ansvar for konsekvensene av det du forfekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig men jeg har også forståelse for at folk blir redde.

Forresten så er ikke jeg den rette til å sammenligne utlendinger med menn, har ikke så god erfaring med dem heller jeg og synes mange av dem er noe dritt :o)

Hei,

Jeg er enig med deg i at mange utlendinger og mange menn er drittsekker. Men det berettiger ikke at de ikke skal få individuell behandling og vurdering.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tro...du skal vite! Og jeg kan faktisk gå god for at han Sør har mange venner, ja, han har mange venner av ulike tro og meninger...og han er absolutt ikke noen Elling type...selv om jeg selv respekterer de aller fleste mennesketyper...Så tyder ditt svar på at ikke du har den samme "rundhånd-het" til de mennesker du har rundt deg..både nært og fjernt!Akkurat her synes jeg du sammenligner og verdisetter de personer som kan avvike fra det normale litt nedadgående...Ellingtyper er like mye verdt som mennesker som tror og håper at de lever i en normal verden...vær forsiktig med å uttale deg om mennesker du ikke kjenner....og det gjelder alle sammen!

Jeg respekterer Sør for den han er. Men ikke snakk om at han er gjennomsnittspersonen i Norge.

Han skriver og uttaler så mye og dumt om ting han overhodet ikke har peiling på.

Jeg synes faktisk det blir noe festlig og naivt over det, i motsetning til mange andre klarer jeg ikke å bli irritert over ham. Det blir bare for dumt.

Det som selvsagt er bra for ham selv er at han lever seg så inn i dette at han nok sikkert oppfatter verden på sin egen merkelige måte. Han tror jo faktisk selv at han vet og kan alt, for meg blir det bare komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...