Gå til innhold

Hvem feirer dere nyttår med?


Gjest efoll

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg føler at vi er de eneste "i verden" som ikke har venner på besøk eller skal ut på besøk til venner på nyttårsaften. Alle jeg snakker med skal dette. Føler meg nesten litt ensom, jeg.

Og nå er det vel for sein å invitere noen....Ikke kjenner vi så mange, heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene er hos sin far, de skal utenbys. Selv skal jeg feire nyttårsaften sammen med kjæresten min. Skitur på dagen mens hytta varmes, så en god middag (viltgryte?) og deretter en kosekveld, bare oss to. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke de eneste! Vi blir også alene. Men det er jo mer greit for dere som har barn da. Vi som bare er to burde jo vært ute på fest. Men slik blir det ikke....Ja, hver nyttårsaften føler jeg meg ensom. Flau over å være hjemme. Men personlig synes jeg ikke det er stusselig, jeg trives godt hjemme. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt bestemt oss enda.. Men skal nok først spise og sånt med familien.. (foreldre, søsken, kjæreste og barn), så går kanskje jeg og kjæresten ut på en fest etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å være sammen med noen venner, stort sett de samme hvert år. Men i år blir det bare oss her hjemme. Med 2 små under 4 år gidder vi rett og slett ikke styre med noe annet.

Vi gleder oss til en stille og fredelig nyttårsfeiring faktisk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er hos sin far, de skal utenbys. Selv skal jeg feire nyttårsaften sammen med kjæresten min. Skitur på dagen mens hytta varmes, så en god middag (viltgryte?) og deretter en kosekveld, bare oss to. :o)

Det hørtes veldig koselig ut! Godt nytt år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er ikke de eneste! Vi blir også alene. Men det er jo mer greit for dere som har barn da. Vi som bare er to burde jo vært ute på fest. Men slik blir det ikke....Ja, hver nyttårsaften føler jeg meg ensom. Flau over å være hjemme. Men personlig synes jeg ikke det er stusselig, jeg trives godt hjemme. Hva med deg?

Jeg skulle nok gjerne hatt gjester, et såkaldt "vennepar" med barn, de også. Men så har jeg dårlig selvtillitt når det gjelder å be folk på middag, synes liksom at "alle andre" er så veldig flinke til å lage mat, ordne opp og gjøre det koselig og sånt osv...Jeg tørr ikke be noen, og det er jo dumt!

Men det blir sikkert hyggelig med oss fire i familien også, men mer en "vanlig" kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal vi ha en rolig feiring vi fire hjemme. Med barn som helt sikker kommer til å sove om kvelden så blir det litt for mye styr å dra bort synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

vi er blitt invitert av venner, men jeg synes en stille hjemmekveld høres veldig fristende ut også. Det er så problematisk med små barn, å dra til andre. De vi drar til har enda flere unger og det passer bedre at vi drar til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er ikke ungene i storform, så det går sannsynligvis mot en stille og rolig nyttårsaften bare oss hjemme.

Vi pleier å være sammen med 5-6 vennepar med deres barn; leier et forsamlingslokale og er der hele kvelden. Veldig koselig, ikke noe å rydde opp hjemme osv. Men når ikke ungene er i form, går det sikkert ut i år.

Ser du litt lenger ned skriver at du ikke tør invitere folk fordi du ikke tror du kan lage god nok mat, gjøre det koselig nok osv. Du vet sikkert, sånn med fornuften din, at det ikke er sant - ikke sant? Tenkte bare at for å unngå å tenke slik, så kan man jo bestille mat (catering, take away e.l.), så er jo mye av frykten borte.

Synes det høres stusslig ut å sitte alene når man egentlig har lyst til å være sammen med noen. Og det er jo ikke forsent å snakke med noen venner nå, og høre om de har planer for kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ( et par med ei prinsesse på ) og en au pair, får venner på besøk nyttårsaften...totalt uten vesla(som legger seg senest 19.30) blir vi 11 personer.

selv om vi har ei tulle, er vi ikke asosiale, vi synes det er viktig at vi er en del av en vennegjeng, og at dersom vi ikke kan dra ut, er hjemme og ber de....vil ikke la au pairen være hjemme alene en slik kveld, og ber folk hjem til oss for en 3-retters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ( et par med ei prinsesse på ) og en au pair, får venner på besøk nyttårsaften...totalt uten vesla(som legger seg senest 19.30) blir vi 11 personer.

selv om vi har ei tulle, er vi ikke asosiale, vi synes det er viktig at vi er en del av en vennegjeng, og at dersom vi ikke kan dra ut, er hjemme og ber de....vil ikke la au pairen være hjemme alene en slik kveld, og ber folk hjem til oss for en 3-retters.

Litt nysgjerrig: Hvor gammel er au pairen deres og hvilket land er hun fra?

Vurderer au pair selv, og er litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en vennegjeng siden før vi fikk barn. Arrangeringen går på rundgang mellom familiene og i år er det vår tur! Det er ikke alltid de samme som er med hvert år, men hovedsakelig er det det.

Nyttårsaften har alltid vært en stor dag for meg - men ikke det samme nå lenger når vi har barn... Men koselig er det jo!

Så er i full gang med planlegging i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig: Hvor gammel er au pairen deres og hvilket land er hun fra?

Vurderer au pair selv, og er litt nysgjerrig.

hun er 18 (blir 19 i januar) og er fra mexico....er selv halvt mexicaner og vil at vesla skal lære spansk(snakker selv spansk, men det er greit med mer innflytelse fra andre og)....

er veldig kjekt med au pair, hun avlaster en del i hjemmet, med enkle oppgaver i hjemmet samt at hun blir en del av familien, og vennegjengen (er selv bare 26 så hun blir jo som en søster for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er 18 (blir 19 i januar) og er fra mexico....er selv halvt mexicaner og vil at vesla skal lære spansk(snakker selv spansk, men det er greit med mer innflytelse fra andre og)....

er veldig kjekt med au pair, hun avlaster en del i hjemmet, med enkle oppgaver i hjemmet samt at hun blir en del av familien, og vennegjengen (er selv bare 26 så hun blir jo som en søster for meg)

Ok! Selv har jeg litt problemer med det å skulle være både arbeidsgiver og venn/"familie". Men har altså ikke prøvd det.

Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Selv har jeg litt problemer med det å skulle være både arbeidsgiver og venn/"familie". Men har altså ikke prøvd det.

Takk for info!

trodde det skulle bli vanskelig å be henne gjøre ting, og har derfor tatt ting gradvis, sett hva hun kan/ikke kan.

hun tar seg av vesla og alt som er hennes; rydder i sakene hennes, vasker og bretter/stryker klærne hennes, lager middag når jeg er på skolen(jeg studerer), i helgene er vi sammen alle sammen, og finner på ting.

hun har en timeplan som hun skal forholde seg til, men siden jeg studerer, blir det færre timer på henne. derfor har vi gjort det slik at dersom vi skal ut en kveld, er hun ansvarlig for vesla (som stort sett sover når vi går)...

det er en lett tone mellom oss, og det er jeg glad for..

anbefaler på det sterkeste en au pair, det gjør hverdagen lettere, og man får mer tid til å bare være kjærester, når man har mer energi...kan reise bort uten å bekymre seg for barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det meg, sambo, Squishy, pappa og kona hans. Stille og rolig. Vi drar til de og drar nok hjem igjen tidlig, sånn at babyen kommer seg i seng. Rundt midnatt går vi nok ut og titter på fyrverkeriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte feira nyttår bare vi to (før vi fikk unger) evt bare oss og ungene. Eller så har vi slått oss sammen med svigers i nabohuset.

I år har vi invitert søstra mi, svoger'n og deres datter som da vil være akkurat 1 uke gammel. De skulle egentlig ikke ha barn før 1. januar, og var bedt bort til venner i Oslo, men kommer hit isteden for å ha det litt stille og rolig og barne/babyvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...