Gå til innhold

Avd: Barn


linko

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer dine barn på serien "Avd: Barn". Det har gjort store inntrykk på min 6-åring, spesielt det å miste håret og det å sy etter operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 3 åring får ikke se det. Hun kom nemlig i skade for å se at gipsen på en fot ble saget av, og det var skrekkelig for henne. Så skal de eldste barna her se det programmet, må de gå på et annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3 åring får ikke se det. Hun kom nemlig i skade for å se at gipsen på en fot ble saget av, og det var skrekkelig for henne. Så skal de eldste barna her se det programmet, må de gå på et annet rom.

Når går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5,5 åring synes det er veldig kjekt og gleder seg til det. Nevøen på 7 år synes derimot ikke at det er noe, og ga klar beskjed da han så reklame for det på fredagen at "min mamma og pappa sier at det ikke er noe program for barn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 4-åring liker det veldig godt. Ikke blir hun redd heller, men kommer med endel spørsmål om ting og tang i forbindelse med sykdom.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på snart 6 år synes programmet er kjempe spennende. Hun sitter som et tent lys å ser på. Hun synes ikke det er skummelt, men synes litt synd på barna som er syke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på snart 5, og som har en helt ekstrem fasinasjon for blod, skader, plaster, gips og slikt, elsker programmet. Spør og graver og lurer fælt.

Hun på 3,5 er ikke interessert i særlig grad, men det gjelder for TV i generelle former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lysrøret

Hos oss vil ikke 7 åringen se programmet. H¤n er redd for leger og sprøyter osv.

Som voksen synes jeg ikke at det er lørdagsunderholdning i det hele tatt. Det burde blitt sendt en annen ukedag.

Det ble stor sorg da amigos tok pause både blant store og små. Da pleide vi å kose oss forann tv med god mat og le litt av dette programmet. Men det er jo ingenting å kose seg med de stakkars syke barna.

Jeg liker underholdning som gjør oss glade på lørdager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg det faktisk på nettTV. Det var kjekt for jeg har en femåring som har snakket mye om å sovne, ha parykk, om å ta vekk smerer og sove under plast for å ikke bli kald.

Det var stas tror jeg. En natt barnet hadde forferdelig vondt i halsen gråt det og sa det skulle ønske det var på sykehus slik at de kunne ta vekk det som gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss vil ikke 7 åringen se programmet. H¤n er redd for leger og sprøyter osv.

Som voksen synes jeg ikke at det er lørdagsunderholdning i det hele tatt. Det burde blitt sendt en annen ukedag.

Det ble stor sorg da amigos tok pause både blant store og små. Da pleide vi å kose oss forann tv med god mat og le litt av dette programmet. Men det er jo ingenting å kose seg med de stakkars syke barna.

Jeg liker underholdning som gjør oss glade på lørdager!!!

Skriver under på dette!

Amigo er savnet hos oss også, og barna våre ville ikke på avd. barn i det hele tatt, og sa vi heller kunne ta over på en annen kanal. Gutten vår på 7 ble skikkelig lei seg og begynte nesten å grine da han så de syke barna. Ikke noe lørdagsunderholdning, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min femåring og åtteåring (blir seks og ni i mai og juni) er også veldig opptatte av den serien. På en måte tror jeg den avdramatiserer ulike sykdommer. De vet at alle oldeforeldrene har dødd av kreft og de har også sett en oldemor kreftsyk. Dette kan sikkert virke litt skremmene. Nå ser de at Elisabeth i serien får behandling for sykdommen sin og mest sannsynlig blir frisk (det håper jeg da inderlig!)

Jeg tror det er viktig at ungene sitter sammen med en voksen når de ser denne serien. Vi prater masse om det som skjer på sykehuset der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to på 4 og 6 år synes det er et kjempespennende program, og vi har snakket mye om sykdom, kreft, beinbrudd etc etterpå.

Jeg synes det er et bra program, jeg, men jeg ville ikke latt ungene se det aleine uten å snakke med dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to på 4 og 6 år synes det er et kjempespennende program, og vi har snakket mye om sykdom, kreft, beinbrudd etc etterpå.

Jeg synes det er et bra program, jeg, men jeg ville ikke latt ungene se det aleine uten å snakke med dem om det.

Enig! Dette er ikke et program man lar ungene sitte alene foran. Man må være der for å kunne svare på spørsmål - for de er det mange av. Jeg forstår at programmet kan være litt trist for noen, men datteren vår synes det er veldig kjekt.

Vi har forøvrig som politikk hjemme hos oss at tv ikke er barnevakt, og at Bella helst ikke skal se tv uten at det er en voksen der (men ingen regel uten unntak, hehe...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 6,5 år synes serien er helt fabelaktiv, og snakker mye om det. Jeg og han benker oss foran Tven og ser på.

9 åringen vil ikke se, "jeg blir bare lei meg" sier hun. Så hun og papapn gjør andre ting. 3 åringen ser litt, men er mer opptatt av å leke.

Jeg synes det er en fin serie, barna har ikke vondt av å se at ikke alle er friske men at det finnes hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...