Gå til innhold

Avd: Barn


linko

Anbefalte innlegg

Min 3 åring får ikke se det. Hun kom nemlig i skade for å se at gipsen på en fot ble saget av, og det var skrekkelig for henne. Så skal de eldste barna her se det programmet, må de gå på et annet rom.

Akkurat det innslaget er det eneste som har fenget 3 åringen her i huset. Hun syntes det var tøft!

Barn er jammen forskjellige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min på snart seks år, vrir seg i stolen og nekter å se programmet. Han ga klar beskjed om at "jeg får en vond følelse i hele kroppen av å se det". Så her skrur vi av. Kunne godt tenke meg å sett det. Får se på nett etter podens leggetid (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at denne serien absolutt har sin plass, men syntes ikke den passer til de minste. Min 6 åring vil ikke se den.

Det er vel også grunnen til at serien sendes etter barnetv.

Den blir liksom som halvsju eller midt i smørøyet før i tiden å det var program for de litt eldre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger vil ikke se dette. Dette må vel være beregnet på større barn, 8-12 år kanskje?

Ja det er nok beregnet på litt større barn når det sendes etter barnetv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5,5 åring synes det er veldig kjekt og gleder seg til det. Nevøen på 7 år synes derimot ikke at det er noe, og ga klar beskjed da han så reklame for det på fredagen at "min mamma og pappa sier at det ikke er noe program for barn".

Det har nok litt å si hvilken innstilling foreldrene har.

Hvorfor sier de at det ikke er noe for barn? synes de er dumme jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok litt å si hvilken innstilling foreldrene har.

Hvorfor sier de at det ikke er noe for barn? synes de er dumme jeg.

Nå var dette referert fra en 7-åring, så jeg aner ikke om foreldrene faktisk har sagt dette, da, eller om han bare forsvarte at han selv ikke likte det. Men jeg reagerte også på den formuleringen. For det er jo absolutt for barn :-)

Men når jeg leser denne tråden så virker det som om gutter liker programmet mindre enn jenter. Rart i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to på 4 og 6 år synes det er et kjempespennende program, og vi har snakket mye om sykdom, kreft, beinbrudd etc etterpå.

Jeg synes det er et bra program, jeg, men jeg ville ikke latt ungene se det aleine uten å snakke med dem om det.

Sånn er det her også. Min 4-åring synes det er kjempespennende, og jeg liker også å se på så vi ser og snakker sammen om det som skjer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette referert fra en 7-åring, så jeg aner ikke om foreldrene faktisk har sagt dette, da, eller om han bare forsvarte at han selv ikke likte det. Men jeg reagerte også på den formuleringen. For det er jo absolutt for barn :-)

Men når jeg leser denne tråden så virker det som om gutter liker programmet mindre enn jenter. Rart i grunnen.

Du vet vel selv at gutter/menn blir ekstremt syk når de blir syk hehe.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre to ser på, og spør om alt de ser. Vi har vårt fulle hyre med å besvare alt.

Men våre er veldig vitebegjærlige også, og har vært med på mye i sine unge liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette referert fra en 7-åring, så jeg aner ikke om foreldrene faktisk har sagt dette, da, eller om han bare forsvarte at han selv ikke likte det. Men jeg reagerte også på den formuleringen. For det er jo absolutt for barn :-)

Men når jeg leser denne tråden så virker det som om gutter liker programmet mindre enn jenter. Rart i grunnen.

ikke min! Gutt 6 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg at barne-TV var slutt, så småen rakk å se på det en god stund mens jeg pusla med mitt ute på kjøkkenet. Vet ikke helt hva han egentlig så, men han var i fyr og flamme og lekte doktor resten av kvelden. Bamse fikk sprøter i massevis, bandasje på foten og trøst og klapp på hodet. Og så hadde han funnet saksen sin og drev og fjerna sting eller noe på foten til kosehunden sin. Hm. Håper det kke var så veldig skummelt. Jeg tror ikke han syntes det, for han var som sagt veldig oppglødd. Han er to og et halvt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke med meg at barne-TV var slutt, så småen rakk å se på det en god stund mens jeg pusla med mitt ute på kjøkkenet. Vet ikke helt hva han egentlig så, men han var i fyr og flamme og lekte doktor resten av kvelden. Bamse fikk sprøter i massevis, bandasje på foten og trøst og klapp på hodet. Og så hadde han funnet saksen sin og drev og fjerna sting eller noe på foten til kosehunden sin. Hm. Håper det kke var så veldig skummelt. Jeg tror ikke han syntes det, for han var som sagt veldig oppglødd. Han er to og et halvt.

Det var et skikkelig nærbilde av gips- og stingfjerning på en operert fot.

Du har nok en liten legespire i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et skikkelig nærbilde av gips- og stingfjerning på en operert fot.

Du har nok en liten legespire i huset :-)

Hurra! Det er en passende jobb for mors lille gull. Helst overlege, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Det er en passende jobb for mors lille gull. Helst overlege, da;-)

Nå er det vel ofte sykepleiere som tar sting, men når han er så dreven allerede, kan han sikkert bli en som både syr og skjærer. Det vil alltid være bruk for kirurger :-)

Jeg synes han fikk med seg mye til å være såpass liten. I den alderen forstår de ofte ikke så mye av "ordentlig" film, i betydningen ikke tegne- eller dokkefilm.

Da datteren min var i BarneTV-alderen, fikk Alfa i Sesam Stasjon være jordmor på en ordentlig fødsel. Det var ganske nærgående, bl.a. var babyen langt mer nyfødt og uvasket enn de månedsgamle, striglede babyene som ofte "fødes" i spillefilmer. Da trodde jeg øynene skulle trille ut av hodet på jenta mi, hun stirret så du nesten kunne se hele øyeeplet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ofte sykepleiere som tar sting, men når han er så dreven allerede, kan han sikkert bli en som både syr og skjærer. Det vil alltid være bruk for kirurger :-)

Jeg synes han fikk med seg mye til å være såpass liten. I den alderen forstår de ofte ikke så mye av "ordentlig" film, i betydningen ikke tegne- eller dokkefilm.

Da datteren min var i BarneTV-alderen, fikk Alfa i Sesam Stasjon være jordmor på en ordentlig fødsel. Det var ganske nærgående, bl.a. var babyen langt mer nyfødt og uvasket enn de månedsgamle, striglede babyene som ofte "fødes" i spillefilmer. Da trodde jeg øynene skulle trille ut av hodet på jenta mi, hun stirret så du nesten kunne se hele øyeeplet...

Hehe, jeg ser henne for meg. Øyne som tinntallerkener og vidåpen munn. Da fikk nok mor litt å forklare, tenker jeg:-)

Jeg tror nok at han er ganske tidlig ute, ja. Artig å se på ham når han leker. Han er helt oppslukt av det. Farlig rask til å kopiere alt han ser. Her om dagen hadde han vært og funnet noen french fries i skapet. Han gikk med dem i munnen og lekte at de var sigaretter. Han skulle gjøre sånn som barnehagepersonalet gjør. Huff:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ofte sykepleiere som tar sting, men når han er så dreven allerede, kan han sikkert bli en som både syr og skjærer. Det vil alltid være bruk for kirurger :-)

Jeg synes han fikk med seg mye til å være såpass liten. I den alderen forstår de ofte ikke så mye av "ordentlig" film, i betydningen ikke tegne- eller dokkefilm.

Da datteren min var i BarneTV-alderen, fikk Alfa i Sesam Stasjon være jordmor på en ordentlig fødsel. Det var ganske nærgående, bl.a. var babyen langt mer nyfødt og uvasket enn de månedsgamle, striglede babyene som ofte "fødes" i spillefilmer. Da trodde jeg øynene skulle trille ut av hodet på jenta mi, hun stirret så du nesten kunne se hele øyeeplet...

Alfa som jordmor? Tror ikke hun hadde vært førstevalget mitt hvis jeg skulle føde. Bjarne Betjent, derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa som jordmor? Tror ikke hun hadde vært førstevalget mitt hvis jeg skulle føde. Bjarne Betjent, derimot...

Tror du ikke han hadde blitt engstelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det fryktelig populært! Eldstemor på 7 går og gleder seg hele uka, og spør utrolig mye om hva som skjer, hvorfor ting er sånn og sånn osv, og det synes jeg er veldig positivt! Selv minstemor på 2 1/2 sitter og ser på, men hun skjønner nok ikke så mye av det - hun har vel bare fått med seg at storesøster er helt oppslukt!

Synes det er et kjempefint program selv jeg, det er så fint at det er barna selv som forteller om hvordan de har det. Tror det kan være lærerikt og "avskremmende" for barn med en sånn serie, samtidig som det viser at det ikke er bare bare å være syk og på sykehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...
On 1/25/2006 at 9:20 AM, laban said:

Det var et skikkelig nærbilde av gips- og stingfjerning på en operert fot.

 

Du har nok en liten legespire i huset 🙂

Haha! I wish. Han svimer nesten av bare neon blør neseblod eller han ser en sprøyte, så det gikk rett vest med legekarrieren 😂 Nå truer han med at han er ferdig utdannet når han har fullført videregående, så jeg håper virkelig han modner i løpet av de neste to årene og ser vitsen med å få seg en utdannelse. 

Og hvordan gikk det med han med fotballtalentet? Ble det proff av ham? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...