Gå til innhold

Hva er du mest redd for?


Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg er mest redd for at mine foreldre eller broren min skal dø. Akkurat nå tenker jeg at hvis en av dem dør må jeg også dø, for et liv uten dem er utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 323
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    31

  • Angelica :o)

    25

  • Mary Poppins

    17

  • Sofline

    16

Mary Poppins

På en mer irrasjonell plan så er jeg livredd for å ta blodprøve. Altså det kommer ikke på tale, det samme gjelder å få noe itravenøst, *grøss* orker ikke tenke tanken en gang. I tillegg orker jeg såvidt å høre ordet ryggmarg/ryggrad og en sprøyte i ryggen kommer heller ikke på tale (epidural er altså utelukket når den tid en gang kommer). Jeg så exorsisten for en del år tilbake der de måtte undersøke noe med ryggraden (spinal et eller annet) til jenta, og jeg får ikke det bilde ut av hodet, jeg måtte kaste opp etter den scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

På en mer irrasjonell plan så er jeg livredd for å ta blodprøve. Altså det kommer ikke på tale, det samme gjelder å få noe itravenøst, *grøss* orker ikke tenke tanken en gang. I tillegg orker jeg såvidt å høre ordet ryggmarg/ryggrad og en sprøyte i ryggen kommer heller ikke på tale (epidural er altså utelukket når den tid en gang kommer). Jeg så exorsisten for en del år tilbake der de måtte undersøke noe med ryggraden (spinal et eller annet) til jenta, og jeg får ikke det bilde ut av hodet, jeg måtte kaste opp etter den scenen.

intravenøst skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en mer irrasjonell plan så er jeg livredd for å ta blodprøve. Altså det kommer ikke på tale, det samme gjelder å få noe itravenøst, *grøss* orker ikke tenke tanken en gang. I tillegg orker jeg såvidt å høre ordet ryggmarg/ryggrad og en sprøyte i ryggen kommer heller ikke på tale (epidural er altså utelukket når den tid en gang kommer). Jeg så exorsisten for en del år tilbake der de måtte undersøke noe med ryggraden (spinal et eller annet) til jenta, og jeg får ikke det bilde ut av hodet, jeg måtte kaste opp etter den scenen.

om du "MÅ" ta den prøven så gjør den ikke mer vondt enn et nålestikk:-) den skader deg ikke heller;)!! Har tatt den selv da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aller mest redd for stikk. Jeg nekter å ta biopsi uten bedøvelse og spinalprøver uten narkose.

Jeg synes det er merkelig at man ikke får skikkelig bedøvelse ved slike prøver.

Ellers liker jeg ikke fugler, kanskje jeg så "fuglene" av Hitchkock i for ung alder. Men døde fugler og fjær er pyton og jeg går lange omveier for å slippe å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

om du "MÅ" ta den prøven så gjør den ikke mer vondt enn et nålestikk:-) den skader deg ikke heller;)!! Har tatt den selv da:)

Blodprøve mener du? Nei da må jeg legges i narkose. Det er ikke det at det at det skal gjøre vondt som jeg er redd for, det er mere tanken på at det tappes blod fra meg.. altså det er tanken ikke smerten jeg er redd for. Snodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frosker. Eller, rettere sagt å trø på frosker.

Var i Hellas i fjor, og når det ble mørkt, samla det seg masse små frosker nær lysene i trappeoppgangen utenfor hotellet. Var dårlig opplyst, og froskjævlene var mørke. Bare tanken på å trø på en av dem og sikkert da høre en 'splææææt-lyd', gir meg frysninger og hjertebank.

På neste Hellas-tur så ta med en bitteliten lommelykt som du kan bruke når du går hjem om kvelden. Det finnes en mini-maglite med nøkkelring som er kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg er aller mest redd for stikk. Jeg nekter å ta biopsi uten bedøvelse og spinalprøver uten narkose.

Jeg synes det er merkelig at man ikke får skikkelig bedøvelse ved slike prøver.

Ellers liker jeg ikke fugler, kanskje jeg så "fuglene" av Hitchkock i for ung alder. Men døde fugler og fjær er pyton og jeg går lange omveier for å slippe å se.

Jeg gleder meg til at vi skal ut og drikke øl på Løkka i sommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Hadde ALDRI turt å være på en hytte i skogen helt alene. Søsteren min pleier av og til å dra på hytta si alene, og jeg er sikker på jeg hadde dødd av skrekk den første natta.

De er modige, de som tør... Vi andre får være glad så lenge vi slipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Jeg er mest redd for at mine foreldre eller broren min skal dø. Akkurat nå tenker jeg at hvis en av dem dør må jeg også dø, for et liv uten dem er utenkelig.

Ja huff, døden er brutal. Jeg kan ikke skjønne hvordan mennesker kan klare å gå videre når de mister den eller de personene de er aller mest knyttet til.

Men det kan likevel se ut til å være mulig - i hvert fall for noen.

Livet er snodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Jeg er musikeren. Jeg er ikke redd for noenting.

Wow...?

Tuller du bare?

Eller er det fordi du lever så sterkt som kunstner at du tar imot det som kommer når det kommer, uten å bekymre deg på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Grøss, noe så skummelt. Jeg er glad det ikke spøker her jeg. Håper det ikke gjør det, iallfall. :)

Vet du hva, av og til så tror jeg at de som opplever et husspøkelse er langt mer avslappet til det enn vi som bare går og er redd for å møte et...

Det er ikke sikkert det er så skummelt som vi tror. I hvert fall så lenge de er harmløse, og det sies at de fleste er det.

Hvis de nå virkelig finnes, da...

Men det kan jo godt være snakk om et metafysisk fenomen - som kanskje kan forklares på flere måter, fordi vi ikke riktig vet hva det er.

Kanskje mørkeredselen egentlig er en frykt for det ukjente og uforklarlige...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Tortur.

Grøss... Enig. Det er det skrekkeligste i hele verden.

Kunne ønske at det ikke var mulig for mennesker å gjøre sånne grusomme ting mot hverandre. Det er nesten umulig å forstå, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PandaMiranda

Jeg skjønner også nå at jeg ikke er den enste med irrasjonale redsler.

Sannsynligvis har flertallet av mennesker en del ting de er redde for - både rasjonelle og irrasjonelle.

Men det er jo ikke så ofte det snakkes høyt om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148592794' post='3131825]

Det skjønner ikke jeg heller. Alle skumle menn burde holde seg inne etter stengetid

He-he... Den var god... Skal vi fremme det som et politisk forslag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...?

Tuller du bare?

Eller er det fordi du lever så sterkt som kunstner at du tar imot det som kommer når det kommer, uten å bekymre deg på forhånd?

Hm... Antagelig ligger det i genene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å være alene hjemme om natta når det blåser sterkt. Aner ikke hvorfor, men synes det er skikkelig guffent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Hm... Antagelig ligger det i genene;-)

Er du musiker i virkeligheten, eller er det et tilfeldig nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Hadde han bare vært redd for en liten ting....

Forresten, han er redd for store dyr. Det var en stor overvinnelse for ham da han tok på en kamel (gjennom gitteret i gjerdet) i zoologisk hage. Han tør heller ikke ri.

Jeg tror egentlig at en del mannfolk er utrolig flinke til å skjule sine fobier...

Vi er mer åpne om det - fordelen er at da kan man snakke om det og kanskje få litt forståelse og oppmuntring. Ulempen er at vi risikerer å bli ertet for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Jeg er håpløst mørkeredd. Ser for meg alle mulige slags fiktive monsterlignende skapninger gjemt i mørke kroker.

Å være alene hjemme om kvelden syns jeg er dødsskummelt. Hvis sambo er bortreist må jeg ha lillemor (8mnd) i sengen sammen med meg så det ikke skal være så skummelt å legge seg *humre*

(før hun ble født sov jeg med stereoen på, og alle lys tent hvis jeg var alene... Jammen bra jeg har en stor sterk baby som kan passe på meg nå...!)

;-)

He-he... Søtt...

Sier jo litt om at mennesket er et veldig sosialt vesen, i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...