Gå til innhold

Hvilke ting kan en konservativ kristen ikke gjør?


Gjest Hilsen diskusjonsparterne

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Jeg kan svar deg :-)

Keinstein svarer på et innlegg fra Humlepungen rett her oppe der hun/han ber Keinstein bl.a om "ikke å være så sinna, da."

Jeg reagerte på den nedlatende og bedrevitende tonen selv, og synes Keinstein responderte veldig bra - i det første innlegget med denne overskriften.

Takk, da skal jeg finne innlegget fra Humlepungen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    39

  • Prozak

    20

  • ShitDiddelyDo

    20

  • keinstein

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen

Du hadde en veldig nedlatende og bedrevitende tone i innlegget ditt. "Huff da, ikke være så sinna" er ikke vanligvis noe man sier til andre voksne, med mindre man vil signalisere overlegenhet.

Jeg bare forundret meg over at han viste en slik irritasjon og tydeligvis sinne over dette temaet.

Er verken nedlatende eller bedrevitende. Hvorfor skriver du ikke at det er nedlatende når noen sammenligner kristendom med depresjon, inkontinens og lignende? Da reagerte du ikke. Og _det_ var nedlatende å skrive.

Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forundret meg over at han viste en slik irritasjon og tydeligvis sinne over dette temaet.

Er verken nedlatende eller bedrevitende. Hvorfor skriver du ikke at det er nedlatende når noen sammenligner kristendom med depresjon, inkontinens og lignende? Da reagerte du ikke. Og _det_ var nedlatende å skrive.

Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?

"Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?"

Her er du faktisk i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forundret meg over at han viste en slik irritasjon og tydeligvis sinne over dette temaet.

Er verken nedlatende eller bedrevitende. Hvorfor skriver du ikke at det er nedlatende når noen sammenligner kristendom med depresjon, inkontinens og lignende? Da reagerte du ikke. Og _det_ var nedlatende å skrive.

Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?

Forøvrig - det er milevid forskjell på å insinuere at en annen person ER nedlatende og bedrevitende, enn å opplyse om at man synes den andre har en nedlatende og bedrevitende TONE i et spesifikt innlegg.

Jeg skrev det siste, ikke det første, slik du faktisk vrir det til i svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg bare forundret meg over at han viste en slik irritasjon og tydeligvis sinne over dette temaet.

Er verken nedlatende eller bedrevitende. Hvorfor skriver du ikke at det er nedlatende når noen sammenligner kristendom med depresjon, inkontinens og lignende? Da reagerte du ikke. Og _det_ var nedlatende å skrive.

Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?

Jeg for min del syns at både du og keinstein skriver på en nedlatende måte.

Men mens han angriper kristendommen, så angriper du personen keinstein.

(Denne tråden er så lang og uoversiktlig at jeg ikke har klart å sette meg inn i alt som foregår, derfor et lite forbehold. Mulig keinstein også har angrepet deg personlig et eller annet sted her som jeg ikke har fått med meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

"Men jeg regner med du er enig med keinstein og co. Og da er det vel enklest å kalle "motparten" nedlatende eller bedrevitende?"

Her er du faktisk i gang igjen.

. Og du er i gang selv tydeligvis. For du har ikke kommentert når noen kaller noen en liten fjott eller at noen sammenligner kristendom med depresjon eller inkontinens. Det jeg har skrevet har vært mine meninger. Jeg har ikke skrevet at motparten er en idiot eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlepungen

Jeg for min del syns at både du og keinstein skriver på en nedlatende måte.

Men mens han angriper kristendommen, så angriper du personen keinstein.

(Denne tråden er så lang og uoversiktlig at jeg ikke har klart å sette meg inn i alt som foregår, derfor et lite forbehold. Mulig keinstein også har angrepet deg personlig et eller annet sted her som jeg ikke har fått med meg.)

Personen keinstein har jeg vel ikke angrepet? ja det er en veldig lang og uoversiktelig tråd som sikkert er på tide å avslutte.

Har ikke skrevet at han er dust, uintelligent eller lignende. Noe som han helt sikkert ikke er heller. Vi er bare uenige. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Og du er i gang selv tydeligvis. For du har ikke kommentert når noen kaller noen en liten fjott eller at noen sammenligner kristendom med depresjon eller inkontinens. Det jeg har skrevet har vært mine meninger. Jeg har ikke skrevet at motparten er en idiot eller lignende.

Skal du trekke fram alt jeg IKKE har svart på som motargument til det jeg skriver til deg?

Jeg kan godt reagere uten at jeg skriver alt jeg tenker. I denne omgang valgte jeg å svare deg. Og jeg sier ikke at DU ER nedlatende og bedrevitende, men at TONEN din i innlegget til Keinstein, og svaret til meg, var det.

Stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen keinstein har jeg vel ikke angrepet? ja det er en veldig lang og uoversiktelig tråd som sikkert er på tide å avslutte.

Har ikke skrevet at han er dust, uintelligent eller lignende. Noe som han helt sikkert ikke er heller. Vi er bare uenige. Sånn er det bare.

Hvor gammel er du da?

(forøvrig hersketeknikk for å insinuere at motstanderen virker umoden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Skal du trekke fram alt jeg IKKE har svart på som motargument til det jeg skriver til deg?

Jeg kan godt reagere uten at jeg skriver alt jeg tenker. I denne omgang valgte jeg å svare deg. Og jeg sier ikke at DU ER nedlatende og bedrevitende, men at TONEN din i innlegget til Keinstein, og svaret til meg, var det.

Stor forskjell.

Da har du plukket opp en tone som jeg ikke har. Kanskje du bare har opplevd dette tidligere med mennesker som du har diskutert dette med. Og dermed forventer du at jeg skriver med samme "baktanker".

Vi er uenige. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da skal jeg finne innlegget fra Humlepungen :-)

Hun har vært saklig i hele diskusjonen. Det er mer enn hva man kan si om Prozak og keinstein.

De hamrer løs, med sin tro og overbevisning, uten at andre har sjanse til å forsvare seg.

Om vi tror, hva i helsike er så galt i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Huffda keinstein. Ikke være så sinna.

Kan nok forstå at enkelte uttalelser kan være irriterende. Til og med jeg syns det er irriterende med alt show og tungetale osv. Selv om det står om tungetale i bibelen. Men jeg får ubehag når det skal være voldsomt. Og det holder jeg meg faktisk unna.

Og ja... jeg trenger ikke å drikke meg full. Men jeg sier ikke at jeg er "rusa på Jesus". Det blir for meg tåpelig. Men fint for de som føler det slik. Men jeg har ikke noe behov for å ruse meg på Jesus. For meg har det med en ubeskrivelig indre ro og type grunnmur i livet. Ikke med at jeg skal være euforisk eller bare herje rundt og "plage" folk. Jeg kan godt forstå at ikke troende syns det er merkelig når de ser klipp på tv av folk som ligger og ruller seg på gulvet og besvimer. Det føler jeg er med på å lage større avstand mellom troende og ikke troende. Det er ikke dette som er budskapet i Bibelen.

Men men...

Julen kan være fin tid med et godt budskap. Ikke noe å være sint over.

ha en fin uke. Ikke bli blå på "tastefingertuppene" nå da. ;o)

Dersom ikke dette innlegget er ment å være nedlatende, så får du legge om skrivestilen din hvis du ønsker å fremstå som saklig.

Ikke _alt_ du skriver her virker nedlatende, men begynnelsen og slutten.

Men jeg forstår at det kan være vanskelig å se med sine egne øyne. (Hersketeknikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært saklig i hele diskusjonen. Det er mer enn hva man kan si om Prozak og keinstein.

De hamrer løs, med sin tro og overbevisning, uten at andre har sjanse til å forsvare seg.

Om vi tror, hva i helsike er så galt i det?

Har du lov å banne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Personen keinstein har jeg vel ikke angrepet? ja det er en veldig lang og uoversiktelig tråd som sikkert er på tide å avslutte.

Har ikke skrevet at han er dust, uintelligent eller lignende. Noe som han helt sikkert ikke er heller. Vi er bare uenige. Sånn er det bare.

At dere er uenige har jeg fått med meg ;-)

Og det kan være veldig interesant å diskutere med noen som har motsatt ståsted av en selv. Da er det ekstra viktig å holde seg til sak, og ikke til person.

Og jeg er enig med dem som reagerer på at du bruker utrykk som "hvorfor så sinna?". Det er bare egnet til å få ut piggene til motparten.

Men nå har jeg ikke planer om å gå i klinsj med deg, jeg var mest interesert i å få vite hvilke hersketeknikker kristne bruker overfor sine barn. (Som amber nevner). Keinstein er ikke akkurat barnet ditt, så jeg finner ikke svaret på det her. :-)

Jeg bare havnet i innlegget ditt etter tips fra mij.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Dersom ikke dette innlegget er ment å være nedlatende, så får du legge om skrivestilen din hvis du ønsker å fremstå som saklig.

Ikke _alt_ du skriver her virker nedlatende, men begynnelsen og slutten.

Men jeg forstår at det kan være vanskelig å se med sine egne øyne. (Hersketeknikk)

Det på slutten var ment som noe humoristisk. Så mye som enkelte skriver her inne forundrer det meg ikke om de faktisk _er_ blå på fingertuppene. Er nesten blitt gul selv etter denne tråden.

Humor er viktig. Det er tross alt bare dol. Ikke en debatt på holmgang. Et sted hvor verken jeg, du eller keinstein hadde sluppet til p.g.a. diverse årsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

At dere er uenige har jeg fått med meg ;-)

Og det kan være veldig interesant å diskutere med noen som har motsatt ståsted av en selv. Da er det ekstra viktig å holde seg til sak, og ikke til person.

Og jeg er enig med dem som reagerer på at du bruker utrykk som "hvorfor så sinna?". Det er bare egnet til å få ut piggene til motparten.

Men nå har jeg ikke planer om å gå i klinsj med deg, jeg var mest interesert i å få vite hvilke hersketeknikker kristne bruker overfor sine barn. (Som amber nevner). Keinstein er ikke akkurat barnet ditt, så jeg finner ikke svaret på det her. :-)

Jeg bare havnet i innlegget ditt etter tips fra mij.

Jasså vil mij ha med noen å rotte seg sammen med, he he.

Synd at mij ikke greier å takle meg alene da. (oisann var det enda en hersketeknikk for å få piggene ut på motstander). *ler*

Nei nå får jeg gi meg med tasting på denne tråden her. Den har dratt seg ut i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du plukket opp en tone som jeg ikke har. Kanskje du bare har opplevd dette tidligere med mennesker som du har diskutert dette med. Og dermed forventer du at jeg skriver med samme "baktanker".

Vi er uenige. Slik er det bare.

"Kanskje du bare har opplevd dette tidligere med mennesker som du har diskutert dette med. Og dermed forventer du at jeg skriver med samme "baktanker"."

Jaha. Og her har faktisk du like mange "baktanker" som du påstår jeg har - ved å si at jeg reagerer sikkert slik jeg gjør fordi jeg ilegger deg meninger jeg har lest hos andre.

Også en form for hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså vil mij ha med noen å rotte seg sammen med, he he.

Synd at mij ikke greier å takle meg alene da. (oisann var det enda en hersketeknikk for å få piggene ut på motstander). *ler*

Nei nå får jeg gi meg med tasting på denne tråden her. Den har dratt seg ut i det uendelige.

Du behersker denne teknikken helt strålende. Gratulerer!

Eller skal jeg si - kondolerer. (Hersketeknikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lov å banne?

Jeg banner ikke til vanlig, men det hender at jeg ikke kan holde meg...Når tåa slår hardt mot et bordben, men da har jeg to tenåringer som sier;- Men mamma da! Og de sikter til et stygt ord jeg kan ha sagt, så jeg sier unnskyld.

Selv før jeg ble en kristen, likte jeg ikke banning, og jeg var 28 når jeg ble en troende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det på slutten var ment som noe humoristisk. Så mye som enkelte skriver her inne forundrer det meg ikke om de faktisk _er_ blå på fingertuppene. Er nesten blitt gul selv etter denne tråden.

Humor er viktig. Det er tross alt bare dol. Ikke en debatt på holmgang. Et sted hvor verken jeg, du eller keinstein hadde sluppet til p.g.a. diverse årsaker...

Humor er vanskelig å forstå når man ikke kjenner hverandre, og særlig når stilen kun er skriftlig og man har innledet med et nedlatende "ikke være så sinna da!"

Det gjelder helt generelt. Humor er vanskelig og kan i mange tilfeller virke helt mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...