Gå til innhold

Knall og fall


pjuskeline

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia

Hehe!

Ungene mine har alltid hatt mange blåflekker og særlig sønnen her. Fra han rullet seg rundt på gulvet som 3 mnd gammel og frem til nå når han er 8 år, det er blåflekker, kuler, skrubbsår og kutt. Vi har vert på legevakten med hjernerystelse, sydd en finger og panna en annen gang, ha hatt noen kuler av enorme dimensjoner ( og med tur til legevakten) Vi har knapt nok et bilde uten blå flekker el. Søstrene er litt roligere, men har begge klart å brekke armen. Bare sommerlegger er ikke brune, men en blanding av ulike nyanser av rødt, blått/lilla og grønt/gult.

De er nok over gjennomsnittet aktive, men også over gjennomsnittlige når det gjelder motorisk utvikling. Og bare de får en dose med voldsom aktivitet hver dag, kan de sitte rolige og arbeide med alt fra lekser til frivillige oppgaver.

Kutt ut dårlig samvittighet, men gled deg over et aktivt barn som bruker hele seg for å finne ut hvordan verden fungerer. Forsking og utforsking heter det. Pass på at de arlvorlige ulykker unngås, men regn med blå flekker og kuler, skrubbsår, kutt og noen turer på legevakten. Og både i barnehagen og på legevakten kjenner de igjen aktive barn når de ser dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rhea Silvia

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182089599' post='3629419]

Guttungen er nå 6 år og kommer stadig med blåmerker og noen kuler ;o) Lillesøstera mi på 12 har også fargerike legger innimellom.

Jeg er over 40 og har temmlig blå legger, temmelig godt synlig under det brune ( eller er det over?). Fjellturer kan gå hardt utiover damelegger også...

Så noen av oss slutter aldri.

En 12 åring med blå legger er mye bedre enn en tolvåring som alir har det. ( ser bort på min egen tiåring, som har hele spekteret fra rødt, blått til gult.) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt! Da poden min gikk byttet barnehage klarte han samtidig i løpet av noen få dager å tryne og pådra seg svære blå kuler på begge sider i panna + kløyve leppa... Heldigvis kjente jeg den ene ansatte i bhg ganske godt fra før ellers hadde vel trodd litt av hvert! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på 19 mnd har vært sånn LENGE!

Har sendt henne i bhg med både verandalepper, kuler og blåmerker - særlig i panna. Til og med på kinnene har hun hatt blåmerker...

Har vært greit å kjenne bhg-personalet fra før da, ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa på 19 mnd har vært sånn LENGE!

Har sendt henne i bhg med både verandalepper, kuler og blåmerker - særlig i panna. Til og med på kinnene har hun hatt blåmerker...

Har vært greit å kjenne bhg-personalet fra før da, ja... ;)

Og senest ved tannpussen i kveld presterte hun å klatre opp på doen (lokket nede, da), skulle snu seg, mistet balansen, og gikk med panna(!) først i gulvet...

Så i morra blir det vel en ny donaldkul å vise fram... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg er over 40 og har temmlig blå legger, temmelig godt synlig under det brune ( eller er det over?). Fjellturer kan gå hardt utiover damelegger også...

Så noen av oss slutter aldri.

En 12 åring med blå legger er mye bedre enn en tolvåring som alir har det. ( ser bort på min egen tiåring, som har hele spekteret fra rødt, blått til gult.) :-)

Jepp, det er ofte bedre med :o)

Etter fjellturer har jeg ofte blåmerker utpå kroppen, det kjennes også ut som jeg er full av dem inni ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å unngå alt sånt. Ungene må få utfolde seg litt også. Det er en balansegang der selvfølgelig. Men de lærer jo noe av alle disse kulene de får også. Min yngste hadde konstant blå kuler i panna en periode, en tann ble slått løs også. For å unngå det måtte jeg hatt ham i en lekegrind dagen lang eller liknende, nektet ham å bevege seg rundt. Men det er jo mer skadelig på sikt med passive unger som ikke lærer seg romfølelse og kroppsbeherskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...