Gå til innhold

Rosa glasur til kake?


caprice

Anbefalte innlegg

Gjest baremei

det er bare å stjele det! :-) Det var en tråd for noen dager siden om det å hemmeligholde oppskrifter fordi man ikek ville at andre skulle lage det samme som en selv ;-)

Det smaker ikke kaffe av kremen, det blir bare bedre smak av den.

Og under et bursdagsselskap får ungene i seg så mye annet som "hyper" dem opp - sukker, cola etc, så litt kaffe i kakekremen tror jeg ikke gjør noen forskjell på adferden (vet det ikke var det du spurte om, men nevner det likevel! *S*)

Men du var ikke en av de hemmelighetsfulle altså? ;) Snilt, da knabber jeg den.

Nei, det var helst smaken jeg tenkte på, ikke koffeinet, hehe. Har nemlig opplevd småttinger som æsjer og uffer seg over den minste antydning til mokkasmak...Eller, ikke bare småttinger, for den saks skyld. Har noen kaffehatende venner på min egen alder også. Forstå det den som kan;) Selv er jeg både kaffe-og sjokoladeelsker:)

Litt Bailey´s i kaka roer forresten ned stemningen i barnekalaset, -hett tips, hihi;-D (nåde, småbarnsmødre,tulla selvfølgelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje vi bare har veldig god glasur? ;-)

Men smaken er som baken: Husker en gutt for noen år siden sa at det var en skikkelig VOND sjokoladekake;-)

En annen gutt et annet år mente at jeg måtte ha brukt akkurat samme opspkrift som moren hans, for det var jammen god kake! *he he* Hvilket jo bekrefter en nokså vanlig greie: Mors mat er som oftest best! :-)

Som barn syntes jeg aldri at noen av de andre mødrenes sjokoladekake var like god som min mors. Og nå sier sønnen min at den beste sjokoladekaka er sånn som jeg, mormor og tantene lager!! ;-) Gjett hvem alle vi søstrene har fått oppskriften fra? *S*

Jeg har en antiglassurer i huset. (Synes som oftest det blir kvalmt rett og slett.) Og blir nok sterkt påvirket av det.

Men hvem vet, kanskje jeg hadde trengt et sjokoladekakekurs hos deg.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips. Vet ikke hva det ender med - men jeg skal forsøke Marshmellows glasuren (om det blir feil er det nytt selskap på fredag) og høre om kokos dekket kake kanskje er en idé. Om ikke tror jeg det kanskje blir melisglasur med konditorfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips. Vet ikke hva det ender med - men jeg skal forsøke Marshmellows glasuren (om det blir feil er det nytt selskap på fredag) og høre om kokos dekket kake kanskje er en idé. Om ikke tror jeg det kanskje blir melisglasur med konditorfarge.

Ser at du vurderer kokos med konditorfarge. Jeg vil bare fortelle om min fotballkake som hadde grønt kokosgress. Det smakte helt forferdelig. Jeg måtte ha mye konditorfarge i slik at det ble farge, men "gresset" ble uspiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du vurderer kokos med konditorfarge. Jeg vil bare fortelle om min fotballkake som hadde grønt kokosgress. Det smakte helt forferdelig. Jeg måtte ha mye konditorfarge i slik at det ble farge, men "gresset" ble uspiselig.

Grønn farge smaker generelt pyton.

Rosa gir ikke det samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha i litt rom essens i glasuren, du finner essensen på samme sted som konditorfargene. Da blir glasuren super god for liten og stor, uansett hvilken konditorfarge du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en antiglassurer i huset. (Synes som oftest det blir kvalmt rett og slett.) Og blir nok sterkt påvirket av det.

Men hvem vet, kanskje jeg hadde trengt et sjokoladekakekurs hos deg.

;-)

mvh

Tja, hvis man ikke liker søtt kliss, liker man nok ikke min sjokoladekrem heller...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode tips. Vet ikke hva det ender med - men jeg skal forsøke Marshmellows glasuren (om det blir feil er det nytt selskap på fredag) og høre om kokos dekket kake kanskje er en idé. Om ikke tror jeg det kanskje blir melisglasur med konditorfarge.

Sjekk at ingen av gjestene er allergiske mot kokos først, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

Gurimalla, for et prosjekt! Flink du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

*Imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

Oh..gosh!!!

Jaggu er du flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

Håper du tok bilde.

Det er kjekt å ha når de som tenåringer gnåler om at du aldri har gjort noe som helst for dem - eller om at du alltid står på for lillesøsteren, men aldri gjorde det samme for den eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake slottet er nå så godt som ferdig: To langpannekaker (kvadratiske) oppå hverandre med sjokoladeglasur i mellom og utenpå. Oppe der igjen - et tårn av mindre kakestykker - også dekket av glasur. Utenpå der igjen - rosa marshmellowsfondant som dekker hele slottet. Skjøtene er dekket av turkise (fargen var litt sterkere enn jeg trodde...) smørkremrosetter. Liker ikke smørkrem noe særlig - men så lite passerer vel. Da gjenstår litt melisglasur til vinduer etc, og trepinner med flagg, samt oppned iskremmerhus med melisglasur og kakestrøssel. Puh - glad det bare er bursdag en gang i året. Snart blir vel lillesøster like kravstor....

Det hørtes voldsomt ut! :-) Håper kaken falt/faller i smak! Ikke sant MMF var godt og arbeide med? Har selv bakt ei lita bursdagskake i dag, men gjorde det enkelt med hjerter i rosa og hvitt, skrevet navn og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...