Gå til innhold

Unger alene hjemme?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Her jeg bor har jeg ikke noen problemer med å la mine på 6 og 7 være alene hjemme en times tid.

Som du beskriver der du bor hadde jeg overhodet ikke hatt noen problemer med å la ungene være alene - så sant ungene er til å stole på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de fleste vet, har jeg lavt hysterinivå for ting som ikke er så veldig sannsynlige.

Kidnapping er i hvert fall det minste problemet. Den risikoen er omtrent like stor som at de blir rammet av lynet.

Trafikk og risiko for at barna finner på ting som kan være farlige, er ting man må vurdere i det enkelte tilfelle. Men med alminnelig fornuftige unger som selv synes det er greit å være alene, er det ikke noe problem

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste vet, har jeg lavt hysterinivå for ting som ikke er så veldig sannsynlige.

Kidnapping er i hvert fall det minste problemet. Den risikoen er omtrent like stor som at de blir rammet av lynet.

Trafikk og risiko for at barna finner på ting som kan være farlige, er ting man må vurdere i det enkelte tilfelle. Men med alminnelig fornuftige unger som selv synes det er greit å være alene, er det ikke noe problem

synes

Det er 30-40 meter bort til veien og de går aldri ut på veien. De to guttene er to skikkelige gutter som er til å stole på og jeg hadde ikke engang foreslått å la dem være hjemme alene en liten stund om jeg trodde de var i stand til å gjøre noe riktig galt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...