Gå til innhold

Fantasivenner


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Eldstemann, som nå er 8 år, hadde en fantasivenn i 3-4-5 års alderen som han var veldig opptatt av. Artig periode, nesten litt trist at denne "vennen" aldri er på besøk lenger :-)

Nummer to har ikke hatt fantasivenner. Hun har lekt på andre måter.

Men tredjemann, som nå er 3 år og 4 mnd, hun har 3 fantasivenner som hun snakker om og med hver eneste dag! Det er så moro å høre på! Og vi må også snakke med dem, og høre på hva de gjør:-) Og hvis en av søsknene forteller om noe de har gjort, så kommer minstemor og forteller at det har også "Thea og Karin og Mathilde" gjort!

Og hun har sånn fantasi! ordner og stuller og steller med dokker og bamser og disse fantasivennene, og lager mat og kommer med kaffe og forteller hvor hun skal på ferie osv. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker jeg også hadde en fantasivenn når jeg var liten. Hun bodde under bordet og spiste bl.a opp maten jeg sølte når jeg spiste. Men så flyttet vi da jeg fyllte tre og da ble hun igjen i den gamle leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gøy med fantasivenner :). Jeg savner nesten sønnen min sine venner, Belle og Ding. De var en del av familien. Det hendte han la skylda på dem om han selv hadde gjort noe galt, med et glimt i øyet da ;)

Det siste vi så av dem var sommeren for 2 år siden når han var 7,5 år. Da var det tropenatt og vi satt ute. Vi så et fly i det fjerne i mørket. Der er Belle og Ding i romskipet sitt sa han. Siden har dem vært borte ;)

*Savne Belle og Ding*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster hadde fantasivenn når hun var liten. Hun het Benelise, og varierte fra 1 til 10 år i alder ... alt etter som.

Benelise levde intenst sammen med oss i et par år.

Samtidig som vi fikk lillesøster, fikk Benelise en lillebror - Anton. Han var nøyaktig like stor som vår lillesøster - og gjorde mange gale ting, som å bite, lugge og klore.

Ettersom lillesøster vokste til og storesøster fikk henne som lekekammerat forsvant Benelise. I flg. storesøster flyttet hun til Oslo ... og der bor hun sikkert enda :o)

Det var en artig periode ..... mimre, mimre.

Lillesøster har aldri hatt fantasivenner, så vidt vi vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Jeg husker jeg også hadde en fantasivenn når jeg var liten. Hun bodde under bordet og spiste bl.a opp maten jeg sølte når jeg spiste. Men så flyttet vi da jeg fyllte tre og da ble hun igjen i den gamle leiligheten.

Kan du huske fra du var 3 år gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 fantasivenner; en som alltid var grei, en ganske nøytral og en som var skyld i alt som gikk galt. Hun var ikke spesielt grei hun dumme, har et klart forhold til det fortsatt....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Jeg husker jeg også hadde en fantasivenn når jeg var liten. Hun bodde under bordet og spiste bl.a opp maten jeg sølte når jeg spiste. Men så flyttet vi da jeg fyllte tre og da ble hun igjen i den gamle leiligheten.

Morsomt! Jeg hadde også fantasivenner, i 2-3-4 års alderen, og husker litt av dem. Lekte masse med dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er jo gøy med fantasivenner :). Jeg savner nesten sønnen min sine venner, Belle og Ding. De var en del av familien. Det hendte han la skylda på dem om han selv hadde gjort noe galt, med et glimt i øyet da ;)

Det siste vi så av dem var sommeren for 2 år siden når han var 7,5 år. Da var det tropenatt og vi satt ute. Vi så et fly i det fjerne i mørket. Der er Belle og Ding i romskipet sitt sa han. Siden har dem vært borte ;)

*Savne Belle og Ding*

Artig! Eldstemann sin fantasivenn het "Hansen" :-) Kjempevttig!

Savner ham litt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Storesøster hadde fantasivenn når hun var liten. Hun het Benelise, og varierte fra 1 til 10 år i alder ... alt etter som.

Benelise levde intenst sammen med oss i et par år.

Samtidig som vi fikk lillesøster, fikk Benelise en lillebror - Anton. Han var nøyaktig like stor som vår lillesøster - og gjorde mange gale ting, som å bite, lugge og klore.

Ettersom lillesøster vokste til og storesøster fikk henne som lekekammerat forsvant Benelise. I flg. storesøster flyttet hun til Oslo ... og der bor hun sikkert enda :o)

Det var en artig periode ..... mimre, mimre.

Lillesøster har aldri hatt fantasivenner, så vidt vi vet.

Artig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg hadde 3 fantasivenner; en som alltid var grei, en ganske nøytral og en som var skyld i alt som gikk galt. Hun var ikke spesielt grei hun dumme, har et klart forhold til det fortsatt....*s*

Jeg hadde en periode da jeg var 2-3-4 år, med mange fantasivenner, og så en periode da jeg var 6-7 år. Fantasivennen da het "Kjalis", sterkt inspirert av Charles, i Huset på prærien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode da jeg var 2-3-4 år, med mange fantasivenner, og så en periode da jeg var 6-7 år. Fantasivennen da het "Kjalis", sterkt inspirert av Charles, i Huset på prærien :-)

Den beste av mine het "Sommeren"; jeg var visst ikke så bundet i forhold til konvensjonelle navn...*s*

Forøvrig synes jeg Kjalis var et bra navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du huske fra du var 3 år gammel?

Ja, jeg flyttet da jeg var tre og jeg husker masse fra før den tida.

Det første jeg husker ordentlig var da det kom to menn inn med kjøleskap, da var jeg 1 år og 10 mnd tenker jeg. Før hadde mora mi oppbevart melka mellom vinduene ut mot bakgården hvor det var lite sol, men den sommeren var det visnok varmt. Det husker jeg ikke.

Men husker leiligheten, senga mi, venninna mi og legen hvor de hadde barnepike som passet meg innimellom når mora mi skulle jobbe ekstra. Husker fiskekakene jeg fikk på Smilden og matforretningen som jeg kalte Taumann. Og husker godt hesten på Birkelund som sto lenger opp enn den gjør nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt! Jeg hadde også fantasivenner, i 2-3-4 års alderen, og husker litt av dem. Lekte masse med dem :-)

Min het Herdis under bordet :o)

Jeg vet ikke engang om det er et ordentlig navn. Jeg hadde masse fantasi og ser at minstemann arvet det. Håper jeg ikke gjorde så mye rart som han har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min het Herdis under bordet :o)

Jeg vet ikke engang om det er et ordentlig navn. Jeg hadde masse fantasi og ser at minstemann arvet det. Håper jeg ikke gjorde så mye rart som han har gjort.

Har du ikke hørt om Herdis siden? Moren min har en venninne som heter det, så første delen av navnet er i alle fall ikke så uvanlig (litt mindre vanlig med "under bordet" som mellomnavn, vil jeg tro).

Synes det var dårlig at hun måtte være under bordet hele tiden da, og enda verre at du etterlot henne i den gamle leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Eldstemann sin fantasivenn het "Hansen" :-) Kjempevttig!

Savner ham litt ja!

Tror foreldre blir litt knyttet til fantasivennene de også. Moren min og jeg pratet om mine venner nå i helgen - og det begynner jo å bli en del år siden de sist var aktive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, jeg flyttet da jeg var tre og jeg husker masse fra før den tida.

Det første jeg husker ordentlig var da det kom to menn inn med kjøleskap, da var jeg 1 år og 10 mnd tenker jeg. Før hadde mora mi oppbevart melka mellom vinduene ut mot bakgården hvor det var lite sol, men den sommeren var det visnok varmt. Det husker jeg ikke.

Men husker leiligheten, senga mi, venninna mi og legen hvor de hadde barnepike som passet meg innimellom når mora mi skulle jobbe ekstra. Husker fiskekakene jeg fikk på Smilden og matforretningen som jeg kalte Taumann. Og husker godt hesten på Birkelund som sto lenger opp enn den gjør nå :o)

Jeg husker da vi fikk telefon :-) Den gamle gode gråe! Og da var jeg vel 2-3 år.

Vi flyttet da jeg var 3,5 år, og jeg husker en del fra den amle leiligheten. Husker da farfar klamte meg så hardt at jeg fikk armen ut av ledd da jeg var 2,5 år..., husker middagstallerkene og kjøkkenbordet i den første leiligheten, husker mammas store mage den sommeren jeg var 3,5 år osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Min het Herdis under bordet :o)

Jeg vet ikke engang om det er et ordentlig navn. Jeg hadde masse fantasi og ser at minstemann arvet det. Håper jeg ikke gjorde så mye rart som han har gjort.

En av mine het Ubibi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om Herdis siden? Moren min har en venninne som heter det, så første delen av navnet er i alle fall ikke så uvanlig (litt mindre vanlig med "under bordet" som mellomnavn, vil jeg tro).

Synes det var dårlig at hun måtte være under bordet hele tiden da, og enda verre at du etterlot henne i den gamle leiligheten!

Herdis bor nok i den leiligheten enda, laguna har forresten bodd i den leiligheten hun også, jeg tror jeg må spørre om hun noen gang så Herdis.

Kanskje det var mora mi sitt forslag at hun skulle bli igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...