Gå til innhold

Uforsvarlig??


black wealch

Anbefalte innlegg

HÆ!! Kødder du?? Mener du at en 10-åring skal ligge hjemme alene å sove om natte fordi foreldrene skal bort??

Jeg ville i hvert fall ikke skjønt bæret om foreldrene mine ikke kunne stikke ut noen timer om kvelden fordi de skulle passe meg mens jeg sov eller at de måtte legge meg. Men jeg ble oppdratt til å være utpreget selvhjulpen og selvstendig.

Var vel et år eller to eldre før jeg var alene hjemme sammen med søsken i flere dager i strekk. Jeg ser ikke noe uforsvarlig i mine foreldres avgjørelser, men jeg har valgt å ikke gjøre mine barn fullt så selvstendige.

For mange barn i dag tror jeg det er et problem at de blir passet for mye på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg ikke er uforsvarlig. Jeg var selv ofte alene i flere timer da jeg var 8 år, riktignok om ettermiddagen. Mange barn er modne nok til å være litt alene i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fryktelig tungvindt ut.

Barna har etter hvert godt av å kunne klare seg selv noen kvelder både når de er våkne og når de skal legge seg å sove.

Jeg ville fått spader om jeg i en alder av 10 fant ut at foreldrene mine ikke kunne gå ut en kveld fordi de skulle passe på mens jeg sov!

mvh

Tja, det funker ikke helt sånn,- jeg har sjelden noe jeg ønsker å gjøre utenfor hjemmet etter 11-12 om kvelden :) Så det er ikke noe savn. Har vel vent meg til det livet etter at jeg fikk barn,- da de var mindre var det jo helt uaktuelt å gå fra dem, og slik former livet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut å ikke kunne gå fra sovende tenåringer.

Var selv alene hjemme hele helger fra 12-årsalderen, og reiste også på hytteturer med venninner fra ca. samme tid. Og dette var før alle var tilgjengelige pr. mobiltelefon. Usikker på om jeg selv vil reise fra barna så tidlig, men vil nok generelt påvirke dem til å bli selvstendige forholdsvis tidlig, herunder være alene (selvsagt bare om de selv synes det er ok).

Som jeg svarte PieLill over her,- det er ikke slitsomt av den enkle grunn at jeg ikke har noe særlig behov for å stikke ut etter 11-12 om kvelden :)

Det har bare blitt slik,- det er ikke sånn at jeg tenker det kan jeg ikke gjøre, for jeg må være hjemme når de sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,- jeg har ikke gjort det selv,- men det hadde ikke føltes _så_ ille... Større sjans for at det kommer tullinger på døren (innbrudd, narkomane, fulle folk) om kvelden/natta tror jeg.

Men jeg har nå skrekk for brann...så jeg liker fortsatt best å være hjemme når de sover - selv om de er tenåringer. (de sover TUNGT)

Hva gjør du når de flytter hjemmefra da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hva gjør du når de flytter hjemmefra da? :-)

De er sikkert sånn som gubben min. Når jeg er hjemme kan ikke ti ville hester vekke ham. Er han alene hjemme med barna, sover han så lett som bare det.. Igrunnen irriterer det meg en smule. Han kan liksom bare slappe helt av når jeg er hjemme. Jeg ordner opp.. Mannfolk ass'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er sikkert sånn som gubben min. Når jeg er hjemme kan ikke ti ville hester vekke ham. Er han alene hjemme med barna, sover han så lett som bare det.. Igrunnen irriterer det meg en smule. Han kan liksom bare slappe helt av når jeg er hjemme. Jeg ordner opp.. Mannfolk ass'

Jeg kjenner igjen stefaren min der. Jeg kan vedde på at det blir likt når (hvis, *krysser fingrene og banker i bordet*) vi får barn her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg kjenner igjen stefaren min der. Jeg kan vedde på at det blir likt når (hvis, *krysser fingrene og banker i bordet*) vi får barn her i huset.

Da stemmer visst "teorien" min om mannfolk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når de flytter hjemmefra da? :-)

Hehe... Ber noen ekstra aftenbønner og skaffer meg nervepiller kanskje?

Nei,- heldigvis ser det ut som om den eldste begynner å bli _litt_ mindre tungsovet....og yngstemann skal jo ikke flytte hjemmefra, sier han ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ber noen ekstra aftenbønner og skaffer meg nervepiller kanskje?

Nei,- heldigvis ser det ut som om den eldste begynner å bli _litt_ mindre tungsovet....og yngstemann skal jo ikke flytte hjemmefra, sier han ;-)

Like greit kanskje! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...