Gå til innhold

mor vil ikke lese...


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Enig med de her som skriver at de som er ferdig skiftet, pusset tenner osv. og er i seng før klokken (det bestemmer du!) Får lest bok på senga. Hvis det er mulig plasserer du deg/dem slik at du slipper med å lese ei bok om kvelden. :-) Lykke til i kveld, men husk å ta det opp med dem nå slik at de vet det. Du må også forberede kveldsmat (hvis de ikke gjør det selv) slik at det ikke blir den voksne sin feil om de ikke rekker i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • smekka

    6

  • Lillemus

    5

  • Bookworm

    4

  • Atene

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Det gjelder å stå på sitt ;)

Tøft når det står på, men jammen nyter man godt av det etterpå ;)

Det var noen kvelder her at besteforeldrene mente vi omtrent drev med mishandling ;o) (de bor i nabohuset)

Det er verdt det i mine øyne, virkelig verdt kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

Der har dere nok gravd deres egen grav, dessverre.

Joda, at det er vår feil skal jeg ikke diskutere en gang, men at noen da klager over at de må lese et kvarter om kvelden for barna.... ÅÅÅhhhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

Der kan dere overhode ikke skylde på barnet gitt - det er ene og alene deres egen feil. Hvorfor i all verden har dere latt det gå så langt?!

Jeg har da overhodet ikke skyldt på barnet heller, og jeg trenger heller ikke å forsvare meg overfor deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, at det er vår feil skal jeg ikke diskutere en gang, men at noen da klager over at de må lese et kvarter om kvelden for barna.... ÅÅÅhhhh....

Og mange foreldre må se barna sine dø av sult. Hva klager du for?

Skal vi tenke sånn, kan ingen av oss klage, unntatt den ene som har det verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

Og mange foreldre må se barna sine dø av sult. Hva klager du for?

Skal vi tenke sånn, kan ingen av oss klage, unntatt den ene som har det verst.

Nå var jo ikke dette en diskusjon om matfordelingen i verden, men en mor som ikke hadde overskudd til å lese for barna sine. Derfor skrev jeg det jeg skrev, men jeg hadde neppe klaget over dette i en sult-diskusjon eller en diskusjon om Madeleine-saken... Såpass skjønner du også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1185527221' post='3647459]

Det var noen kvelder her at besteforeldrene mente vi omtrent drev med mishandling ;o) (de bor i nabohuset)

Det er verdt det i mine øyne, virkelig verdt kampen.

Ja, det er nok flere måter å gjøre det på, men litt hyl og skrik er vanskelig å unngå :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo ikke dette en diskusjon om matfordelingen i verden, men en mor som ikke hadde overskudd til å lese for barna sine. Derfor skrev jeg det jeg skrev, men jeg hadde neppe klaget over dette i en sult-diskusjon eller en diskusjon om Madeleine-saken... Såpass skjønner du også??

Prinsippet blir det samme.

Hvis man ikke har rett til å klage fordi noen andre har det verre, kan de aller fleste av oss - antagelig alle - tie stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsippet blir det samme.

Hvis man ikke har rett til å klage fordi noen andre har det verre, kan de aller fleste av oss - antagelig alle - tie stille.

Nå får du slutte Atene! Syns ikke Voksentid- hva er det sitt innlegg virket som klaging i deg hele tatt. Bare ett helt vanlig innlegg. Så får hun så pes her! Det syns jeg ikke er snilt!

Men når det er sagt har nok de fleste av oss her på Dol ingen ting å klage over! Men de som er alvorlig syke eller har alvorlig syke barn burde ha lov. Men disse gjør det jo nesten aldri. Sender en tanke til alle dem! (og alle andre som ikke har det greit her i verden). Men hvis du leser de andre innleggene her er jo veldig mye av det nestenklaging... Syns det er fint det kan være en plass vi kan få alt ut jeg, uten nødvendigvis å få pes for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

Prinsippet blir det samme.

Hvis man ikke har rett til å klage fordi noen andre har det verre, kan de aller fleste av oss - antagelig alle - tie stille.

Whatever!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du slutte Atene! Syns ikke Voksentid- hva er det sitt innlegg virket som klaging i deg hele tatt. Bare ett helt vanlig innlegg. Så får hun så pes her! Det syns jeg ikke er snilt!

Men når det er sagt har nok de fleste av oss her på Dol ingen ting å klage over! Men de som er alvorlig syke eller har alvorlig syke barn burde ha lov. Men disse gjør det jo nesten aldri. Sender en tanke til alle dem! (og alle andre som ikke har det greit her i verden). Men hvis du leser de andre innleggene her er jo veldig mye av det nestenklaging... Syns det er fint det kan være en plass vi kan få alt ut jeg, uten nødvendigvis å få pes for det!

Jeg tror du misforstår. Og det er "Voksentid" som sier at de andre ikke har noen grunn til å klage i forhold til henne.

Da sier Atene at skulle man alltid ta hensyn til at noen har det verre, så har ingen rett til å klage.

Atene sier altså omtrent det samme som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforstår. Og det er "Voksentid" som sier at de andre ikke har noen grunn til å klage i forhold til henne.

Da sier Atene at skulle man alltid ta hensyn til at noen har det verre, så har ingen rett til å klage.

Atene sier altså omtrent det samme som du sier.

Takk, det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikkesvarda

Ikke klag a!! Her i huset må vi legge oss sammen med barnet for at h*n skal sovne og det kan ta både en og to timer. Innen den tid er det leggetid for voksne også, så her i huset har vi ikke hatt voksentid de siste 7 årene!!!

Hmm... man kommer nok ikke så lagt her i verden hvis man latterliggjør andres opplevelser ved å vise til at man har det verre selv. Sjøstjerna opplever noe som vanskelig og ber om råd. DU kommer ikke med et svar engang, bare gjør narr av at det går an klage over noe SÅÅÅÅ lite, for du har det verre osv...

Stygt, synes jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hvor gammel er den yngste, da?

Yngste er allerede 10... og leser meget godt selv. H*n liker bare kosen rundt foreldre-lesingen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke klag a!! Her i huset må vi legge oss sammen med barnet for at h*n skal sovne og det kan ta både en og to timer. Innen den tid er det leggetid for voksne også, så her i huset har vi ikke hatt voksentid de siste 7 årene!!!

-Dét- er nok ene og alene selvforskylt så synes ihvertfall ikke det er noe å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

Hmm... man kommer nok ikke så lagt her i verden hvis man latterliggjør andres opplevelser ved å vise til at man har det verre selv. Sjøstjerna opplever noe som vanskelig og ber om råd. DU kommer ikke med et svar engang, bare gjør narr av at det går an klage over noe SÅÅÅÅ lite, for du har det verre osv...

Stygt, synes jeg!!!

Av og til hjelper det å få litt perspektiv for å skjønne at ens problemer kansje ikke er så store også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voksentid - hva er det?

-Dét- er nok ene og alene selvforskylt så synes ihvertfall ikke det er noe å klage på.

Det er jo selvforskyldt å ikke få barna i seng tidlig nok så man ikke rekker å lese for dem også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...