Gå til innhold

Lekser og læring. Hvem har ansvaret?


løvinne71

Anbefalte innlegg

De to barna jeg nevnte er 16 og 18 år nå, så vi er heldigvis ferdig med dette. De har begge asperger syndrom og kan vanskelig sammenlignes med andre barn når det gjelder skole og lekser.

Jeg har også et barn på barneskolen, som ikke har asperger. Med dette barnet er det ingen lekseproblemer.

I tilfeller hvor lekser skaper så store konflikter i hjemmet, mener jeg det bør være rom for å kunne finne andre løsninger som alternativ til hjemmelekser. Det har det ikke vært på vår skole.

De som har prøvd hjemmelekser med et aspergerbarn som ikke vil, vet hvilken umulig oppgave det er.

Jeg forstår problemet med lekser her, men personlig hadde jeg aldri lært det jeg skulle lært uten lekser som det ble sjekket på skolen at jeg hadde gjort. Jeg har en bror som slet fælt med leksene, og som først sent fikk en diagnose, men han fikk allikevel skåret betraktelig ned på leksemengden fra skolen side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    23

  • tzatziki1365380058

    21

  • Sofline

    5

  • løvinne71

    5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...