Gå til innhold

Skal man virkelig få så lite?

Anbefalte innlegg

Gjest ja hvordan er det
Skrevet

Søkte om dagpenger, og i dag har jeg fått penger inn på konto. 2550 for 2 uker. Altså 5100 kroner pr måned. Hvordan skal jeg klare å betale regninger? Jeg er jo selvfølgelig på jakt etter jobb, og er kjempe aktiv arbeidssøker.

Trodde virkelig man fikk mer altså, eller er det bare blitt gjort noe feil?

Fortsetter under...

lillemegpåtur
Skrevet

Dagpenger blir vel regnet ut etter siste inntekten du hadde? Hvor mye tjente du sist du jobbet da? Mer enn det vet jeg ikke. Jobbet du f eks bare deltid så har du vel ikke krav på så mye?

Skrevet

Dagpengene er 60% av siste inntekt - tror de går ut fra siste måned. Det blir nok ikke så mye penger ut av det nei...

Skrevet

Dagpengene dine er litt mer enn 5 100 pr måned. 5 100 er bare for fire uker...

Gjest ja hvordan er det
Skrevet

Dagpengene dine er litt mer enn 5 100 pr måned. 5 100 er bare for fire uker...

fresja fire uker er jo en måned :$

Gjest ja hvordan er det
Skrevet

Dagpengene er 60% av siste inntekt - tror de går ut fra siste måned. Det blir nok ikke så mye penger ut av det nei...

Tror de går ut fra inntekten på et år...og jeg har jo tjent en del..over 200 000...så jeg er litt overasska at jeg får så lite.

Annonse

Gjest ja hvordan er det
Skrevet

Dagpenger blir vel regnet ut etter siste inntekten du hadde? Hvor mye tjente du sist du jobbet da? Mer enn det vet jeg ikke. Jobbet du f eks bare deltid så har du vel ikke krav på så mye?

Jeg jobbet fulltid.

Gjest Astroide
Skrevet

Nopes. 4 uker er 28 dager. 1 mnd er 30-31 dager utenom februar.

Skrevet

Neida - en mnd er fra 28-31 dager (februar har 28, januar har 31), fire uker 28 dager.

Skrevet

Hvor mange timer pr dag har du jobbet da? Eller har du ikke opptjent fulle rettigheter eller noe sånt? Jeg kjenner ikke systemet.

Uansett, det er flust med ledige jobber, kanskje avhengig at du ikke bor avsides, da :) Sjekk vikarbyråer, det er mye å hoppe på!

Skrevet

Tror de går ut fra inntekten på et år...og jeg har jo tjent en del..over 200 000...så jeg er litt overasska at jeg får så lite.

Da skulle det vel bli ca. 10 tusen pr mnd davel?

Skrevet

http://www.nav.no/page?id=728

Jeg ser det fremdeles er slik at dagpengegrunnlag er inntekten i fjor (vet ikke om 2007 var kjend når du søkte) eller gjennomsnittet av din inntekt de siste tre årene (om det blir mer).

Du har vel fått et brev der det står hvor mye dagpenger du vil få?

Det er vel heller ikke sikkert at du får penger for akkurat 2 uker den første gangen du får utbetalt. Trygdekontoret har vel faste utbetalingsdager. Du får ikke for de tre første dagene.

Dersom du ikke har levert skattekort, trekker de kanskje for mye i skatt?

Annonse

Skrevet

Nei, det er 52 uker i et år, du får 26 betalinger, ikke bare 24. I to måneder får du tre utbetalinger, f.eks. den første, den 15 og den 31.

Jeg hadde lønn pr. 14 dag for lenge siden. Da vi gikk over til månedslønn fikk vi selvsagt litt mer enn det doble hver hver måned.

En rabeidsuke har 37,5 time. En arbeidsmåned har ca 162 tilmer (ikke bare 150).

En måned er ca. 4,2 uker.

Skrevet

Nei, det er 52 uker i et år, du får 26 betalinger, ikke bare 24. I to måneder får du tre utbetalinger, f.eks. den første, den 15 og den 31.

Jeg hadde lønn pr. 14 dag for lenge siden. Da vi gikk over til månedslønn fikk vi selvsagt litt mer enn det doble hver hver måned.

En rabeidsuke har 37,5 time. En arbeidsmåned har ca 162 tilmer (ikke bare 150).

''En rabeidsuke har 37,5 time. En arbeidsmåned har ca 162 tilmer (ikke bare 150).

''

Er ikke en (gjennomsnitts-)mnd 22 dgr? 165 t.?

Skrevet

De tre (?) første dagene får du ikke dagpenger for, så jeg vil tro du har fått for 7 arbeidsdager. Dvs at dagsatsen din er 364 kr.

For 14 dager ( 10 arbeidsdager) vil du fra neste utbetaling få 3640 kr så vidtjeg kan forstå.

Sjå:http://www.nav.no/page?id=728

Skrevet

''En rabeidsuke har 37,5 time. En arbeidsmåned har ca 162 tilmer (ikke bare 150).

''

Er ikke en (gjennomsnitts-)mnd 22 dgr? 165 t.?

21,67

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...