Gå til innhold

Er hun sulten?


Gjest ønsker gode rutiner og fornuftige grenser

Anbefalte innlegg

Jeg husker at min datter utsatte leggingen ved å spise saaakte og leeeeenge. Jeg satte etterhvert et klokkeslett, og hun måtte være ferdigspist til denne tiden, for da begynte kveldsstellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser middag 17:15 og rundt 18:30 vil lillegutt ha mer mat, helt uavhengig av hvor mye han spiste til middag. Lillegutt er garantert ikke sulten, men bruker det for å drøye legging. Siden han er tynn som en strek lar jeg meg "lure" for å få i han litt flere kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønsker gode rutiner og fornuftige grenser

Takk for mange og gode svar. Jeg skjønner nå at min datters uttrykk for sult, godt kan være sult, og ikke bare å skulle hale ut tiden. Jeg skal følge forslagene om å la henne få litt frukt eller youghurt mens hun ser barnetv (eller etterpå, men med tidsbegrensning).

Takk for at dere tok dere tid til å svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lovelyLia

Takk for mange og gode svar. Jeg skjønner nå at min datters uttrykk for sult, godt kan være sult, og ikke bare å skulle hale ut tiden. Jeg skal følge forslagene om å la henne få litt frukt eller youghurt mens hun ser barnetv (eller etterpå, men med tidsbegrensning).

Takk for at dere tok dere tid til å svare!

Ja, det er sikkert lurt av deg å gi henne kveldsmat. Barn har en perfekt sulten og metthetsfølelse, som ennå ikke er ødelagt av overspising til måltidene. Derfor er det lurt å la henne regulere dette selv. Det kan faktisk forebygge overvekt og spiseproblemer senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...