Gå til innhold

Slikker du på skjeen når du lager mat?

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg smaker med en skje, og skylder den i varmt vann og smaker igjen.

Så jeg vet jammen ikke om det er ett ja eller nei....

• Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• frosken

8

• Bookworm

8

• Kalevala

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg smaker med en skje, og skylder den i varmt vann og smaker igjen.

Så jeg vet jammen ikke om det er ett ja eller nei....

Det er vel i utgangspunktet et nei - om du ikke har kokende vann i springen, da ;-)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Det er vel i utgangspunktet et nei - om du ikke har kokende vann i springen, da ;-)

Så du syns det er ekkelt, med andre ord.

Jeg har bare aldri tenkt over at det ikke er ok. Rett fra munn og i kjele, ville jeg aldri gjort.

Gremmes og skal skjerpe meg...

Skrevet

Jeg har bare aldri tenkt over at det ikke er ok. Rett fra munn og i kjele, ville jeg aldri gjort.

''Så du syns det er ekkelt, med andre ord.''

Tja - det er vel en av de tingene jeg lever lykkeligst uten å vite om..

Skrevet

Jeg er for opptatt av å gjøre ting mest mulig effektivt, til at jeg smaker på maten når jeg lager mat, også lager jeg ofte ting jeg vet jeg kan, så jeg ikke trenger å smake meg frem til noe.

Hvis andre slikker på skjeen når de lager mat, går det sikkert helt bra, så lenge jeg ikke får vite om det:-)

Gjest Gjestene vet ingenting.
Skrevet

Jeg kysser selvfølgelig mannen min, men det er noe annet med andres slim...og jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde på på den måten. Og jeg kan vel ikke være sikker da på om dere har passet på å koke maten skikkelig igjennom etter siste putt med skje som er slikket på.

Nei, det vet du ikke. Pass på neste gang du er på middagsbesøk.

Skrevet

Æsj, nei, det gjør jeg ikke. Dvs jeg smaker sjelden mer enn en gang. Blir det mer tar jeg ny skje.

Skrevet

Alle tåler noen uskyldige bakterier. De dør sikkert når de blir kokt også.

Det er nok ikke alle som tåler noen "uskyldige" bakterier. Det kommer helt an på imunforsvaret.

De fleste bakterier dør under koking ja, men nå pleier jeg som regel å smake til retten helt til slutt. Så noen bakterier kan ha mulighet til å overleve, og det kan føre til katastrofale følger for enkelte mennesker.

Skrevet

Det er nok ikke alle som tåler noen "uskyldige" bakterier. Det kommer helt an på imunforsvaret.

De fleste bakterier dør under koking ja, men nå pleier jeg som regel å smake til retten helt til slutt. Så noen bakterier kan ha mulighet til å overleve, og det kan føre til katastrofale følger for enkelte mennesker.

Å, har du ofte folk med aids på besøk? Ellers tåler vel de fleste immunforsvar litt munnbakterier, hvis ikke er ikke litt spytt i maten deres største bekymring.

Skrevet

Å, har du ofte folk med aids på besøk? Ellers tåler vel de fleste immunforsvar litt munnbakterier, hvis ikke er ikke litt spytt i maten deres største bekymring.

Er da ikke bare folk med AIDS som har dårlig immunforsvar? Er det vel?

Skrevet

Er da ikke bare folk med AIDS som har dårlig immunforsvar? Er det vel?

Som sagt, hvis de er så skrale, er noen små bakterier i maten deres minste bekymring. Da er de vel ikke i stand til å dra på besøk til noen heller.

Skrevet

Jeg er for opptatt av å gjøre ting mest mulig effektivt, til at jeg smaker på maten når jeg lager mat, også lager jeg ofte ting jeg vet jeg kan, så jeg ikke trenger å smake meg frem til noe.

Hvis andre slikker på skjeen når de lager mat, går det sikkert helt bra, så lenge jeg ikke får vite om det:-)

Det er nemlig ikke alt det er noen fordel å vite noe om!

Skrevet

Det er nemlig ikke alt det er noen fordel å vite noe om!

Er du klar over hvor mange mannfolk som aldri vasker hendene etter å ha vært på do?

Skrevet

Er du klar over hvor mange mannfolk som aldri vasker hendene etter å ha vært på do?

Det er mangt jeg liker å ikke vite så mye om:-)

Skrevet

Jeg vet det er galt. Det var vel noe jeg lærte av moren min eller skolekjøkkenet i gamle dager. Men i all hemmelighet gjør jeg det alikevel:) Ikke en vanlig skje, men bare tuppen av t-skjeen.

Jeg vet jo at jeg er frisk så:)

Sønnen min har immunsvikt og jeg tror ikke han dauer av dette.

Selv han tåler litt bakterier. Er jeg forkjølet derimot tar jeg hensyn til gjestene. Skulle bare mangle så påpasselig jeg er med å ikke bli smittet selv.

Skrevet

Som sagt, hvis de er så skrale, er noen små bakterier i maten deres minste bekymring. Da er de vel ikke i stand til å dra på besøk til noen heller.

Det kan da være at de ikke er på besøk, men er et familie medlem. Og mulig at den personen har et svekket immunforsvar pga f.eks. cellegift. Og at det da i værste tilfelle kan føre til døden om vedkommende får i seg bakteriene.

Men, jeg hadde nok aldri uansett situasjon bruk en til slikket skje i maten som skal serveres til andre.

Skrevet

Det er mangt jeg liker å ikke vite så mye om:-)

Bare pass på... Bakterier yngler overalt!

Gjest prust
Skrevet

I påska stod jeg og ventet utenfor et fellestoalett. Mens jeg stod der, var det fire menn som var på do, og fire kvinner.

Alle kvinnene vasket hendene etter dobesøket - kun én mann gjorde det.

Æsj!

Skrevet

I påska stod jeg og ventet utenfor et fellestoalett. Mens jeg stod der, var det fire menn som var på do, og fire kvinner.

Alle kvinnene vasket hendene etter dobesøket - kun én mann gjorde det.

Æsj!

På jobben min er det to toaletter ved siden av hverandre og jeg har hørt at noen bare går rett ut uten å vaske henda. Forhåpentligvis er det samme dama som gjør det hver gang.

Skrevet

Ny smak = ny skje. Hvis det er ting som skal smakes til slik at det blir mye, dryppes det ned på skjeen med det jeg rører med....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...