Gå til innhold

Da avslører jeg hva som skal skje...


jubalong70

Anbefalte innlegg

jubalong70

I dag har jeg startet på en 14 dagers pulverdiett før jeg den 16. mai blir overvektsoperert!

Gruer og gleder meg om hverandre.

Jeg har innsett at overvekten min klarer jeg ikke å takle selv.

Det trengs noe sterkere enn meg for å få kontroll over mitt forhold til mat, og det håper jeg gastric bypass vil være.

Jeg håper noen vil tenke positive tanker for meg 16. mai :)

Jeg blir lagt inn den 15., og blir skrevet ut den 18. - så sant alt går bra.

Håper jeg i løpet av 1-2 år klarer å gå ned fra en BMI på 45 til en BMI rundt 25-tallet, men vet at mange ikke klarer å komme helt ned til normal BMI.

Jeg synes det er skummelt å tilstå at det er dette jeg skal gjøre, og håper jeg slipper for mye pepper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    53

  • mariaflyfly

    4

  • morsan

    2

  • Speak

    2

Mest aktive i denne tråden

Glimtipper

Du vet hva som er riktig for deg, jubalong.

Jeg skal tenke på deg den 16. mai. Dette går nok bra, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

FLOTT!!!

Jeg satt forrige dagen på lavkarbo.no og leste historien til Albertine der inne - hun er jo kjent her inne også. Og må innrømme at tårene trillet over en historie hvor hun gikk på med frisk mot gang på gang på gang for å kjempe mot kiloene - og tapte. Til slutt fikk hun operasjon, og jeg ble så letta over at hun endelig får hjelp som vil hjelpe.

Det samme for deg. Dette er ikke mer å skamme seg over enn at man lar seg operere for kreft. Fedme er en sykdom, ikke noe man opparbeider seg fordi man er lat.

Stor klem, jeg skal krysse fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Du vet hva som er riktig for deg, jubalong.

Jeg skal tenke på deg den 16. mai. Dette går nok bra, skal du se :)

Tusen takk for gode ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Lykke til; dette går nok fint. :-)

Takk. Jeg håper og tror at dette kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Lykke til, jubalong! Det er godt å høre at du får hjelp når du føler du trenger det. Fingre krysses for deg den 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

FLOTT!!!

Jeg satt forrige dagen på lavkarbo.no og leste historien til Albertine der inne - hun er jo kjent her inne også. Og må innrømme at tårene trillet over en historie hvor hun gikk på med frisk mot gang på gang på gang for å kjempe mot kiloene - og tapte. Til slutt fikk hun operasjon, og jeg ble så letta over at hun endelig får hjelp som vil hjelpe.

Det samme for deg. Dette er ikke mer å skamme seg over enn at man lar seg operere for kreft. Fedme er en sykdom, ikke noe man opparbeider seg fordi man er lat.

Stor klem, jeg skal krysse fingrene for deg!

Tusen takk for veldig gode ord.

Jeg kjenner jeg blir så vanvittig imponert over det du har klart! Stå på videre Valnøtt - du klarer dette!

Jeg har truffet Albertine både her, på lavkarbo og på vektoperasjon.no.

Det er godt å "kjenne" noen som har vært gjennom det samme.

Jeg er også så utrolig lei av å prøve det ene etter det andre, gå ned bare for å gå opp igjen.

Føler likevel at jeg på en måte "gir opp". Samtidig som jeg vet med hodet mitt at jeg ikke har noe valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Lykke til, jubalong! Det er godt å høre at du får hjelp når du føler du trenger det. Fingre krysses for deg den 16.

Tusen takk, flyfly :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du vet hva som er riktig for deg, jubalong.

Jeg skal tenke på deg den 16. mai. Dette går nok bra, skal du se :)

Sjekk meldinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Tusen takk for veldig gode ord.

Jeg kjenner jeg blir så vanvittig imponert over det du har klart! Stå på videre Valnøtt - du klarer dette!

Jeg har truffet Albertine både her, på lavkarbo og på vektoperasjon.no.

Det er godt å "kjenne" noen som har vært gjennom det samme.

Jeg er også så utrolig lei av å prøve det ene etter det andre, gå ned bare for å gå opp igjen.

Føler likevel at jeg på en måte "gir opp". Samtidig som jeg vet med hodet mitt at jeg ikke har noe valg...

Sånn er det bare - sykdommen krever kort og godt at du gjør dette. Dette er ren livredning, det har ingenting med å gi opp noe som helst å gjøre.

Jeg er rett og slett heldig (foreløpig ihvertfall) som greier å holde sykdommen nede ved hjelp av mat og trening. Hvis det slutter å virke så vet jeg hva jeg må jeg også.

Jeg pleier å le høyt (for å slippe å kjenne hvor sint jeg bli) av folk som mener fedme kan bekjempes med å ta seg sammen. Jepp - du kan gå ned fem kilo med å ta deg sammen - men alvorlig fedme er en sykdom, ikke noe som kan kureres med å justere litt her og der. Jeg pleier å spørre om folk er idioter hvis de faktisk tror at man ønsker å spise videre når man forlengst er så mett at man er kvalm, men man klarer ikke stoppe.

De færreste ender med bmi 45 fordi de er late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på TV2 nå, for 60 minutes som durer i bakgrunnen her har varslet et innslag senere i sendingen om gastric bypass!!

Forøvrig: Kjempelykketil!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bustebeisa

Kjempe lykke til!!!

Kommer til å bli bra dette.

Og vet du, jeg tenkte ikke noe som helst i nærheten av at du gir opp eller noe slikt. Det første jeg tenkte, var: Så bra!!!

Uten å tenke over hverken størrelse, hvorfor du har den størrelsen du har eller noe som helst. Kun:Så bra. :-) Og da at det er bra fordi du får gjennomført noe du har lyst å gjennomføre. :-)

Igjen. Kjempe lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Er det en sånn operasjon der man setter et bånd rund magesekken slik at det bare blir plass til bittelitt mat i gangen?

Hvorfor i all verden skulle noen se ned på deg fordi du tar ansvar for deg selv og livet ditt? Det står stor respekt av det skal jeg si deg! Lykke til Jubalongen vår! *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Sånn er det bare - sykdommen krever kort og godt at du gjør dette. Dette er ren livredning, det har ingenting med å gi opp noe som helst å gjøre.

Jeg er rett og slett heldig (foreløpig ihvertfall) som greier å holde sykdommen nede ved hjelp av mat og trening. Hvis det slutter å virke så vet jeg hva jeg må jeg også.

Jeg pleier å le høyt (for å slippe å kjenne hvor sint jeg bli) av folk som mener fedme kan bekjempes med å ta seg sammen. Jepp - du kan gå ned fem kilo med å ta deg sammen - men alvorlig fedme er en sykdom, ikke noe som kan kureres med å justere litt her og der. Jeg pleier å spørre om folk er idioter hvis de faktisk tror at man ønsker å spise videre når man forlengst er så mett at man er kvalm, men man klarer ikke stoppe.

De færreste ender med bmi 45 fordi de er late.

Ja, det er så absolutt en sykdom.

Jeg har tatt meg sammen så mange ganger, at jeg vet det ikke er det det handler om :)

Jeg har overhodet ingen problemer med å ta av 5-10-20 kg. Problemet ligger i det å sett av nok tid til seg selv, trening, rett mat - og flere år...

Nå håper jeg at operasjonen vil gi meg hjelp til å nå en nogenlunde normal vekt, og at det så vil bli lettere å holde en trivselsvekt når jeg kanskje fluktuerer 2-3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Slå på TV2 nå, for 60 minutes som durer i bakgrunnen her har varslet et innslag senere i sendingen om gastric bypass!!

Forøvrig: Kjempelykketil!!! :-D

Takk for tipset og lykkeønskningene.

Ser på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Åå, så spennende!!!! Vi skal krysse alt vi har og sende deg masse gode vibber i forkant av operasjonen!! Håper også du vil holde oss oppdatert på hvordan dette går i månedene framover :))

Vi hadde en svært overvektig nabo for mange år siden. Når vi flytta, så så vi henne ikke igjen på noen år. I mellomtiden hadde hun tatt den operasjonen du skal gjennom og vi kjente henne ikke igjen i det hele tatt!!! Helt utrolig!!

Hvorfor skulle du få pepper for dette? Er jo kjempebra at du får hjelp mot denne sykdommen, så jeg må bare få ønske deg riktig lykke til :)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ja, det er så absolutt en sykdom.

Jeg har tatt meg sammen så mange ganger, at jeg vet det ikke er det det handler om :)

Jeg har overhodet ingen problemer med å ta av 5-10-20 kg. Problemet ligger i det å sett av nok tid til seg selv, trening, rett mat - og flere år...

Nå håper jeg at operasjonen vil gi meg hjelp til å nå en nogenlunde normal vekt, og at det så vil bli lettere å holde en trivselsvekt når jeg kanskje fluktuerer 2-3 kg.

Det er sant det du skriver om hvor mye krefter man må sette av for å holde vekta. Når du kjemper så hardt mot genene som du gjør så er det faktisk lov å få hjelp. Det er nok ikke mange naturlig slanke som hadde klart å gjennomføre det du har gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Kjempe lykke til!!!

Kommer til å bli bra dette.

Og vet du, jeg tenkte ikke noe som helst i nærheten av at du gir opp eller noe slikt. Det første jeg tenkte, var: Så bra!!!

Uten å tenke over hverken størrelse, hvorfor du har den størrelsen du har eller noe som helst. Kun:Så bra. :-) Og da at det er bra fordi du får gjennomført noe du har lyst å gjennomføre. :-)

Igjen. Kjempe lykke til!

Åååå, tusen takk for de gode ordene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...