Gå til innhold

Da avslører jeg hva som skal skje...


jubalong70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    53

  • mariaflyfly

    4

  • morsan

    2

  • Speak

    2

Mest aktive i denne tråden

jubalong70

Hæ??? Lar de det ligge igjen i magen? Jøss. Jeg trodde de tok bort det som ikke skal være i farta mer jeg. Betyr det at de da teoretisk kan sette på full tarmlengde igjen en gang? (Spør jeg også - nå ble jeg veldig nysgjerrig :-))

Det sies at operasjonen er irreversibel, men om det i nødstilfeller kan omgjøres vil jeg vel kanskje tro. Vanskelig å si hva resultatet blir da.

Ellers går det jo ikke så lang tid før man kan spise tilnærmet normale, små porsjoner med mat - så det skulle ikke være noe argument for å reopereres.

Og du, det er helt greit at du spør :)

Har forresten gått 1 døgn på Eurodiett nå, og gått ned 1,1 kg :) Slikt føles veldig godt.

Går det greit med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det sies at operasjonen er irreversibel, men om det i nødstilfeller kan omgjøres vil jeg vel kanskje tro. Vanskelig å si hva resultatet blir da.

Ellers går det jo ikke så lang tid før man kan spise tilnærmet normale, små porsjoner med mat - så det skulle ikke være noe argument for å reopereres.

Og du, det er helt greit at du spør :)

Har forresten gått 1 døgn på Eurodiett nå, og gått ned 1,1 kg :) Slikt føles veldig godt.

Går det greit med deg?

Så flott :-)

Det gikk greit, helt til jeg våknet i morges og kjente at noe var feil. Var sulten og slapp... Gikk på vekta. 0.8 opp og nesten ikke utslag på keto-testen. Sjekka middagen i går og jaggu.... Den dømrade grillribba var jo krydret med sukker jo :(((

Men da vet jeg det, så da spiser jeg ikke den mer. Og sjekker innholdet på krydderlistene heretter... Utrolig at d skal ha sukker på kjøttet dah.

1,1 ned er jo topp :-)

Og snart stuper du i riktig retning og blir vakker og flott og full av energi til å leke med unger og gjøre alt du har lyst til :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Så flott :-)

Det gikk greit, helt til jeg våknet i morges og kjente at noe var feil. Var sulten og slapp... Gikk på vekta. 0.8 opp og nesten ikke utslag på keto-testen. Sjekka middagen i går og jaggu.... Den dømrade grillribba var jo krydret med sukker jo :(((

Men da vet jeg det, så da spiser jeg ikke den mer. Og sjekker innholdet på krydderlistene heretter... Utrolig at d skal ha sukker på kjøttet dah.

1,1 ned er jo topp :-)

Og snart stuper du i riktig retning og blir vakker og flott og full av energi til å leke med unger og gjøre alt du har lyst til :-)))

Ja, det er sukker i utrolig mye. Fatter heller ikke hvorfor man skal putte sukker i all den maten. Fullstendig unødvendig, spør du meg :)

Du kommer nok fort i ketose igjen, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ja, det er sukker i utrolig mye. Fatter heller ikke hvorfor man skal putte sukker i all den maten. Fullstendig unødvendig, spør du meg :)

Du kommer nok fort i ketose igjen, skal du se :)

Joda - den var jo såvidt lilla, så det er vel ikke helt kjørt. Men det var kjipt å våkne med den følelsen av å være sulten og sliten :( Burde jo skjønt det i går kveld egentlig - jeg sovna halv ellve helt gåen - det er typisk hvis jeg har fått i meg sukker.

Menmen - ny dag - ny kunnskap. Jeg gjør ikke samme feilen om igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøndertøusa

Må vel kunne si at det er bysentrumet i namdalen ;)

Ok, vi skal et par-tre mil lenger nord vi da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Hvorfor jeg skulle få pepper? Vet ikke helt. Føler kanskje at jeg "jukser", at jeg gir opp som ikke makter å ta tak i dette selv - enda en gang.

Men jeg har jo ikke fått noe pepper :)Så godt :)

Nei, nei,nei! Du tar ansvar for deg selv og helsa di, det er det du gjør! Du har innsett at det må sterkere skyts til enn det du hittil har forsøkt. Fagkyndige er enige i dette, ellers hadde du jo ikke fått tilbud om operasjon. En så høy bmi som det du har, er en tikkende bombe.

Hva er juks med å ta imot hjelpa som finnes? Operasjon er jo ingen mirakelkur heller, det krever fortsatt at du endrer livsstilen din i etterkant, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøndertøusa

Jeg har vært gjennom slike kurer flere ganger før, og 14 dager det klarer jeg lett ;)

Nå er første dag med pulver over. Skal spise 5-10 poser pulver + så mye grønnsaker som jeg vil.

Gikk ned 1,1 kg på 1 døgn :)

Så får vi se hvordan det går videre :)

Du er god! Vi er mange her inne som heier på deg:-)

De som mener en operasjon er et enkelt løsen, de har jammen aldri selv blitt lakt under kniven.

Lykke til fremover nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deppa og lei

Hei!

Jeg syns du er kjempe tøff jeg som tar dette skrittet- det kommer til å gå kjempe bra.

Har du ventet lenge?- hører om folk som har ventet i 2-3 år.

Skal tenke på deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepper? Her får du salt, nesten :) Jeg blir rørt jeg når store ting skal skje. En kamp mot vekten, og jeg er skråsikker på at dette går kjempefint! Med operasjonen så kommer nok målene dine sterkere i front, man gjør ikke sånt for morroskyld. Ja, jeg skal tenke på deg de dagene, Lykke til da champion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er supert at du har tatt tak i problemet. Overket er en stor helserisiko, og nå gjøre du noe med dette!!!!

Jeg krysser fingrene for deg for at dette skal gå bra. Tåpelig om noen skal gi deg pepper for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg skal tenke på deg den 16!

Du er tøff som tar grep om problemet, så ingen pepper her, bare godord.

Kjenner selv ei som har tatt samme som du skal ta. Hun er storfornøyd. Selve operasjonen var grei sa hun, var kjapt på beina igjen. Brukte litt tid på selve kostholdet i etterkant, men nå sitter det fint. Hun sier at hun har fått ett nytt liv.

Så lykke lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Ok, vi skal et par-tre mil lenger nord vi da;-)

Blir det i nærheten av de to byene som ligger tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jubalong70

Nei, nei,nei! Du tar ansvar for deg selv og helsa di, det er det du gjør! Du har innsett at det må sterkere skyts til enn det du hittil har forsøkt. Fagkyndige er enige i dette, ellers hadde du jo ikke fått tilbud om operasjon. En så høy bmi som det du har, er en tikkende bombe.

Hva er juks med å ta imot hjelpa som finnes? Operasjon er jo ingen mirakelkur heller, det krever fortsatt at du endrer livsstilen din i etterkant, eller?

Jepp, en operasjon er ingen mirakelkur. Et godt resultat fordrer mye innsats fra min side også i etterkant.

Slik jeg ser på det så får jeg hjelp til å komme til et nytt startnivå, også kan jeg ta det derfra.

Takk for gode ord, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Du er god! Vi er mange her inne som heier på deg:-)

De som mener en operasjon er et enkelt løsen, de har jammen aldri selv blitt lakt under kniven.

Lykke til fremover nå:-)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Hei!

Jeg syns du er kjempe tøff jeg som tar dette skrittet- det kommer til å gå kjempe bra.

Har du ventet lenge?- hører om folk som har ventet i 2-3 år.

Skal tenke på deg!

Lykke til!

Nei, jeg har ikke ventet lenge. Her jeg bor er det bare ca 1 års ventetid fra man søker til man blir operert.

Jeg har vært heldig å kommet meg inn på avbestilte timer underveis, og blir også operert under "raskere tilbake". Det blir ganske nøyaktig 7 mnd mellom søketidspunktet og operasjonstidspunktet for meg.

Men, så har jeg brukt laaaaaang tid på å tenke gjennom dette på forhånd også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Pepper? Her får du salt, nesten :) Jeg blir rørt jeg når store ting skal skje. En kamp mot vekten, og jeg er skråsikker på at dette går kjempefint! Med operasjonen så kommer nok målene dine sterkere i front, man gjør ikke sånt for morroskyld. Ja, jeg skal tenke på deg de dagene, Lykke til da champion :)

Åååå, nå får jeg helt frysninger.

Tusen takk for nydelige ord, pekkaline. De varmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Jeg synes det er supert at du har tatt tak i problemet. Overket er en stor helserisiko, og nå gjøre du noe med dette!!!!

Jeg krysser fingrene for deg for at dette skal gå bra. Tåpelig om noen skal gi deg pepper for dette.

Tusen takk :)

Jeg er helt overveldet over at nesten ingen har vært negative til dette. Kanskje det bare er i mitt hode det er litt nederlag å ty til operasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210053298' post='3868727]

Jeg skal tenke på deg den 16!

Du er tøff som tar grep om problemet, så ingen pepper her, bare godord.

Kjenner selv ei som har tatt samme som du skal ta. Hun er storfornøyd. Selve operasjonen var grei sa hun, var kjapt på beina igjen. Brukte litt tid på selve kostholdet i etterkant, men nå sitter det fint. Hun sier at hun har fått ett nytt liv.

Så lykke lykke til! :o)

Tusen takk for gode ord, og takk for at du fortalte om vennen din.

Det er vel for å få spisingen litt i system at vi blir sykemeldte i ganske lang tid etterpå. Det er ganske mye som skal vennes til og endres - men det skal gå kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...