Gå til innhold

Drittslenging er en uting!


Aggathe

Anbefalte innlegg

Ok, drit i det med respekt da, det var kanskje ett (et) lite velvalgt ord.

Men normal folkeskikk det burde en kunne forvente av (de aller fleste) voksne folk!

Kanskje "Jølsen" og "Mary Poppins" er samme person?

"Kanskje "Jølsen" og "Mary Poppins" er samme person?"

Herregud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Jølsen

    28

  • mrxx

    27

  • Colette

    27

  • Bookworm

    9

Mest aktive i denne tråden

Ok, drit i det med respekt da, det var kanskje ett (et) lite velvalgt ord.

Men normal folkeskikk det burde en kunne forvente av (de aller fleste) voksne folk!

Kanskje "Jølsen" og "Mary Poppins" er samme person?

Oi da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kanskje "Jølsen" og "Mary Poppins" er samme person?"

Herregud..

Nei, "Vår herre" og "Jølsen" er ikkje samme person.

Ps! Det var bare et svar til mrxx siden han sa at han ikkje såg bort ifra at "Jølsen" svarte seg sjøl, og at vi "fra slike, kunne forvente hva som helst".

Det skjønte nok mrxx at eg ikkje mente på fullt alvor, at du og "Jølsen" var samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, drit i det med respekt da, det var kanskje ett (et) lite velvalgt ord.

Men normal folkeskikk det burde en kunne forvente av (de aller fleste) voksne folk!

Kanskje "Jølsen" og "Mary Poppins" er samme person?

Det er jeg uenig i, når noen oppfører som drittsekker så behandler jeg dem som drittsekker, sånne fortjener ikke annet. Hvorfor skal alle andre ta hensyn, mens slike ikke skal gjøre det mot andre? De får selvsagt igjen med samme mynt og litt renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg uenig i, når noen oppfører som drittsekker så behandler jeg dem som drittsekker, sånne fortjener ikke annet. Hvorfor skal alle andre ta hensyn, mens slike ikke skal gjøre det mot andre? De får selvsagt igjen med samme mynt og litt renter.

Ok. Da får vi være enige om at vi er uenige på det punktet.

Ps! Kor høy er renta no da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Ok. Da får vi være enige om at vi er uenige på det punktet.

Ps! Kor høy er renta no da? :-)

Skandiabanken: Innskudd 5,40%

DnBNOR opererer med forskjellige innskuddsrenter for forskjellige innskuddskonti.

"Driftskonto/Kassekreditt/Bedriftskonto (1,25 % - 3,85 %)

Er din daglige konto for inn- og utbetalinger. Den disponeres fritt og pengene er tilgjengelige i tråd med et tastetrykk i nettbanken.

Plasseringskonto (2,75 % - 5,85 %)

Pengene er tilgjengelige like fort som et tastetrykk i nettbanken, men det er lagt inn en begrensning på 12 uttak i året. Motytelsen til deg er at du får betydelig høyere rentesats på pengene dine.

Fastrenteinnskudd (6,85 % v/ binding ett år eller 6,45 % v/ binding to år)

Pengene disponeres ikke innenfor bindingstiden. Pengene er låst til kontoen i bindingstiden. Kompensasjonen er en garantert rentesats for hele bindingstiden, som er vesentlig høyere enn ellers."

Det er forskjellige betingelser i de forskjellige banker, så det er vanskelig å sammenligne.

Og ved oppslag på Norges bank, forsto jeg ingenting,

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skandiabanken: Innskudd 5,40%

DnBNOR opererer med forskjellige innskuddsrenter for forskjellige innskuddskonti.

"Driftskonto/Kassekreditt/Bedriftskonto (1,25 % - 3,85 %)

Er din daglige konto for inn- og utbetalinger. Den disponeres fritt og pengene er tilgjengelige i tråd med et tastetrykk i nettbanken.

Plasseringskonto (2,75 % - 5,85 %)

Pengene er tilgjengelige like fort som et tastetrykk i nettbanken, men det er lagt inn en begrensning på 12 uttak i året. Motytelsen til deg er at du får betydelig høyere rentesats på pengene dine.

Fastrenteinnskudd (6,85 % v/ binding ett år eller 6,45 % v/ binding to år)

Pengene disponeres ikke innenfor bindingstiden. Pengene er låst til kontoen i bindingstiden. Kompensasjonen er en garantert rentesats for hele bindingstiden, som er vesentlig høyere enn ellers."

Det er forskjellige betingelser i de forskjellige banker, så det er vanskelig å sammenligne.

Og ved oppslag på Norges bank, forsto jeg ingenting,

Hilsen

Takk for godt svar, det var akkurat det eg var på jakt etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da får vi være enige om at vi er uenige på det punktet.

Ps! Kor høy er renta no da? :-)

For slike renter ligger den på minst 20 % for min del:-) I tillegg skrur jeg til så den øker underveis, i alle fall i Rl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du likt at andre hadde forholdt seg nøytralt til dette hvis det var du som fikk motbydeligheten?

Helt ærlig, hadde jeg syns det var greit.

Ignorering er den eneste måten man kan bekjempe dritt slenging på. Det tror hvertfall jeg.

Og jeg har sagt opp til flere ganger at jeg ikke støtter dette, og synes MP er hyggelig.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hadde jeg syns det var greit.

Ignorering er den eneste måten man kan bekjempe dritt slenging på. Det tror hvertfall jeg.

Og jeg har sagt opp til flere ganger at jeg ikke støtter dette, og synes MP er hyggelig.

:0)

Joda, vi har fått med oss at du sier det og det tror vi på,men det er tross alt ikke det, det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

Enten formulerte eg meg klønete, ellers så har du missforstått hva eg mente.

Eg mente at forde om Jølsen har brukt ord og personkarekteristikker som er både sårende og injurierende så gir ikkje det andre retten til å gjøre det samme mot han/henne!

Vold avler vold, og drittslenging avler drittslenging og så har vi det gående på et absolutt lavmål...

Dessuten bruker Jølsen sitt faste nick, det gjør ikkje mange av de andre feige neka som kaller Jølsen for "vesenet" o.l.

Hva vet du om Jølsen er denne personens faste nick? Og hvordan kan du rettferdiggjøre at man er mer i sin rett til å slenge dritt om man bruker fast nick eller ikke? Drittslenging er vel drittslenging uansett hvilket nick som bidrar med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minmeningerminmening

Jeg er ikke SMIR. SMIR er syk og jeg vet ikke om det er grunnen til at han prøvde å si han er meg, for det er han ikke. Jeg kjenner han ikke heller. SMIR er syk, jeg er bare slem.

Du er syk i mine øyne, ingen oppegående friske mennesker oppfører seg slik du gjør til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken: Innskudd 5,40%

DnBNOR opererer med forskjellige innskuddsrenter for forskjellige innskuddskonti.

"Driftskonto/Kassekreditt/Bedriftskonto (1,25 % - 3,85 %)

Er din daglige konto for inn- og utbetalinger. Den disponeres fritt og pengene er tilgjengelige i tråd med et tastetrykk i nettbanken.

Plasseringskonto (2,75 % - 5,85 %)

Pengene er tilgjengelige like fort som et tastetrykk i nettbanken, men det er lagt inn en begrensning på 12 uttak i året. Motytelsen til deg er at du får betydelig høyere rentesats på pengene dine.

Fastrenteinnskudd (6,85 % v/ binding ett år eller 6,45 % v/ binding to år)

Pengene disponeres ikke innenfor bindingstiden. Pengene er låst til kontoen i bindingstiden. Kompensasjonen er en garantert rentesats for hele bindingstiden, som er vesentlig høyere enn ellers."

Det er forskjellige betingelser i de forskjellige banker, så det er vanskelig å sammenligne.

Og ved oppslag på Norges bank, forsto jeg ingenting,

Hilsen

Litt problemer med å forstå ironi her, eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minmeningerminmening

Hvem som helst kan vel egentlig si at de er Jølsen (eller noen andre) her inne, ingen får bevist noe likevel (webmaster??)...

Men det har også blitt spekulert i tidligere om Jølsen til "vanlig" egentlig oprererer under et annet, kjent nick her inne, og bruker Jølsen for å slenge dritt.

Her er det nok snakk om en person som har bestemt seg for å få ut frustrasjonen sin på nett, sannsynligvis veldig snill og omgjengelig i RL, og har ett eller annet gruff som på en eller annen måte må ut, og å gjøre det på nett er løsningen.

Gjett om vedkommende koser seg når det blir skrevet milevis med tråder med utgangspunkt i h*n.

Det var snakk om å ikke mate trollene - hva er det vi gjør nå da??

Det spiller i grunnen liten rolle om han er Jølsen, SMIR eller andre nick her inne, han er usmakelig i son "rolle" som Jølsen.

Jeg synes denne tråden på en måte er en god ting. Endelig har en del mennesker sagt sin mening om denne type oppførsel og hvordan han tillater seg å trakkasere enkeltpersoner. Det er kanskje viktigst at de 2 som har vært mest "forfulgt" av han faktisk ser at mange her inne ikke synes dette er okei.

Han ler sikkert godt, det er jo ikke så vanskelig å gjennomskue hva personen bak nicket ønsker å oppnå. Jeg tror/håper imidlertid at fler gjennom det som har vært tatt opp i denne tråden ikke gir mer næring til denne oppmerksomhetssyke figuren i fremtiden, hvem han enn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om Jølsen er denne personens faste nick? Og hvordan kan du rettferdiggjøre at man er mer i sin rett til å slenge dritt om man bruker fast nick eller ikke? Drittslenging er vel drittslenging uansett hvilket nick som bidrar med det!

''Hva vet du om Jølsen er denne personens faste nick?''

Det vet eg ikkje med 100% sikkerhet.

Du kan være "Jølsen", eg kan være "Jølsen", "Mary Poppins" kan være "Jølsen", "mora2" kan være "Jølsen", ja til og med Webmaster eller NHD kan være "Jølsen" for alt det eg vet.

''Og hvordan kan du rettferdiggjøre at man er mer i sin rett til å slenge dritt om man bruker fast nick eller ikke?''

Det er mer realt å stå for dritten sin under kjent nick, eg ville ihvertfall foretrukket om Jølsen brukte sitt eget nick om h*n skulle skamkalle meg, fremfor å bruke "anonym i dag" trikset.

''Drittslenging er vel drittslenging uansett hvilket nick som bidrar med det!''

Tja..både og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

''Hva vet du om Jølsen er denne personens faste nick?''

Det vet eg ikkje med 100% sikkerhet.

Du kan være "Jølsen", eg kan være "Jølsen", "Mary Poppins" kan være "Jølsen", "mora2" kan være "Jølsen", ja til og med Webmaster eller NHD kan være "Jølsen" for alt det eg vet.

''Og hvordan kan du rettferdiggjøre at man er mer i sin rett til å slenge dritt om man bruker fast nick eller ikke?''

Det er mer realt å stå for dritten sin under kjent nick, eg ville ihvertfall foretrukket om Jølsen brukte sitt eget nick om h*n skulle skamkalle meg, fremfor å bruke "anonym i dag" trikset.

''Drittslenging er vel drittslenging uansett hvilket nick som bidrar med det!''

Tja..både og.

Du mener at det er greit at Jølsen slenger dritt, for det er vi vant til fra dette nicket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at det er greit at Jølsen slenger dritt, for det er vi vant til fra dette nicket?

Personen bak nicket Jølsen kommer til slenge dritt så lenge det passer vedkommende, og _da_ er det bedre at h*n signerer med Jølsen en med "tilfeldigvis anonym i dag" nick, syns eg.

Puh! Det var det eg prøvde å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

Personen bak nicket Jølsen kommer til slenge dritt så lenge det passer vedkommende, og _da_ er det bedre at h*n signerer med Jølsen en med "tilfeldigvis anonym i dag" nick, syns eg.

Puh! Det var det eg prøvde å si.

Du synes i det ene øyeblikket at drittslenging avler drittslenging og dette derfor bør unngås. Men når Jølsen, som vi ikke forventer annet av enn at vedkommende fortsetter å oppføre seg slik så er dette vesentlig bedre enn at en hvemsomhelst feks kallte deg en horebukk, hvis jeg har forstått deg riktig?

I tillegg skal vi respektere Jølsen og se dypt i oss selv for å forstå at også Jølsen er et menneske bak nicket og ikke ta igjen med samme mynt? Her oser det dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes i det ene øyeblikket at drittslenging avler drittslenging og dette derfor bør unngås. Men når Jølsen, som vi ikke forventer annet av enn at vedkommende fortsetter å oppføre seg slik så er dette vesentlig bedre enn at en hvemsomhelst feks kallte deg en horebukk, hvis jeg har forstått deg riktig?

I tillegg skal vi respektere Jølsen og se dypt i oss selv for å forstå at også Jølsen er et menneske bak nicket og ikke ta igjen med samme mynt? Her oser det dobbeltmoral.

Når det brukes et nick, et det lettere å luke ut den dritt slengingen man ikke gidder å lese.

Altså, de som er lei av jølsens innlegg, kan bare la være å lese de. Det hadde blitt vanskligere enn om han brukte mange forskjellige nick.

Sorry at jeg avbrøt dere, ville ville bare si det. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareentanke

Når det brukes et nick, et det lettere å luke ut den dritt slengingen man ikke gidder å lese.

Altså, de som er lei av jølsens innlegg, kan bare la være å lese de. Det hadde blitt vanskligere enn om han brukte mange forskjellige nick.

Sorry at jeg avbrøt dere, ville ville bare si det. :0)

Jeg tror ikke dette er noe enklere for dem som mottar dritten direkte! Vi andre kan derimot velge å overse hans svar i diverse innlegg, men det skulle strengt talt være unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...