Gå til innhold

om å ønske seg kjønn


Gjest anonym ja

Anbefalte innlegg

Gjest anonym ja

Vi som har egenfødte barn, ønsker oss jo kjønn så hvorfor skulle det være uetisk for dere å ønske. Jeg fikk ønsket mitt oppfylt to av tre ganger, det betyr ikke at jeg vil bytte bort den som ikke var det jeg ønsket meg. Det er jo min unge.

nemlig, vi ønska oss jente sist, men fikk en gutt til. Vi ville ikke bytta han bort for alt i verden, men det betyr ikke at vi ikke har lov til å ØNSKE oss ei jente nå tredje gangen. Det sies jo at alle gutter har godt av å ha ei søster,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor her også

La det være sakt, jeg har ikke adopert selv og er ikke særlig inne på forummet for det heller

Men jeg ser med jevne mellomrom at det diskuteres litt om akkurat dette temaet rundt kjønn

Mitt synspunkt er ganske enkelt.

Folk ønsker å adoptere, de ønsker et spesiellt kjønn. Selvsakt skal de få ønske seg et spesiellt kjønn! Det er dumt å si noe sånt som, "da utelukker dere halvparten av barna som ønsker seg familie". Det er ikke sånn det funker, for dere gir tvert i mot en familie til et barn, og dere betaler godt for det, både i psykisk og fysisk rikdom for å si det pent.

Dere gir et flott liv på de aller fleste måter til et barn som kanskje sitter der uten en fremtid, det å velge kjønn bør selvsakt være en av godene dere har.

Nå skjønner vi alle at det til en viss grad bør holdes kontroll på slik at det ikke blir fryktelig forskjell på hvilke kjønn som blir sittende igjen, men det er vel såpass mange av dere som tar det dere får, at det bør nå i allefall være mye større mulighet for valg fra andre barn og utover f.eks.

Har på følelsen av at dette med adopsjon ofte blir vinklet som om at foreldrene skal være takknemmelige for å få lov å ta over et barn, og alle foreldre, både adoptiv og biologiske skal jo være det selvsakt, men når det gjelder adopsjon bør det også vinkles godt den andre vegen. At foreldrene faktisk gir en fremtid og et liv til et barn de faktisk ikke bør gjøre det til.

Det å velge kjønn burde selvsakt være mye mer åpenhet rundt og en selvfølge i mange av situasonene.

Men det er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...