Gå til innhold

Skrytetråder om egne barn


Gjest også en dol mamma

Anbefalte innlegg

Gjest også en dol mamma

Jammen godt det siste ble slettet! Er jo noen her som hugger hue` av en om en sier noe positivt om barna sine.

Eller rettere sagt: _Noen_ får hue` hugget av hvis de forteller om at barna deres f.eks. bestod 4-års kontrollen med glans.

Mens resten av dol-mødrene og barna deres blir applaudert og beundret hvis barna i blant kommer med artige ord og uttrykk.

Merkelig "klikk-fenomen" her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puttelulle

    5

  • olivia13

    3

  • morsan

    2

  • ....AV

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest også en dol mamma

Og hva godt skal det føre med seg å starte en ny tråd om det?

Fordi jeg vil dvele litt ved den ukulturen som finnes her på dol.

Det verste er egentlig de som mener de er så forbasket intellektuelle, intelligente og oppegående. De rakker ned på andre for å heve seg selv enda høyere opp på strå. Aldri kan de innrømme eller innse egne feil. Aldri si: "Beklager, jeg tok visst feil". Det er _bare_ den andres skyld. Hele tida.

Rødstrømpekulturen har fått for godt fotfeste! Mange tror i fullt alvor at de er SUPERkvinner som kan alt, vet alt, er best i alt, osv.

Altfor mange kvinnfolk burde se til å komme seg ned på jorda igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Fordi jeg vil dvele litt ved den ukulturen som finnes her på dol.

Det verste er egentlig de som mener de er så forbasket intellektuelle, intelligente og oppegående. De rakker ned på andre for å heve seg selv enda høyere opp på strå. Aldri kan de innrømme eller innse egne feil. Aldri si: "Beklager, jeg tok visst feil". Det er _bare_ den andres skyld. Hele tida.

Rødstrømpekulturen har fått for godt fotfeste! Mange tror i fullt alvor at de er SUPERkvinner som kan alt, vet alt, er best i alt, osv.

Altfor mange kvinnfolk burde se til å komme seg ned på jorda igjen!

Når man skriver skryteinnlegg om egne barn står det gjerne en "advarsel" i overskriften eller i innlegget, som gir beskjed om at det er selvskryt på gang. Og det er da helt uskyldig, alle har lyst å skryte av ungene sine iblant.

Det er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.

Slik kan man kanskje slumpe til å fremstå uten at det var meningen også, men når trådstarter blir hissig og frekk når faktisk ganske mange påpeker den noe ufine sammenligningen, da sklir saken over i noe helt annet, tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.

At dette klikk-greiene stadig dukker opp, er for ungdomsskole for meg. Get over it!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en dol mamma

Når man skriver skryteinnlegg om egne barn står det gjerne en "advarsel" i overskriften eller i innlegget, som gir beskjed om at det er selvskryt på gang. Og det er da helt uskyldig, alle har lyst å skryte av ungene sine iblant.

Det er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.

Slik kan man kanskje slumpe til å fremstå uten at det var meningen også, men når trådstarter blir hissig og frekk når faktisk ganske mange påpeker den noe ufine sammenligningen, da sklir saken over i noe helt annet, tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.

At dette klikk-greiene stadig dukker opp, er for ungdomsskole for meg. Get over it!!!

''et er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.''

Tror poenget var (men som ingen skjønte) at det var en sammenligning mellom "normalen" og det som ikke var normalt, for å vise at den gutten ikke hadde normalt språk til å være 9 år.

Var vel det som var poenget med å starte den tråden, og få innspill på om denne gutten var "normal" eller ikke.

Om en bruker ord som "dum" eller umoden er vel ikke det så farlig. Det var vel for å skape et poeng og for å forklare hvordan det stod til. Trådstarter kunne jo ikke bruke ord og uttrykk som "tilbakestående", "lettere psykisk utviklingshemmet", e.l. når h*n garantert ikke var/er i stand til å sette slike diagnoser på et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg vil dvele litt ved den ukulturen som finnes her på dol.

Det verste er egentlig de som mener de er så forbasket intellektuelle, intelligente og oppegående. De rakker ned på andre for å heve seg selv enda høyere opp på strå. Aldri kan de innrømme eller innse egne feil. Aldri si: "Beklager, jeg tok visst feil". Det er _bare_ den andres skyld. Hele tida.

Rødstrømpekulturen har fått for godt fotfeste! Mange tror i fullt alvor at de er SUPERkvinner som kan alt, vet alt, er best i alt, osv.

Altfor mange kvinnfolk burde se til å komme seg ned på jorda igjen!

Hvorfor i all verden trekker du inn såkalt "rødstrømpekultur" i dette? Jeg aner ikke hvilken tråd du sikter til, men nå mistet du i hvert fall all seriøsitet, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''et er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.''

Tror poenget var (men som ingen skjønte) at det var en sammenligning mellom "normalen" og det som ikke var normalt, for å vise at den gutten ikke hadde normalt språk til å være 9 år.

Var vel det som var poenget med å starte den tråden, og få innspill på om denne gutten var "normal" eller ikke.

Om en bruker ord som "dum" eller umoden er vel ikke det så farlig. Det var vel for å skape et poeng og for å forklare hvordan det stod til. Trådstarter kunne jo ikke bruke ord og uttrykk som "tilbakestående", "lettere psykisk utviklingshemmet", e.l. når h*n garantert ikke var/er i stand til å sette slike diagnoser på et barn.

Jada, men jeg gjentar:

''Slik kan man kanskje slumpe til å fremstå uten at det var meningen også, men når trådstarter blir hissig og frekk når faktisk ganske mange påpeker den noe ufine sammenligningen, da sklir saken over i noe helt annet, tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg litt truffet nå ettersom jeg la ut en "skrytehistorie" om mitt barn på 2 fora i går.. Men har ikke skapt noe furore, så regner med at det ikke var myntet på meg.

Vil likevel understreke at jeg gjorde dette fordi jeg fikk underbygget min erkjennelse av at barn er herlig tilpasningsdyktige, fordomsfrie og har mange interessante refleksjoner :-) (Som jeg svarte de to som svarte meg). Dessuten harselerte jeg med min egen "fordomsfrihet" :-/

Tror ergo ikke min datter er unik i så måte, barn er produkter av oppdragelse, miljø, skole, osv, osv.

Vil til slutt nevne (uten å skryte) at min eldste datter i en alder av 4 år uttalte følegende om en nabogutt som var hjerneskadet og uten språk - men begynte å lære seg tegnspråk - da hun overhørte en samtale mellom to damer:

Damene: "Stakkars X som ikke kan snakke, det må jo være forferdelig for foreldrene (osv)!

Min datter repliserte svært indignert og sint: " Jo han KAN snakke, men ikke med munnen; han snakker med hendene han!!"

Damene ble tause...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skriver skryteinnlegg om egne barn står det gjerne en "advarsel" i overskriften eller i innlegget, som gir beskjed om at det er selvskryt på gang. Og det er da helt uskyldig, alle har lyst å skryte av ungene sine iblant.

Det er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.

Slik kan man kanskje slumpe til å fremstå uten at det var meningen også, men når trådstarter blir hissig og frekk når faktisk ganske mange påpeker den noe ufine sammenligningen, da sklir saken over i noe helt annet, tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.

At dette klikk-greiene stadig dukker opp, er for ungdomsskole for meg. Get over it!!!

''tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.''

Men ble den slettet? Står den ikke her ennå, eller? *pusser brillene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.''

Men ble den slettet? Står den ikke her ennå, eller? *pusser brillene*

Helt ærlig - jeg har ikke sett etter, men leste at den ble slettet. og tok det for gitt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - jeg har ikke sett etter, men leste at den ble slettet. og tok det for gitt..?

Jeg gjorde akkurat det samme selv først, ;-) men så vidt jeg kan se er verken tråden eller deler av den slettet (ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Jeg gjorde akkurat det samme selv først, ;-) men så vidt jeg kan se er verken tråden eller deler av den slettet (ennå).

Du har rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Helt enig, har merka meg det samme, sjøl.

Hallo, her var det snakk om å sammenligne egne med andre, mer uintelligente barn. Se forskjellen da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, her var det snakk om å sammenligne egne med andre, mer uintelligente barn. Se forskjellen da. :-)

Når jeg svarer på et innlegg, svarer jeg på det som står i den opprinnelige tråden,jeg. Sorry! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg svarer på et innlegg, svarer jeg på det som står i den opprinnelige tråden,jeg. Sorry! :-(

Syntes den meldinga du sendte til meg, er godt nok bevis på at det er klikker her på DOL, jeg.

Her kakkes man huet av for den minste ting, hvis man ikke er "innenfor".

Jeg leste tråden, og det står ingenting om noen spesifikk tråd, der. Bare genrelt om klikker på dol. jeg svarer på den tråden, og får nesten huet kakket av fordi jeg ikke leste "mellom linjene". Forstå deg, den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det skjønte jeg ikke?

HIHIHHII!!! Nei, jeg tror faktisk ikke du skjønner så mye.... Hvor i den første tråden står det noe som helst om en spesiell tråd jeg burde ha lest for å kunne svare trådstarter? Det står om generelle tanker rundt det å bli kakket huet av, ikke sant! Og jeg er enig med trådstarter! Så enkelt! Men svarene dine er jo bevis gode nok for hodekakkingen jeg er enig i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIHIHHII!!! Nei, jeg tror faktisk ikke du skjønner så mye.... Hvor i den første tråden står det noe som helst om en spesiell tråd jeg burde ha lest for å kunne svare trådstarter? Det står om generelle tanker rundt det å bli kakket huet av, ikke sant! Og jeg er enig med trådstarter! Så enkelt! Men svarene dine er jo bevis gode nok for hodekakkingen jeg er enig i...

Unnskyld, unnskyld, unnskyld!!! Jeg tok feil!!! Det står "det siste", ja.... Men uansett er jeg enig i at det er klikker her inne!!!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...