Gå til innhold

Skrytetråder om egne barn


Gjest også en dol mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Unnskyld, unnskyld, unnskyld!!! Jeg tok feil!!! Det står "det siste", ja.... Men uansett er jeg enig i at det er klikker her inne!!!:-))

Jeg tror det er deg det klikker for just nu, altså. ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puttelulle

    5

  • olivia13

    3

  • morsan

    2

  • ....AV

    2

Mest aktive i denne tråden

''Eller rettere sagt: _Noen_ får hue` hugget av hvis de forteller om at barna deres f.eks. bestod 4-års kontrollen med glans.''

Det som mange reagerte på i den nevnte tråden var ikke at trådstarteren skrøt av sitt barn, men at dette skrytet ble brukt for å fremheve forskjellen til et barn som ikke var like langt fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

HIHIHHII!!! Nei, jeg tror faktisk ikke du skjønner så mye.... Hvor i den første tråden står det noe som helst om en spesiell tråd jeg burde ha lest for å kunne svare trådstarter? Det står om generelle tanker rundt det å bli kakket huet av, ikke sant! Og jeg er enig med trådstarter! Så enkelt! Men svarene dine er jo bevis gode nok for hodekakkingen jeg er enig i...

Når det gjelder hodekakking trodde jeg du forsto at det ble siktet til den andre tråden. Forøvrig er jeg så definitivt ikke del av noen klikk her inne. Jeg er ikke 14 år, og klikkdannelser er noe av det mest umodne jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil dvele litt ved den ukulturen som finnes her på dol.

Det verste er egentlig de som mener de er så forbasket intellektuelle, intelligente og oppegående. De rakker ned på andre for å heve seg selv enda høyere opp på strå. Aldri kan de innrømme eller innse egne feil. Aldri si: "Beklager, jeg tok visst feil". Det er _bare_ den andres skyld. Hele tida.

Rødstrømpekulturen har fått for godt fotfeste! Mange tror i fullt alvor at de er SUPERkvinner som kan alt, vet alt, er best i alt, osv.

Altfor mange kvinnfolk burde se til å komme seg ned på jorda igjen!

''Aldri kan de innrømme eller innse egne feil. Aldri si: "Beklager, jeg tok visst feil". Det er _bare_ den andres skyld. Hele tida.''

Mens andre ikke kan innrømme feil og si. "Beklager det ble litt klønete formulert, jeg prøvde bare å forklare..."

Det er vel ikke slik at den ene siden her innrømmer feil og den andre ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg litt truffet nå ettersom jeg la ut en "skrytehistorie" om mitt barn på 2 fora i går.. Men har ikke skapt noe furore, så regner med at det ikke var myntet på meg.

Vil likevel understreke at jeg gjorde dette fordi jeg fikk underbygget min erkjennelse av at barn er herlig tilpasningsdyktige, fordomsfrie og har mange interessante refleksjoner :-) (Som jeg svarte de to som svarte meg). Dessuten harselerte jeg med min egen "fordomsfrihet" :-/

Tror ergo ikke min datter er unik i så måte, barn er produkter av oppdragelse, miljø, skole, osv, osv.

Vil til slutt nevne (uten å skryte) at min eldste datter i en alder av 4 år uttalte følegende om en nabogutt som var hjerneskadet og uten språk - men begynte å lære seg tegnspråk - da hun overhørte en samtale mellom to damer:

Damene: "Stakkars X som ikke kan snakke, det må jo være forferdelig for foreldrene (osv)!

Min datter repliserte svært indignert og sint: " Jo han KAN snakke, men ikke med munnen; han snakker med hendene han!!"

Damene ble tause...

Utrolig bra sagt!!! :))

Siden denne gutten har hjerneskade, så regner jeg med det er tegn til tale han bruker og ikke tegnspråk (bare for å korrigere litt siden så mange ikke vet helt forskjellen ;-))

Jeg irriterer meg forøvrig grønn over folk som betegner tegnspråklige døve uten godt talespråk som at de ikke kan å snakke! Jovisst kan de det - de har bare et annet språk enn talespråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra sagt!!! :))

Siden denne gutten har hjerneskade, så regner jeg med det er tegn til tale han bruker og ikke tegnspråk (bare for å korrigere litt siden så mange ikke vet helt forskjellen ;-))

Jeg irriterer meg forøvrig grønn over folk som betegner tegnspråklige døve uten godt talespråk som at de ikke kan å snakke! Jovisst kan de det - de har bare et annet språk enn talespråk :)

Du har helt rett, togli, det er tegn til tale - beklager!

Han lagde til og med et eget tegn som betydde navnet til min datter, dette husker både hun og han fortsatt, 15 år etter - og de treffes svært sporadisk og tilfeldig på butikken o.l. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg leste litt i den tråden du refererer til. Det jeg tror noen reagerte på er at trådstarter brukte et "svakere" barn til å framheve sine egne. Jeg tror ikke trådstarter mente det slik, men det var slik noen oppfattet det.

Jeg synes det er veldig kjekt å lese positive ting om andres barn, men ikke hvis de i samme slengen benytter sjansen til å rakke ned på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, togli, det er tegn til tale - beklager!

Han lagde til og med et eget tegn som betydde navnet til min datter, dette husker både hun og han fortsatt, 15 år etter - og de treffes svært sporadisk og tilfeldig på butikken o.l. :-)

Ingenting å beklage :) Jeg er vant til at folk sier feil, så da blir min misjon å si fra ;)

Så artig at datteren din fikk sitt eget tegn og fortsatt husker det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt i den tråden du refererer til. Det jeg tror noen reagerte på er at trådstarter brukte et "svakere" barn til å framheve sine egne. Jeg tror ikke trådstarter mente det slik, men det var slik noen oppfattet det.

Jeg synes det er veldig kjekt å lese positive ting om andres barn, men ikke hvis de i samme slengen benytter sjansen til å rakke ned på andre.

Akkurat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å beklage :) Jeg er vant til at folk sier feil, så da blir min misjon å si fra ;)

Så artig at datteren din fikk sitt eget tegn og fortsatt husker det :))

Ja, det betyr mye for henne. Vi har flyttet siden den gang, men jeg treffer han sporadisk, og han spør etter henne ved hjelp av dette tegnet hver gang jeg treffer han - så han husker det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det betyr mye for henne. Vi har flyttet siden den gang, men jeg treffer han sporadisk, og han spør etter henne ved hjelp av dette tegnet hver gang jeg treffer han - så han husker det også :)

Koselig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en dol mamma

Akkurat! :)

Vel, jeg oppfattet det iallefall ikke som om trådstarter nevnte dette med egne barn for å rakke ned på den gutten. Jeg oppfattet det som om det var en sammenligning for å påvise forskjellen. Hun spør jo om det er grunn til å tro at det er noe galt med den gutten.

Men vil man misforstå og ta andre for å være ondskapsfulle og ha skjulte motiver, så vil man det. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en dol mamma

''Eller rettere sagt: _Noen_ får hue` hugget av hvis de forteller om at barna deres f.eks. bestod 4-års kontrollen med glans.''

Det som mange reagerte på i den nevnte tråden var ikke at trådstarteren skrøt av sitt barn, men at dette skrytet ble brukt for å fremheve forskjellen til et barn som ikke var like langt fremme.

''...men at dette skrytet ble brukt for å fremheve forskjellen til et barn som ikke var like langt fremme.''

Var det ikke det som var poenget, tro? Det var jo det innlegget handlet om. Og jeg kan ikke se at det var noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en dol mamma

Når man skriver skryteinnlegg om egne barn står det gjerne en "advarsel" i overskriften eller i innlegget, som gir beskjed om at det er selvskryt på gang. Og det er da helt uskyldig, alle har lyst å skryte av ungene sine iblant.

Det er en forskjell på dette og å sammenligne med andre barn, og fremstille dem som mindre intelligente i forhold til sine egne.

Slik kan man kanskje slumpe til å fremstå uten at det var meningen også, men når trådstarter blir hissig og frekk når faktisk ganske mange påpeker den noe ufine sammenligningen, da sklir saken over i noe helt annet, tråden ble mest sannsynlig slettet pga mangel på saklighet.

At dette klikk-greiene stadig dukker opp, er for ungdomsskole for meg. Get over it!!!

Vil påstå at du er en smule naiv hvis du tror at klikkdannelse bare forekommer på ungdomsskoler. Slike fenomen forekommer overalt og i alle samfunnslag. Alder er heller ingen hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener jeg?

hvilken skrytetråd mener du?

Og det med "klikker" her inne, er det virkelig det?..ikke merket det egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at du er en smule naiv hvis du tror at klikkdannelse bare forekommer på ungdomsskoler. Slike fenomen forekommer overalt og i alle samfunnslag. Alder er heller ingen hindring.

Noen mennesker er bare lettere å like enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg oppfattet det iallefall ikke som om trådstarter nevnte dette med egne barn for å rakke ned på den gutten. Jeg oppfattet det som om det var en sammenligning for å påvise forskjellen. Hun spør jo om det er grunn til å tro at det er noe galt med den gutten.

Men vil man misforstå og ta andre for å være ondskapsfulle og ha skjulte motiver, så vil man det. Sånn er det bare.

Enig med deg, sånn oppfattet jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstå den tråden en smule - det er ingen som hugger hodet av noen fordi de skryter av barna sine, dette handlet om å sammenligne ett barn med et annet (som om ens egen virkelighet er fasiten) og i tillegg brukte lite vennlige ord om det "dårligste" barnet - det var hele holdningen til vedkommende som nok var problemet.

Og klikk-mentalitet på DOL igjen; er vi ikke snart ferdige med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg oppfattet det iallefall ikke som om trådstarter nevnte dette med egne barn for å rakke ned på den gutten. Jeg oppfattet det som om det var en sammenligning for å påvise forskjellen. Hun spør jo om det er grunn til å tro at det er noe galt med den gutten.

Men vil man misforstå og ta andre for å være ondskapsfulle og ha skjulte motiver, så vil man det. Sånn er det bare.

Ja, det er klart: Det er bestandig alle andres skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Vil påstå at du er en smule naiv hvis du tror at klikkdannelse bare forekommer på ungdomsskoler. Slike fenomen forekommer overalt og i alle samfunnslag. Alder er heller ingen hindring.

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...