Gå til innhold

Er jeg sær som ikke ønsker å delta...


Gjest hårsår?

Anbefalte innlegg

Litt sær ja :o) Svelg den kamelen. Ta på deg smilet og gå for barnets skyld. Det er barnet som skal feires, ikke eksen, samboern din eller deg. Du sier du kommer godt overnes med eksen.. du må jo ikke sitte ved siden av henne og holde henne i hånda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • morsan

    4

  • AAA

    3

  • tzatziki1365380058

    3

Jeg skjønner at du reagerer litt på opplegget.

Men jeg synes ikke du skal stå over av den grunn. For meg blir det å ta seg selv litt for høytidelig. Dessuten er det lurt å markere (overfor familien) at selv om eksen er der, er det du som hører sammen med fyren nå. Finner du på en grunn for å utebli, gir det feil inntrykk

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer litt på opplegget.

Men jeg synes ikke du skal stå over av den grunn. For meg blir det å ta seg selv litt for høytidelig. Dessuten er det lurt å markere (overfor familien) at selv om eksen er der, er det du som hører sammen med fyren nå. Finner du på en grunn for å utebli, gir det feil inntrykk

synes

Jeg syns du skal gå. Det er ikke din dag, og man blir fort (mer eller mindre) utilsiktet hovedperson når man demonstrerer ved ikke komme på sånne tilstelninger der det er vanlig at familien stiller.

Dette skriver jeg på grunnlag av opplysninger du kom med at du kjenner dama og kommer overens med henne - sånn for en dag. Da kan jeg ikke se noen mening i å demonstrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gå. Det er ikke din dag, og man blir fort (mer eller mindre) utilsiktet hovedperson når man demonstrerer ved ikke komme på sånne tilstelninger der det er vanlig at familien stiller.

Dette skriver jeg på grunnlag av opplysninger du kom med at du kjenner dama og kommer overens med henne - sånn for en dag. Da kan jeg ikke se noen mening i å demonstrere.

Oj, dette skulle under hovedinnlegget. For tidlig på morgenen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke føler for å være med, så blir du hjemme.

Jeg synes også at din samboer kan si i fra at dere vil vite om ho er invitert ved en annen anledning.

Denne gangen bør han si rett ut at du ikke følte at dette ble riktig for deg, og at du derfor valgte å ikke komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke et venninneforhold, men eks'en til samboeren min er en av de få personene barnets mor kjenner utenom familien. Synes det er nesten dårlig gjort ovenfor oss og ikke lufte det for oss først. Samboeren min har ingen interesse av å ha henne der han heller.

Jada, det er fort overstått, men jeg synes jeg strekker meg langt på andre områder hva eks'en hans angår, og jeg føler at dette er noe som blir for mye av det gode..

Ser liksom ikke for meg at MIN søster hadde invitert meg og typen i barnedåp, og så dukker eks'en MIN opp der uten at jeg vet det på forhånd.

Du vet det jo på forhånd, eller har festen allerede vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er rart og at du ikke har lyst til å gå, men jeg mener at du bør heve deg over det og gå allikevel - for barnet og familiens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvis du ikke går, så markerer du at du ikke tilhører familien hans. Og det ønsker du vel ikke?

Dette er et av de tilfellene der man bare må svelge kameler. Ta på deg ditt høflige smil og still opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kort fortalt, du vil ikke gå i navnedagen til din nevø/miese? Fordi du er snurt for at eksen til samboeren din er invitert? Jeg syns du er litt sær, ja, særlig når du samtidig sier at forholdet mellom deg, samboeren og eksen er avklart (selv om det ikke er hjertelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne festen er for din niese og ikke for deg ;-)

Klart du skal gå! Hvis du ikke kommer, så skaper du enda mer avstand til din samboers familie - og hans eks kommer dem nærmere... Jeg skjønner godt at du ikke gleder deg, men noen ganger må man bare gjøre ting man ikke har veldig lyst til. Gå i selskapet og vær deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hårsår?

Denne festen er for din niese og ikke for deg ;-)

Klart du skal gå! Hvis du ikke kommer, så skaper du enda mer avstand til din samboers familie - og hans eks kommer dem nærmere... Jeg skjønner godt at du ikke gleder deg, men noen ganger må man bare gjøre ting man ikke har veldig lyst til. Gå i selskapet og vær deg selv :)

Har aldri sett barnet jeg. Samboeren min har sett barnet èn gang. Av ulike grunner har han minimal kontakt med den familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, de fleste veldig politisk korrekte. Jeg velger å ikke gå. *dukker*

God helg!

Ja du velger å gjøre det som mindretallet her mener, etter du ba om råd. Det er selvsagt ditt valg. :-)

Men: Jeg er usikker på hva du mener med at alle de som mente noe annet er mer "politisk korrekte." Jeg syns det ligger noe nedlatende i det uttrykket, og det syns jeg virkelig ikke alle de velmente rådene og meningene du har fått fortjener.

Fint hvis jeg har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg har en "ny" svigerinne som har kommet inn i familien etter at vi hadde en "gammel" svigerinne i 25 år. Min nye svigerinne har ingenting med å forvente at jeg ikke skal forholde meg til min gamle svigerinne, som er mor til tre av mine nieser. Hun kan heller ikke forvente at jeg skal spørre om lov til å invitere min gamle svigerinne, eller at jeg skal orientere spesielt når hun er det, for den del. Min nye svigerinne kan forvente at jeg inviterer henne til familiesettinger, på samme måte som alle andre nåværende svigerinner og svogre, og at jeg gjør samme innsats for å involvere henne i min familie som jeg gjør overfor alle andre i familien - men ikke at jeg IKKE forholder meg til andre, verken gamle svigerinner eller andre.

Det hadde vært en stor fordel om nye og gamle svigerinner og svogre hadde hatt respekt for at samlivsbrudd også angår følelsene til andre i familien, enn bare de som er direkte involvert. Det går ikke an å forlange at folk skal slutte å være glade i hverandre og omgås etter mange år, selv om det har skjedd et samlivsbrudd, dersom forholdet ellers har vært bra. Men du verden så mange som nettopp krever at resten av familien skal "ta parti".

Hvorfor skal halvsøsteren være nødt til å ta så mange hensyn pga en situasjon hun ikke er verken medvirkende til eller skyld i?Antagelig har denne halvsøsteren tenkt at hun ikke orker eller vil forholde seg til andres eventuelle sympatier og antipatier, og at hun inviterer de hun vil, og så får de som vil komme, komme. Og hun trodde sikkert ikke heller at det ville bli så komplisert, siden dere faktisk forholder dere til hverandre allerede.

Jeg synes du er sær og at du overdramatiserer. Antagelig er det i øyeblikket viktigere for halvsøsteren at ekssvigerinnen kommer enn at du gjør det. Dersom du ønsker at det skal fortsette sånn, så er det å utebli absolutt veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett barnet jeg. Samboeren min har sett barnet èn gang. Av ulike grunner har han minimal kontakt med den familien.

Ok, men kanskje du kan bidra til at han får mer kontakt med familien sin? Det er en fin og omtenksom ting å gjøre for kjæresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Takk for alle svar, de fleste veldig politisk korrekte. Jeg velger å ikke gå. *dukker*

God helg!

Det forundrer meg stadig med alle på dol som ber om råd, men blir snurt når flertallet har en annen oppfatning enn dem selv. Dessuten slenges det gjerne ut beskyldninger om Politisk korrekthet.

Hvis du ikke ønsker råd, bare at folk skal støtte deg i en beslutning du alt har tatt, så bør du si det, og de som ønsker å komme med oppriktige og velmente råd slipper å kaste bort tid på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...