Gå til innhold

Jeg hater temabursdager!


caprice

Anbefalte innlegg

Man må jo ikke handle antrekk i butikk men finne noe man har hjemme. Jeg synes ikke det er nødvendig i allefall.

Har du så mye hjemme du da? Det har ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke glem temakarneval... Jeg endte opp med å lage et kostyme på 15 min da jeg om morgenen kom på at det var karneval i barnehagen til den daværende 5-åringen. Normalt ikke et problem da ungene har endel utkledningsklær (sjørøver, tiger osv), men denne gangen skulle alle selvfølgelig være TROLL - jada!!!!

Fant en gammel bukse (str.2 år, men med plass for bleier, slik at den gikk på 5-åringen greit), klippet strimler nederst. Fant en av mine litt tight gammel t-skjorte, og klippet strimlet på armene og nederst. Sydde på to store lapper med grove sting.

JA - jeg var ganske fornøyd da jeg var ferdig (men også ganske så svett, for det gikk FORT). Følte meg faktisk ganske kreativ, noe mine venner sjelden vil beskrive meg som (ha-ha!).

Nei til tema-karneval!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest man tager det man haver...

Problemet er nettopp at enten krever forberedelsene mye tid - eller jeg har ikke noe egnet. T-skjorte har jeg. Hadde ingen tights, ingen knesktrømper, ingen av barna har støvletter, ingen egnede skjerf eller pannebånd (ullskjerf her i huset) Ingenting med glitter eller pynt på. Mulig jeg er særs lite kreativ, men jeg har virkelig gått gjennom skapene...

''Problemet er nettopp at enten krever forberedelsene mye tid - eller jeg har ikke noe egnet. T-skjorte har jeg. Hadde ingen tights, ingen knesktrømper, ingen av barna har støvletter, ingen egnede skjerf eller pannebånd (ullskjerf her i huset) Ingenting med glitter eller pynt på. Mulig jeg er særs lite kreativ, men jeg har virkelig gått gjennom skapene...'' Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men du krisemaksimerer kanskje bittelitt...? *prøver seg forsiktig*... Istedefor å bruke 350,- på utstyr for discobursdag kunne du jo bare kjøpt en hvit tights (kan brukes i jula og ellers - er inn som bare det) og litt glitrende sølvbånd som både ble brukt til belte og pannebånd, så ville du værti mål? Du hadde jo t-skjorte, sant? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nettopp at enten krever forberedelsene mye tid - eller jeg har ikke noe egnet. T-skjorte har jeg. Hadde ingen tights, ingen knesktrømper, ingen av barna har støvletter, ingen egnede skjerf eller pannebånd (ullskjerf her i huset) Ingenting med glitter eller pynt på. Mulig jeg er særs lite kreativ, men jeg har virkelig gått gjennom skapene...

Det er mulig vi har mye klær siden det er tre barn i huset, så de låner av hverandre. Dessuten har vi tre fulle esker med kle-seg-ut-klær, så det er alltid lett å finne på noe å ta på. Du får komme med tema her inne, så kanskje folk foreslår antrekk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så mye hjemme du da? Det har ikke jeg...

Har noen kjoler, sjal, t-shirts, gamle ola bukser, og rare sko så kan man lage mye rart og litt sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... noe sier meg at dette først og fremst er en jentegreie? ;-)

Ikke mye temafester her i hvertfall. Han var på noen "karnevalsbursdager" da han var liten, men da var det jo ganske åpent hva man kunne kle seg ut som, og alle små barn har vel uansett noen kle-seg-ut-klær liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg liker temakarneval

ikke glem temakarneval... Jeg endte opp med å lage et kostyme på 15 min da jeg om morgenen kom på at det var karneval i barnehagen til den daværende 5-åringen. Normalt ikke et problem da ungene har endel utkledningsklær (sjørøver, tiger osv), men denne gangen skulle alle selvfølgelig være TROLL - jada!!!!

Fant en gammel bukse (str.2 år, men med plass for bleier, slik at den gikk på 5-åringen greit), klippet strimler nederst. Fant en av mine litt tight gammel t-skjorte, og klippet strimlet på armene og nederst. Sydde på to store lapper med grove sting.

JA - jeg var ganske fornøyd da jeg var ferdig (men også ganske så svett, for det gikk FORT). Følte meg faktisk ganske kreativ, noe mine venner sjelden vil beskrive meg som (ha-ha!).

Nei til tema-karneval!

Jeg ser fordelene med tema for barnehagekarnevalet, jeg da.

Fordi jeg har erfart mange år med karneval hvor alle jentene var pene prinsesser og alle guttene var med våpen (pirater etc), så så jeg fordelene med arrange,enter hvor alle var jungeldyr eller andre ting som stimulerte til felles aktiviteter på tvers av kjønn.

Men da har dette vært en del av et tema somhar blitt fulgt opp i barnehagen over tid (når de skulle være dyr hadde de jobbet mye med Jonas i jungelen på forhånd, og hadde lage og øvet på sanger og danser etc til dette), så alle hadde god tid til å forberede grå elefant-strømpebukse eller tigermaling, eller genser med stor kengulomme på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Hater det!!!!!!!! Forsåvidt også lekeland/ baluba/ bowling osv. Langt å kjøre til de stedene, som oftest midt i rushet, andre barn som skal på trening osv.

Hvorfor kan ikke folk ha en vanlig nursdag hjemme lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Helt enig! Hater det!!!!!!!! Forsåvidt også lekeland/ baluba/ bowling osv. Langt å kjøre til de stedene, som oftest midt i rushet, andre barn som skal på trening osv.

Hvorfor kan ikke folk ha en vanlig nursdag hjemme lenger?

Jeg liker heller ikke temabursdager - heller ikke karnevalbursdag. Sønnen min elsker karnevalbursdag da.

Men slike bursdager i lekeland, bowlinghall og slikt liker jeg godt jeg. Vi har holdt slike bursdager de siste årene - skal også ha det i år.

Jeg orker rett og slett ikke ha 16 gutter på 8 år herjende inne i huset på en gang for å feire bursdag, og i tillegg like før jul. Og i tillegg så liker disse guttene å ha bursdag slike steder. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...