Gå til innhold

Har alle vaksinert barna?


Gjest Usikker på dette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    11

  • tzatziki1365380058

    6

  • Colette

    5

  • Lillemus

    4

Det er vel bare de som er under skolealder som vaksineres på helsestasjonen? Vi har ikke fått tilbudet ennå, blir om et par uker tror jeg, men vi er ikke sikre på at ungene våre skal vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene jenta vår er i riskikogruppa og er blitt vaksinert. Hun andre har trolig svineinfluensa og er hjemme denne uka, og trenger derfor ikke vaksinen. Sistemann skal få vaksine når de har fått nok vaksiner til de utenfor risikogruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått tilbud om vaksine ennå, men hadde opprinnelig tenkt å vaksinere barnet.

Men nå er jeg usikker på om han har svineinfluensa akkurat nå. Det er vel nokså sannsynlig at det er svineflu han har, men dette testes jo ikke, så da blir spørsmålet: Skal han vaksineres også, for å helgardere?

Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du mot svineinfluensa?

Det har vi ikke fått tilbud om enda, men har tenkt å gjøre det. Mine er riktignok eldre, men jeg hadde nok vaksinert dem om de var yngre også.

Det vanlige vaksinasjonsprogrammet har vi fulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du mot svineinfluensa?

Det har vi ikke fått tilbud om enda, men har tenkt å gjøre det. Mine er riktignok eldre, men jeg hadde nok vaksinert dem om de var yngre også.

Det vanlige vaksinasjonsprogrammet har vi fulgt.

''Mener du mot svineinfluensa?''

*he he* Dette har ingen av oss andre reagert på. :-)

Det blir vel nesten som når Oslo-folka får kommentarer om at de ikke opplyser om hvor de bor hen når de spør "hvor kan jeg få kjøpt xx" - man tar det for gitt at dette forstås;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine to har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram på helsestasjonen fra de var babyer. De får påfyll på skolen i år begge to i hhv 2 og 5 klasse, men jeg husker ikke mot hva det er -MMR tro?

Svineinfluensa har de antagelig hatt, så den dropper vi hvis ingen insisterer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du mot svineinfluensa?''

*he he* Dette har ingen av oss andre reagert på. :-)

Det blir vel nesten som når Oslo-folka får kommentarer om at de ikke opplyser om hvor de bor hen når de spør "hvor kan jeg få kjøpt xx" - man tar det for gitt at dette forstås;-)

Ja, det er tydelig at det er stort fokus på influensa om dagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tenker på vaksinen mot svineinfluensa?

Vi har ikke gitt denne til ungene våre som er 4, 8 og 9.

Kan jeg spørre hvorfor du ikke har vaksinert de mot svineinfluensa? Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare de som er under skolealder som vaksineres på helsestasjonen? Vi har ikke fått tilbudet ennå, blir om et par uker tror jeg, men vi er ikke sikre på at ungene våre skal vaksineres.

Jeg er fryktelig rådvill om vaksinen;

Her i huset har den eldste jenta hatt influensa, hvilken type er uvisst. Hun var borte fra skolen i 2 uker. Startet med feber en søndag som var jevn et par dager, så gikk den sakte nedover og hun var feberfri lørdagen. Slet imidlertid med hodepine en uke etterpå.

Ingen av oss andre 3 har blitt syke.

Så kommer jentene hjem med skriv fra skolen om vaksinering av svineinfluensa.

Det er kun noen få elever i den eldstes klasse som skal vaskineres. Hørte at i min fetters familie har 3 av 4 hatt influensa og de skal i samråd med fastlegen ikke vaksineres.

Jentene her i huset gruer seg veldig til denne vaksinen. Utsetter jeg de for unødvendig påkjenning? Hvis hun eldste hadde svineinfluensa trenger jo hun ikke vaksinen....

Det er så rart, for man hører hvor smittsomt dette er, at kun en skal behandle den syke, man skal begrense rommene den syke skal oppholde seg i, bruke munnbind og husk at alle i familien må ha eget håndkle!

Slikt fungerer ikke i en vanlig familie, etter de reglene har vi vært totalt uansvarlige! Jeg passet jenta på dagen, faren på kvelden når jeg var på jobb og omvendt! Hun fikk være i stua og vi brukte ikke munnbind for å stelle med henne.

Men hjeeelp, hva gjør vi med vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig rådvill om vaksinen;

Her i huset har den eldste jenta hatt influensa, hvilken type er uvisst. Hun var borte fra skolen i 2 uker. Startet med feber en søndag som var jevn et par dager, så gikk den sakte nedover og hun var feberfri lørdagen. Slet imidlertid med hodepine en uke etterpå.

Ingen av oss andre 3 har blitt syke.

Så kommer jentene hjem med skriv fra skolen om vaksinering av svineinfluensa.

Det er kun noen få elever i den eldstes klasse som skal vaskineres. Hørte at i min fetters familie har 3 av 4 hatt influensa og de skal i samråd med fastlegen ikke vaksineres.

Jentene her i huset gruer seg veldig til denne vaksinen. Utsetter jeg de for unødvendig påkjenning? Hvis hun eldste hadde svineinfluensa trenger jo hun ikke vaksinen....

Det er så rart, for man hører hvor smittsomt dette er, at kun en skal behandle den syke, man skal begrense rommene den syke skal oppholde seg i, bruke munnbind og husk at alle i familien må ha eget håndkle!

Slikt fungerer ikke i en vanlig familie, etter de reglene har vi vært totalt uansvarlige! Jeg passet jenta på dagen, faren på kvelden når jeg var på jobb og omvendt! Hun fikk være i stua og vi brukte ikke munnbind for å stelle med henne.

Men hjeeelp, hva gjør vi med vaksinen?

Vi har også hatt en tilsvarende situasjon hos oss. Datteren min hadde feber kort tid, og det viste seg at det var svineinfluensa (testet). Egentlig ikke andre symptomer. Uken etter fikk jeg alle symptomer på influensa, men unntatt feberen. Fikk veldig vondt i halsen, ryggen, ørene og bihulene. Kvalm og utmattet i hele to uker. De andre tre i huset har samme periode hatt langvarig men svært mild forkjølelse, der nesetetthet er eneste symptom. Sønnen min har hostet bitte- bittelitt.

Jeg er veldig usikker på dette med vaksine, vil helst slippe men vi vet jo ikke om vi andre har hatt det. Hvordan tenker dere om vaksine? Jeg hadde vært helt sikker på at vi hadde hatt det vi andre også hvis vi hadde hatt feber, men det har vi ikke hatt. Har ikke hørt om andre enn meg selv som mener å ha hatt det uten feber, selv om legen min hardnakket insisterer på at det er fullt mulig å ha svineinfluensa uten feber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å høres ut som om alle barn er tilbudt vaksine? I min kommune så er det bare mennesker i risikogruppen som er tilbudt vaksine, så langt. Hvis du snakker om svineinfluensa mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å høres ut som om alle barn er tilbudt vaksine? I min kommune så er det bare mennesker i risikogruppen som er tilbudt vaksine, så langt. Hvis du snakker om svineinfluensa mao.

Det er vel bare risikogruppene som har fått i Oslo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...