Gå til innhold

Har alle vaksinert barna?


Gjest Usikker på dette

Anbefalte innlegg

Det er vel bare risikogruppene som har fått i Oslo også

Skjønner ingenting av dette jeg....Det er en stund til det er noen som helst andre enn de som befinner seg i risikogruppen som kan velge seg en vaksine her hvor jeg bor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    11

  • tzatziki1365380058

    6

  • Colette

    5

  • Lillemus

    4

Skjønner ingenting av dette jeg....Det er en stund til det er noen som helst andre enn de som befinner seg i risikogruppen som kan velge seg en vaksine her hvor jeg bor :-)

Uke 50 dvs 7.12 begynner de å vaksinere her i bydelen, unger og gravide vaksineres først. Da er de ferdig med risikogruppene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt en tilsvarende situasjon hos oss. Datteren min hadde feber kort tid, og det viste seg at det var svineinfluensa (testet). Egentlig ikke andre symptomer. Uken etter fikk jeg alle symptomer på influensa, men unntatt feberen. Fikk veldig vondt i halsen, ryggen, ørene og bihulene. Kvalm og utmattet i hele to uker. De andre tre i huset har samme periode hatt langvarig men svært mild forkjølelse, der nesetetthet er eneste symptom. Sønnen min har hostet bitte- bittelitt.

Jeg er veldig usikker på dette med vaksine, vil helst slippe men vi vet jo ikke om vi andre har hatt det. Hvordan tenker dere om vaksine? Jeg hadde vært helt sikker på at vi hadde hatt det vi andre også hvis vi hadde hatt feber, men det har vi ikke hatt. Har ikke hørt om andre enn meg selv som mener å ha hatt det uten feber, selv om legen min hardnakket insisterer på at det er fullt mulig å ha svineinfluensa uten feber!

Det er kjempevanskelig!! Jeg vet ikke om jeg unødvendig utsetter ungene mine for det traume det er å få satt denne vaksinen. De er veldig engstelige og den eldste har hatt mareritt om nettene.... Har sett på tv - lange nåler og greier... dessverre.

En del foreldre velger å ikke vaksinere, satser på at de ikke blir syke...

Og jeg skjønner ikke at det kan være så smittsomt siden ingen av oss andre fikk det da den eldste var syk. Det var på den tiden helsemyndighetene gikk ut å sa at "har du influensa nå, så er det svineinfluensa, den andre influensaen har ikke startet". Jeg er så i tvil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 50 dvs 7.12 begynner de å vaksinere her i bydelen, unger og gravide vaksineres først. Da er de ferdig med risikogruppene

OK. Jeg har uansett ikke tenkt å ta noen vaksine, Jeg har Tamiflu som jeg har tenkt å ta hvis jeg kjenner symptomer. Og det er det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig!! Jeg vet ikke om jeg unødvendig utsetter ungene mine for det traume det er å få satt denne vaksinen. De er veldig engstelige og den eldste har hatt mareritt om nettene.... Har sett på tv - lange nåler og greier... dessverre.

En del foreldre velger å ikke vaksinere, satser på at de ikke blir syke...

Og jeg skjønner ikke at det kan være så smittsomt siden ingen av oss andre fikk det da den eldste var syk. Det var på den tiden helsemyndighetene gikk ut å sa at "har du influensa nå, så er det svineinfluensa, den andre influensaen har ikke startet". Jeg er så i tvil......

Jeg tror barn bør vennes til såpass ubehag som å få satt en vaksine. Det er en del av livets gang, og kan neppe kalles noe traume.

Men det er bare min mening:-) Vi må prøve å oppdra barn som er levedyktige på alle områder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er svineinfluensavaksine det er snakk om, så har vi fått vaksinert våre to håpefulle på hhv. 8 og (snart) 6 år.

- Og vi voksne venter også i vaksinekøen, men er enn så lenge ikke prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK. Jeg har uansett ikke tenkt å ta noen vaksine, Jeg har Tamiflu som jeg har tenkt å ta hvis jeg kjenner symptomer. Og det er det:-)

Jeg spurte legen og han sa nei, så slapp jeg å tenke mere over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig rådvill om vaksinen;

Her i huset har den eldste jenta hatt influensa, hvilken type er uvisst. Hun var borte fra skolen i 2 uker. Startet med feber en søndag som var jevn et par dager, så gikk den sakte nedover og hun var feberfri lørdagen. Slet imidlertid med hodepine en uke etterpå.

Ingen av oss andre 3 har blitt syke.

Så kommer jentene hjem med skriv fra skolen om vaksinering av svineinfluensa.

Det er kun noen få elever i den eldstes klasse som skal vaskineres. Hørte at i min fetters familie har 3 av 4 hatt influensa og de skal i samråd med fastlegen ikke vaksineres.

Jentene her i huset gruer seg veldig til denne vaksinen. Utsetter jeg de for unødvendig påkjenning? Hvis hun eldste hadde svineinfluensa trenger jo hun ikke vaksinen....

Det er så rart, for man hører hvor smittsomt dette er, at kun en skal behandle den syke, man skal begrense rommene den syke skal oppholde seg i, bruke munnbind og husk at alle i familien må ha eget håndkle!

Slikt fungerer ikke i en vanlig familie, etter de reglene har vi vært totalt uansvarlige! Jeg passet jenta på dagen, faren på kvelden når jeg var på jobb og omvendt! Hun fikk være i stua og vi brukte ikke munnbind for å stelle med henne.

Men hjeeelp, hva gjør vi med vaksinen?

Hos oss ser de ut til å ha nådd toppen og er på vei ned igjen i antall sykdomstilfeller på skolen etter det ungene sier. De fikk med skriv hjem for snart 2 uker siden om at influensaen var i full blomst på skolen og med så og så mange borte på enkelte trinn. Jeg spurte så ungene for noen dager siden og da var det ingen borte i den enes klasse og en elev borte i den andres, men mange hadde vært borte tidligere.

En av lærerne hadde visst også ment at de så ut til å være over det verste på vår skole nå. Så enn så lenge er jeg bare glad til at det ennå er ca. halvannen uke til vi må bestemme oss for vaksinen. For vi er veldig sketiske alle vi fire voksne (både biologiske og steforeldre) til denne vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig!! Jeg vet ikke om jeg unødvendig utsetter ungene mine for det traume det er å få satt denne vaksinen. De er veldig engstelige og den eldste har hatt mareritt om nettene.... Har sett på tv - lange nåler og greier... dessverre.

En del foreldre velger å ikke vaksinere, satser på at de ikke blir syke...

Og jeg skjønner ikke at det kan være så smittsomt siden ingen av oss andre fikk det da den eldste var syk. Det var på den tiden helsemyndighetene gikk ut å sa at "har du influensa nå, så er det svineinfluensa, den andre influensaen har ikke startet". Jeg er så i tvil......

''Det var på den tiden helsemyndighetene gikk ut å sa at "har du influensa nå, så er det svineinfluensa, den andre influensaen har ikke startet". Jeg er så i tvil......''

Men det har den nå! Jeg kjenner ei som har ligget i influensa en liten uke, hun ble testet, hadde ikke svineinfluensa, men med klare influensasymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her i kommunen ble barna vaksinert(de som ville selvsagt) i går etter at risikogruppene har fått. Jeg har vaksinert mine tre barn. Skal vaksinere meg selv og men jeg må vente.

Jeg har valgt å vaksinere barna fordi det anbefales av helsemyndighetene og jeg har tidligere også fulgt de anbefalingene. Jeg tør rett og slett ikke la være fordi jeg er usikker på hva som kan skje hvis de får svineinfluensa uten å ha blitt vaksinert. Har et barn i risikogruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått tilbudet ennå, men så snart vaksinen tilbys de som ikke er i risikogruppa, så skal mine barn vaksineres - og vi voksne også.

Jeg gjør dette like mye for dem som ikke kan vaksineres, som for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått tilbudet ennå, men så snart vaksinen tilbys de som ikke er i risikogruppa, så skal mine barn vaksineres - og vi voksne også.

Jeg gjør dette like mye for dem som ikke kan vaksineres, som for oss selv.

Vi har heller ikke fått tilbud ennå - ser at det er ny runde neste uke - men kun for risikogrupper... Det skal mye til for å rekke å få vaksinen før man blir smittet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke fått tilbud ennå - ser at det er ny runde neste uke - men kun for risikogrupper... Det skal mye til for å rekke å få vaksinen før man blir smittet :(

''Det skal mye til for å rekke å få vaksinen før man blir smittet :(''

Det er sant :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det skal mye til for å rekke å få vaksinen før man blir smittet :(''

Det er sant :-(

Det er det jeg tenker også. Om vi ikke har fått den innen vi rekker å få vaksina, da har det jo tross alt gått flere mnd siden smitten først kom til landet, så er vel sjansen stor for at vi slipper unna uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker også. Om vi ikke har fått den innen vi rekker å få vaksina, da har det jo tross alt gått flere mnd siden smitten først kom til landet, så er vel sjansen stor for at vi slipper unna uansett?

Det kan jo godt være at du slipper unna denne bølgen, ja. Men helsemyndighetene regner med at det kommer en ny bølge senere, og da kan det jo hende at man ikke er så heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror barn bør vennes til såpass ubehag som å få satt en vaksine. Det er en del av livets gang, og kan neppe kalles noe traume.

Men det er bare min mening:-) Vi må prøve å oppdra barn som er levedyktige på alle områder:-)

Normalt er jeg enig med deg. Jentene har tatt alle vaksiner og fulgt programmet til punkt og prikke.

Dessverre har den eldste fått med seg på tv-nyheter vaksinasjon av en voksen og fikk helt skrekken av den lange nålen. Hun har mareritt og klarer ikke å legge dette bort i hodet sitt.

Derfor lurer jeg på om jeg utsetter de for noe som ikke er nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du ikke har vaksinert de mot svineinfluensa? Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre?

Jeg tror ikke svineinfluensaen er så farlig som mediene skal ha det til. En vanlig sesonginfluensa tar livet av mange flere enn SF gjør.

Vi er rimelig friske folk i familien, og vi har aldri vurdert å vaksinere oss mot sesonginfluensa heller.

Pappa'n og jeg diskuterte SF-vaksina, og var enige om at ungene ikke skulle vaksineres fordi vi ikke tror den utgjør noen stor risiko for dem.

Vi er klar over at de jo kan få den, og at det kan bli alvorlig, men det er en risiko vi er villige til å ta.

Det er også selvsagt at vi holder både dem og oss hjemme i tilstrekkelig mange dager om vi skulle få SF.

I tillegg må jeg si at jeg er skeptisk til vaksinen. Jeg synes det virker som et gedigent vaksinasjonseksperiment, og jeg ønsker ikke å være deltager i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke svineinfluensaen er så farlig som mediene skal ha det til. En vanlig sesonginfluensa tar livet av mange flere enn SF gjør.

Vi er rimelig friske folk i familien, og vi har aldri vurdert å vaksinere oss mot sesonginfluensa heller.

Pappa'n og jeg diskuterte SF-vaksina, og var enige om at ungene ikke skulle vaksineres fordi vi ikke tror den utgjør noen stor risiko for dem.

Vi er klar over at de jo kan få den, og at det kan bli alvorlig, men det er en risiko vi er villige til å ta.

Det er også selvsagt at vi holder både dem og oss hjemme i tilstrekkelig mange dager om vi skulle få SF.

I tillegg må jeg si at jeg er skeptisk til vaksinen. Jeg synes det virker som et gedigent vaksinasjonseksperiment, og jeg ønsker ikke å være deltager i det.

http://www.aftenposten.no/helse/article3370151.ece

Ja se, nå skal babyene til pers også :( Jeg håper ikke et eneste sett med foreldre sier ja til å la en frisk baby få denne vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Det kan jo godt være at du slipper unna denne bølgen, ja. Men helsemyndighetene regner med at det kommer en ny bølge senere, og da kan det jo hende at man ikke er så heldig...

Du har sikkert rett. Men jeg ORKER rett og slett ikke å ta slike forbehold. Det kan komme så mange andre slemme sykdommer etterhvert, og jeg kan blir rammet av en av de allerede slemme sykdommene som eksisterer, det eneste som er helt sikkert er at jeg ikke kan bli kjørt over av noe tog før tidligst til sommeren, da jeg ikke har planlagt noen reise ut av min trygge togløse tilværelse foreløpig.

Biler derimot... kan jo skje anytime, og DET finnes det ikke noen vaksine mot engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...