Gå til innhold

Hvor fort flyr englene?


jubalong70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden englene er flinke til å skjule seg, skulle jeg anta at de i hvert fall flyr saktere enn lyden. Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?

Evt. at de beveger seg med lysets hastighet (noe som forklarer hvordan de kan forflytte seg raskt), men har egenskaper som gjør at de ikke går gjennom lydmuren på vanlig måte.

Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden englene er flinke til å skjule seg, skulle jeg anta at de i hvert fall flyr saktere enn lyden. Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?

Evt. at de beveger seg med lysets hastighet (noe som forklarer hvordan de kan forflytte seg raskt), men har egenskaper som gjør at de ikke går gjennom lydmuren på vanlig måte.

Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...

''Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...''

*flirer*

Antagelig den beste løsningen, dette.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om det er en afrikansk eller en europeisk engel ;)

*fnis* - fort nok til å komme unna morderkaninen kanskje?

Vi hadde forøvrig et skilt på hyttedøren der det sto "Ikke kjør fortere enn skytsengelen din kan fly".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden englene er flinke til å skjule seg, skulle jeg anta at de i hvert fall flyr saktere enn lyden. Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?

Evt. at de beveger seg med lysets hastighet (noe som forklarer hvordan de kan forflytte seg raskt), men har egenskaper som gjør at de ikke går gjennom lydmuren på vanlig måte.

Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...

Tror svaret ditt går litt over hodet på min 4-åring, men antar du nok er inne på noe :)

Engleskolen har jeg ingen kontakt med, men det hadde jo vært kuult og stilt spørmålet dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden englene er flinke til å skjule seg, skulle jeg anta at de i hvert fall flyr saktere enn lyden. Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?

Evt. at de beveger seg med lysets hastighet (noe som forklarer hvordan de kan forflytte seg raskt), men har egenskaper som gjør at de ikke går gjennom lydmuren på vanlig måte.

Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...

''Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn? ''

Og hvis man flyr fortere enn lysets hastighet, så svartner det for øynene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden englene er flinke til å skjule seg, skulle jeg anta at de i hvert fall flyr saktere enn lyden. Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?

Evt. at de beveger seg med lysets hastighet (noe som forklarer hvordan de kan forflytte seg raskt), men har egenskaper som gjør at de ikke går gjennom lydmuren på vanlig måte.

Tror kanskje du må melde deg på engleskolen for å få sikkert svar...

''Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?''

Det stemmer vel bare hvis de lager lyd mens de flyr? Er ikke engler lydløse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Overskrides lydhastigheten (340 m/s hvis jeg husker riktig), kommer det vel en drønn?''

Det stemmer vel bare hvis de lager lyd mens de flyr? Er ikke engler lydløse?

De er vel antakelig lydløse. Jeg har liten erfaring med engler.

Jeg mente forøvrig ET drønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel antakelig lydløse. Jeg har liten erfaring med engler.

Jeg mente forøvrig ET drønn.

Hehe, det siste så jeg først da jeg siterte deg.... Jeg lurte faktisk på om jeg skulle rette det for å være snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode svar ang. din herlige sønn / datter - kan likevel ikke dy meg for å utveksle følgende utsagn fra min datter da hun var 4 1/2 år og mistet pappaen sin brått og uventet sommeren 2007 (på Østlandet):

"Tidligere i sommer var det så varmt og fint og vi badet alle sammen, så døde pappa og etterpå regnet det hele tiden. Jeg tror Gud og englene gråter fordi pappa er død".

Vi var ikke "praktiserende" religiøse, men jeg støttet henne på dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...