Gå til innhold

Hvor fort flyr englene?


jubalong70

Anbefalte innlegg

Åh, ja man blir svar skyldig noen ganger, eller må hvertfall lete langt inni den kunnskapen man en gang hadde for å klare å svare noe!

Kan vann flyte? Hvordan lager man et tre? Hvordan lager man en stein? Hvorfor fins det skog? Jeg har kommet meg unna noen ganger ved å spørre tilbake "hva tenker du selv om det da?" og ut fra det han sier da har jeg som regel kommet på noe lurt å si.

Utfordrende å være forelder! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått mange gode svar ang. din herlige sønn / datter - kan likevel ikke dy meg for å utveksle følgende utsagn fra min datter da hun var 4 1/2 år og mistet pappaen sin brått og uventet sommeren 2007 (på Østlandet):

"Tidligere i sommer var det så varmt og fint og vi badet alle sammen, så døde pappa og etterpå regnet det hele tiden. Jeg tror Gud og englene gråter fordi pappa er død".

Vi var ikke "praktiserende" religiøse, men jeg støttet henne på dette....

Kjempegod forklaring. Utrolig som ungene klarer å finne gode forklaringer på ting - også vanskelige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, ja man blir svar skyldig noen ganger, eller må hvertfall lete langt inni den kunnskapen man en gang hadde for å klare å svare noe!

Kan vann flyte? Hvordan lager man et tre? Hvordan lager man en stein? Hvorfor fins det skog? Jeg har kommet meg unna noen ganger ved å spørre tilbake "hva tenker du selv om det da?" og ut fra det han sier da har jeg som regel kommet på noe lurt å si.

Utfordrende å være forelder! :-)

Utfordrende og herlig :)

Han spør også om det utroligste. Hvor kommer vannet fra bl.a. Han blir ikke fornøyd med forklaringen om vannets gang via trær, skyer og regn. Så neste gang får jeg vel prøve meg med rør og vannrenseanlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de flyr fra sted til sted like fort som du kan knipse i fingrene. ;) Englen er engel for flere tror jeg? hehe. Herlig spørsmål!

Ja, det er så herlig å være sammen med ham. Han kommer med så mange livsbetraktninger og spørsmål :)

Fin fyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...