Gå til innhold

Hjelp! Lage adventskalender...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen ferdiglagde adventskalendere med plass til pakker her i England. Jeg kan bestille en på internett med lommer/skuffer, men disse lommene/skuffene er for små og jeg har ikke mulighet til å handle på internett for øyeblikket (mangler passende kort).

Så da er spørsmålet... Hvordan i all verden skal jeg (som absolutt ikke kan sy) lage noe å henge pakkene på? Alle ideer mottas med takk!

(Må ikke bli for dyrt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hyssing og klesklyper

Dette har vi løst på verdens rimeligste måte: En hyssing, klesklyper og papirposer/innpakningpapir!

Her er det heller ikke overflod av penger, og jeg prioriterer ikke dyrekjøpte kalenderløsninger når noe så enkelt funker. Ungene synes det er kjempekult, denne hyssingen henger langs langsiden på senga og er skikkelig dekorativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger bare pakkene på rekke og rad på trappegelenderet uttafor soverommet til unga. :) Gavene pakkes inn likt, i gråpapir, med røde bånd. Og så knytter jeg dem fast (mer rødt kappebånd!) i ulike høyder bortover gelenderet.

Keep it simple! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året vi hadde pakkekalender tok vi en rød snor som vi festet mellom to gardinstenger. Pakkene ble hengt opp i denne. Enklere blir det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi løst på verdens rimeligste måte: En hyssing, klesklyper og papirposer/innpakningpapir!

Her er det heller ikke overflod av penger, og jeg prioriterer ikke dyrekjøpte kalenderløsninger når noe så enkelt funker. Ungene synes det er kjempekult, denne hyssingen henger langs langsiden på senga og er skikkelig dekorativ.

Flott idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger bare pakkene på rekke og rad på trappegelenderet uttafor soverommet til unga. :) Gavene pakkes inn likt, i gråpapir, med røde bånd. Og så knytter jeg dem fast (mer rødt kappebånd!) i ulike høyder bortover gelenderet.

Keep it simple! :)

Veldig smart! Jeg får nok til noe sånt.

(Jeg skal vise samboer, som stirret på meg med stor skepsis når jeg sa jeg skulle finne en løsning for en pakkekalender. "Det er ikke det at jeg ikke tror du er en god husmor, altså... Men... Du er ikke flink til slikt..." DOLs involvering skal jeg selvfølgelig ikke nevne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første året vi hadde pakkekalender tok vi en rød snor som vi festet mellom to gardinstenger. Pakkene ble hengt opp i denne. Enklere blir det ikke :-)

Skjønner nå at dette er løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den jeg selv fikk som liten jente. :o)

Men ett år brukte jeg en liten kakeboks som jeg kalte "Kalenderboksen" og tok to (jeg har to unger) røde hjerter i tre som jeg festet en langt, smalt rødt bånd i - i enden av båndet bandt jeg så fast en pakke hver morgen som ungene så fikk trekke ut av boksen. Kjempestas! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å kjøpe en pakke med kalenderposer på Rema til deg. Koster 15 kr, og kan henges i en tråd med klesklyper på - som du feks får kjøpt ferdig på Europris ol. '

Alternativet er å ha "tampen brenner" kalender, som vi hadde det da vi var på ferie i adventstida et år. Da gjemte vi en liten pakke hver kveld, og så brukte junior morraen på å finne den. Veldig stas det også, hvis du ikke er ute etter en mer permanent løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget pakkekalender til en venninne i fjor. Da brukte jeg en pen kurv og la alle pakkene oppi der. Jeg hadde festet nummelapper på hver pakke med gavebånd, og lappene hang utenfor kurven. Så måtte hun lete fram riktig pakke i mylderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar en ovnsrist. Vask den gjerne først. Så tar man 24 stk. ballonger. Putt gavene nedi hver ballong og blås dem litt opp. Heng dem så opp på ovnsrista i rekkefølgen du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Man tar en ovnsrist. Vask den gjerne først. Så tar man 24 stk. ballonger. Putt gavene nedi hver ballong og blås dem litt opp. Heng dem så opp på ovnsrista i rekkefølgen du vil ha.

Hva slags gaver bruker du inni ballongene. Noen eks??

Hørtes interessant ut, men kan ikke se at jeg får plass til de tingene jeg har kjøpt hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den jeg selv fikk som liten jente. :o)

Men ett år brukte jeg en liten kakeboks som jeg kalte "Kalenderboksen" og tok to (jeg har to unger) røde hjerter i tre som jeg festet en langt, smalt rødt bånd i - i enden av båndet bandt jeg så fast en pakke hver morgen som ungene så fikk trekke ut av boksen. Kjempestas! :o)

Smart :) Og sikkert like spennende hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få noen til å kjøpe en pakke med kalenderposer på Rema til deg. Koster 15 kr, og kan henges i en tråd med klesklyper på - som du feks får kjøpt ferdig på Europris ol. '

Alternativet er å ha "tampen brenner" kalender, som vi hadde det da vi var på ferie i adventstida et år. Da gjemte vi en liten pakke hver kveld, og så brukte junior morraen på å finne den. Veldig stas det også, hvis du ikke er ute etter en mer permanent løsning.

Har ikke tid til å sende kalenderposer til England, men takk for forslaget :)

Hvordan gjorde dere det med "Tampen brenner" de morgenene dere hadde det travelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt rødt tykt silkebånd som jeg skal henge rundt trappegelenderet også skal pakkene(noen av gangen) henges opp der enten med rød tråd eller røde klesklyper, tror det ble sirka 60-70 kroner tilsammen. Jeg surrer altså bare silkebåndet rundt gelenderet. hvis du ikke har gelender kan du henge et rødt silkebånd fra taket og ned med en pakke i for hver dag eller alle gaven kan legges i kurs med tall på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar en ovnsrist. Vask den gjerne først. Så tar man 24 stk. ballonger. Putt gavene nedi hver ballong og blås dem litt opp. Heng dem så opp på ovnsrista i rekkefølgen du vil ha.

God idé, men gavene jeg skal kjøpe/har kjøpt er dessverre for store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt rødt tykt silkebånd som jeg skal henge rundt trappegelenderet også skal pakkene(noen av gangen) henges opp der enten med rød tråd eller røde klesklyper, tror det ble sirka 60-70 kroner tilsammen. Jeg surrer altså bare silkebåndet rundt gelenderet. hvis du ikke har gelender kan du henge et rødt silkebånd fra taket og ned med en pakke i for hver dag eller alle gaven kan legges i kurs med tall på.

Gavene kan ikke legges i kurs men i kurv:)

God advent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde kalender til mannen min en gang. Da var det bare en lang snor hvor jeg festet pakker på som jeg hang opp langs en lang gang.

De var festet i kronologisk rekkefølge, så han visste hvilken pakke til hvilken dag. (Tror også jeg nummererte pakkene faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Da gjør du som meg, kjøper treklyper - og maler skilt med 1-24 på. Enten i papp, eller litt fint papir eller noe i den duren.

Klypene henger du på en grov snor, gjerne litt rufsete hyssing - og så henger du pakkene i klypene.

Jeg pakker inn pakkene i brunt papir og limer på klistremerker, stempel, voks eller fine pakkebånd - varierer litt fra pakke til pakke og noen blir like.

Veldig enkelt, og veldig raskt for oss som trenger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...