Gå til innhold

Hjelp! Lage adventskalender...


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke tid til å sende kalenderposer til England, men takk for forslaget :)

Hvordan gjorde dere det med "Tampen brenner" de morgenene dere hadde det travelt?

Vi var som sagt på ferie, så vi hadde det ikke særlig travelt. Men det kan enkelt løses ved å hinte litt om hvor han skal lete. Fordelen med den leken var at vi trengte bare én liten eske til emballasje, og vi brukte den alle dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått enormt med svar og sikkert funnet en løsning. :)

Men likevel; jeg tenker billig, få tak i smågodtposer/bokser, en bunke farget papir og en tusj. Klipp ut, skriv tallene og lim dem på. Legg i de gavene du vil. Finn en stor kurv du kanlegge alle disse posene oppi. :) Vips så har du en spennende kalender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode forslag allerede, ville bare supplere med vår løsning fra fjoråret:

Jeg kjøpte to store julesokker (har to unger) med nissemotiv på og hengte på kjøkkenet, og så la jeg en pakke oppi sokkene hver kveld som da skulle åpnes neste morgen. Også en lettvint og billig løsning :o)

I år har jeg for øvrig feiget ut og kjøpt ferdig-kalender. *dårlig mor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar og pakker inn alle de 24 gavene og binder dem med pakkebånd. Pakkebåndene lar du være litt lange. Så samler du alle båndene og slår en knute på dem. Denne knuten henger du over en spiker. Voila - en ferdig adventskalender som koster (utenom pakken) den nette sum av en spiker :)

Mor laget slike kalendere til bror og meg da vi var små, og mine fikk slike før svigerinnen min broderte kalendere til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde kalender til mannen min en gang. Da var det bare en lang snor hvor jeg festet pakker på som jeg hang opp langs en lang gang.

De var festet i kronologisk rekkefølge, så han visste hvilken pakke til hvilken dag. (Tror også jeg nummererte pakkene faktisk)

Jeg begynner å forstå at dette kan være en god løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gjør du som meg, kjøper treklyper - og maler skilt med 1-24 på. Enten i papp, eller litt fint papir eller noe i den duren.

Klypene henger du på en grov snor, gjerne litt rufsete hyssing - og så henger du pakkene i klypene.

Jeg pakker inn pakkene i brunt papir og limer på klistremerker, stempel, voks eller fine pakkebånd - varierer litt fra pakke til pakke og noen blir like.

Veldig enkelt, og veldig raskt for oss som trenger det ;)

Ja, jeg trenger det i alle fall enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker inn i fint julegavepapir, sølv eller gull med blått bånd på. Så har vi hengt alle pakkene i gardinstangen på kjøkkenet. Utrolig koselig

Høres pent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått enormt med svar og sikkert funnet en løsning. :)

Men likevel; jeg tenker billig, få tak i smågodtposer/bokser, en bunke farget papir og en tusj. Klipp ut, skriv tallene og lim dem på. Legg i de gavene du vil. Finn en stor kurv du kanlegge alle disse posene oppi. :) Vips så har du en spennende kalender!

Høres fint ut :) Snor eller kurv burde selv jeg få til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange gode forslag allerede, ville bare supplere med vår løsning fra fjoråret:

Jeg kjøpte to store julesokker (har to unger) med nissemotiv på og hengte på kjøkkenet, og så la jeg en pakke oppi sokkene hver kveld som da skulle åpnes neste morgen. Også en lettvint og billig løsning :o)

I år har jeg for øvrig feiget ut og kjøpt ferdig-kalender. *dårlig mor*

''I år har jeg for øvrig feiget ut og kjøpt ferdig-kalender. *dårlig mor*''

Haha :) Vi skal ha begge deler.

Og jeg tror vel egentlig jeg skjemmer bort guttungen litt med pakkekalender, for han får så utrolig mye gaver til jul. Men jeg har litt dårlig samvittighet for tiden (gravid og sliten), så da kompenserer man med pakker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar og pakker inn alle de 24 gavene og binder dem med pakkebånd. Pakkebåndene lar du være litt lange. Så samler du alle båndene og slår en knute på dem. Denne knuten henger du over en spiker. Voila - en ferdig adventskalender som koster (utenom pakken) den nette sum av en spiker :)

Mor laget slike kalendere til bror og meg da vi var små, og mine fikk slike før svigerinnen min broderte kalendere til dem.

Flott idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden så det er mulig dette forslaget er nevnt før:

Fest en lang snor langs veggen og fest pakkene i klesklyper bortover snora. Klypene kan ha dato skrevet på. En ekstra fon kalender blir det hvis du bruker gaveposer, sokker eller andre ting å ha pakkene i. Da kan datoen stå på de i stedenfor klypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en stoffnisse med tråd under. Der hang mamma på pakker hver dag. Synes det var bra at jeg ikke kunne se pakkene for de neste dagene. Mer spenning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du gardinstang på kjøkkenet? Eller i et annet vindu!? Vi hengte gavene på gardinstanga på kjøkkenet et år, til stor glede for ungene, og knallfin adventspynt for alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...