Gå til innhold

Fotballdrakter


grot

Anbefalte innlegg

Øvelse i riktig tenkning ved synet av prislappen:

De "ekte" draktene er dyre. Klubbene tjener litt på dem, så man støtter en (for noen) god sak. Våre draktkjøp finansierer antakelig lønnen til den gamle mannen som vanner gresset på banen og som har hatt klubben i sitt hjerte hele livet.

Uekte drakter man kjøper i souvenirboder, er billige. Fortjenesten på dem går til kyniske, griske bakmenn uten hjerte.

Ryktene sier at det også finnes kyniske, griske forretningsfolk internt i de store klubbene. Men det får man tenke på en annen gang.

Min erfaring er at originaltrøyer er relativt små i størrelsen.

Jeg har alltid brukt en annen type argument: Hvis ungen først er hekta på fotball, så er det ikke noe annet plagg i garderoben som blir brukt i tilnærmet like stor grad som fotballdrakta. Prisen kan deles på antall dager i sommerhalvåret + litt til. Kanskje må man trekke fra noen få dager i tilfelle foreldrene er sløve nok til å ikke innse at drakta jo skal vaskes og tørkes mens ungen sover. Med andre ord: Uhyre billige plagg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja,- jeg vet at det var det hun spurte om - svaret mitt var ikke ironisk eller syrlig i det hele tatt :)

Mine spesielle kunnskaper dreier seg mer om den blå fargen, nemlig...

Enig ang. prioriteringer (kjøpepress kontra barneglede) :-)

Denne tråden har vært til stor trøst for meg. Har egentlig alltid trodd at jeg var alene om den svakheten som denne typen prioriteringer innebærer...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt en annen type argument: Hvis ungen først er hekta på fotball, så er det ikke noe annet plagg i garderoben som blir brukt i tilnærmet like stor grad som fotballdrakta. Prisen kan deles på antall dager i sommerhalvåret + litt til. Kanskje må man trekke fra noen få dager i tilfelle foreldrene er sløve nok til å ikke innse at drakta jo skal vaskes og tørkes mens ungen sover. Med andre ord: Uhyre billige plagg!!!

Det der stemte veldig bra på junior sommeren 2008, som var litt mer preget av oppholdsvær enn sommeren 2009. Omtrent hver eneste dag kom han hjem fra skolen, vrengte av seg dagens antrekk og dro på stadion i fotballdrakt. Da skolen tok ferie, var det omtrent ikke bruk for annet sommertøy.

Totalt sett brukes i hvert fall draktene atskillig mer enn høykvalitets vinter- / turutstyr til samme pris eller vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...