Gå til innhold

Dere som har tatt svineinfluensavaksina - status


KaVa

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte det kunne vært interessant å høre hvordan dere/barna deres reagerte på vaksina?

Her er hele familoien vaksinert - og vi har alle fått vondt i vaksinearmen (men det gikk jo over, heldigvis)

Et av barna fikk oppkastsyka dagen etter vaksina, men det er vanskelig å si om det er en bivirkning, eller noe som går...

Hvordan gikk det med dere?

(For presiseringens skyld: Denne tråden er IKKE en for/mot vaksine tråd!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • KaVa

    2

  • ....AV

    2

  • Rith

    2

  • Mirabell

    1

Mest aktive i denne tråden

Begge ungene fikk vondt i armen, jentungen hovnet opp så hun hadde rene Skipper'n-muskelen på overarmen! :o)

Samme kveld var jentungen ganske så tufs, slapp og sliten, urven og hodepine, ikke feber, men følte seg varm selv om hun ikke var det. Guttungen hadde hodepine. Begge hadde litt hodepine dagen etter, men det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen og jeg som foreløpig har tatt, far og jentene tar til uka.

Guttungen merket ingenting. Ikke vondt på stikkstedet eller noe annet.

Jeg fikk muskelvondt i vaksinearmen som varte i noen dager, men egentlig ikke plagsomt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen(v) og to barn på 7 og 5 år (b1 og b2) tok vaksina

v: fikk vondt i overarma et par timer etter stikket. utpå kvelden kom feber som varte ganske nøyaktig ett døgn. da feberen kom forsvant også smerten i arma. Feberen var litt rar. ganske høy temperatur men var i fin form, føltes mest som om det bare var hodet som kokte, eller at det sto et par ståleovner som strålte varmestråler mot hodet...Altså knallheit i topplokket...

b1: fikk vondt i arma et par timer etter stikket, dette varte et par døgn, ellers ingen bivirkninger

b2: syntes selve stikket var vondt,merket ingenting etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen er vaksinert, ungene skal til uka.

Mannen fikk vondt i vaksinearmen og følte seg litt på kanten av en forkjølelse et døgns tid.

Jeg fikk feber og "influensa" om natten etter vaksinasjon. Litt tufs dagen etter, men helt fin igjen etter en natts søvn. Nå skal det nevnes at jeg samtidig fikk sesong-influensavaksine og pneumokokk-vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sakkosekken

Her har de to barna i huset tatt vaksinen - ingen av dem merket noe; ikke feber, ikke vondt - de virket akkurat som ellers. Vi voksne skal ta den i morgen - før jobb. Satser på å fungere fint resten av dagen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene ble vaksinert for snart 2 uker siden. (Begge går i bhg.)

Ingen bivirkninger, bortsett fra at minste hadde litt vondt i armen et par dager, og klaget over sterk hodepine kvelden etter vaksinedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre døtre ble vaksinerte for to uker siden. De hadde alle tre litt vondt i armen de neste 24 timene. De hadde ellers litt vondt i magen og hodet, samt at de var veldig trøtte dagen etter vaksinasjonen. Feber hadde ingen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre to har tatt den. Begge fikk ganske umiddelbart vondt i armen. Litt preget, sure samme kvelden.

Dagen etter fikk eldstejenta vondt i hodet og feber utpå dagen. Sa ingenting før etter ridetimen.... selv etter mange spørsmål. Men feberen kom nok om ettermiddagen. Hun var hjemme dagen etter det igjen. Ikke feber, men vondt i hodet og slapp.

Selv har jeg fått tilbud om å ta den i morgen. Er litt i tvil dog fordi jeg har et hardt program framover og orker ikke bivirkninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi to voksne merket ikke annet enn litt ømhet i armen, og av våre tilsammen tre barn var det bare ett som fikk en bivirkning. Han ble litt dårlig i magen dagen etter, ellers ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minstemann fikk vaksina på fredags ettermiddag.

Han har ikke hatt antydning til reaksjon bortsett fra at det var bittelitt vondt rundt stikket i ca en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne i familien tok den for rundt 6 uker siden. Ingen av oss hadde nogen bivirkninger foruten øm arm.

Småjentene på 3 og 5 år tok den på mandag. Enn så lenge har vi ikke merket noen bivirkninger.

Storebror på 7 år tok den på onsdag. Merket ikke noe frem til i dag. Da våknet han med feber, vond hals og hodepine. Fikk nok sannsynligvis vaksinen litt for seint. Det er bekreftet tilfelle i klassen hans og denne uken var hele 7 barn borte med svineinfluensasymptomer. Kjører nok på med tamiflu i morgen om ikke feberen går mer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellers bra

Tok den for flere uker siden. Hadde en veldig vond arm som knapt nok kunne berøres i fire dager. Dagen etter vaksina var jeg veldig varm samtidig som jeg frøs under to ulltepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior på 10 år tok den på torsdag. Stiv og øm i armen resten av dagen, kjente det fremdeles litt på fredag. Kjente seg veldig sliten fredag morgen, men ble i stand til å kreke seg av gårde til skolen allikevel da jeg minte ham på at fredagen avsluttes med fotball. Kom veldig pigg og fornøyd hjem etter nettopp den fotballen :-|

Det var vissnok mange borte fra skolen fredagen - hele skolen fikk vaksinen samtidig torsdag. Noen er visst stive i armen / siden fremdeles, men junior har vært frisk som en fisk hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt av hvert osv

Mann og jeg fikk vondt i armen etter vaksinen. Mann følte seg litt dårlig et par dager etterpå.

Barna på 9 og 5 fikk ingen bivirkninger, bare vondt på stikkstedet når de trykket der dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 åringen: Dose 1, vond arm. Dose 2, hodepine, kvalme, oppkast og feber. Dette kom på natta etter at vaksinen var tatt og var over dagen etter.

Jeg: Veldig vond arm men avtok gradvis, fortsatt øm ved stikkstedet nå en uke senere. Feber og en følelse av å være lett influensasyk i en dag.

Samboer: Vond arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skummelt!

Det var helt forferdelig, jeg brakk armen!!

Da jeg fikk den merka jeg først ingenting, men da jeg kom ut på gata merka jeg at det begynte å dunke i armen, og da jeg skulle snu meg for å se hvordan det så ut under jakka hadde jeg allerede kommet til fotgjengerovergangen. Ble så opptatt av stikkstedet at jeg gikk ut i veien uten å se meg to ganger til høyre (så meg bare en gang til høyre) og dermed så jeg ikke bilen som kom i full fart og ble påkjørt. Og alt på grunn av vaksinen! IKKE TA DEN sier jeg bare! Du vet aldri hva som kan skje! Og dette var bare korttidsbivirkningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...