Gå til innhold

Dere som har tatt svineinfluensavaksina - status


KaVa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • KaVa

    2

  • ....AV

    2

  • Rith

    2

  • emmelina

    1

Mest aktive i denne tråden

6 åringen: Dose 1, vond arm. Dose 2, hodepine, kvalme, oppkast og feber. Dette kom på natta etter at vaksinen var tatt og var over dagen etter.

Jeg: Veldig vond arm men avtok gradvis, fortsatt øm ved stikkstedet nå en uke senere. Feber og en følelse av å være lett influensasyk i en dag.

Samboer: Vond arm.

Hm... hadde vært interessant høre flere erfaringer etter dose 2, men det er kanskje ikke så mange som har fått den ennå..

Usikker på om vi skal la våre små få 2. dose, barnelegen vår mente det godt kunne greie seg med én ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt forferdelig, jeg brakk armen!!

Da jeg fikk den merka jeg først ingenting, men da jeg kom ut på gata merka jeg at det begynte å dunke i armen, og da jeg skulle snu meg for å se hvordan det så ut under jakka hadde jeg allerede kommet til fotgjengerovergangen. Ble så opptatt av stikkstedet at jeg gikk ut i veien uten å se meg to ganger til høyre (så meg bare en gang til høyre) og dermed så jeg ikke bilen som kom i full fart og ble påkjørt. Og alt på grunn av vaksinen! IKKE TA DEN sier jeg bare! Du vet aldri hva som kan skje! Og dette var bare korttidsbivirkningen!

Hoho ;)

Skjønner at du tuller litt her, men brakk du virkelig armen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... hadde vært interessant høre flere erfaringer etter dose 2, men det er kanskje ikke så mange som har fått den ennå..

Usikker på om vi skal la våre små få 2. dose, barnelegen vår mente det godt kunne greie seg med én ...

Jeg lurer også på det.... Tolvåringen fikk dobbel dose (tror alle over 10 får det?), men de to minste på 5 og 9 fikk en dose. Uansett får de ikke tilbud om andre dose før etter at alle andre er vaksinerte. Jeg skulle likt å vite hvor viktig /uviktig det er å ta dose nr to... Bra vi har litt tid på oss før vi bestemmer oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ervaksinert

Her har mor og barn blitt vaksinert.

Mor hadde vondt i armen i 5 dager (muligens skyldes vondten at mor gjorde seriøs styrketrening samme dag som vaksina ble satt...).

9-åringen hadde ingen bivirkninger utover vond arm i 3 dager.

7-åringen fikk feber og kroppsvondt samme kveld som vaksina ble satt, men det gav seg etter 4-5 timer. Vondt i armen i 3 dager.

Far i huset venter på at vaksina skal komme til bedriftshelsetjenesten, slik at han også kan få den før bølge 3 slår inn over oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tok den for flere uker siden, jeg var ikke øm i armen. Kvelden etter var jeg sliten, litt sånn feberfølelse, hodepine og trøtt. Nå var jeg oppi en litt slitsom sak samme kveld, så noe av det hele kan ha vært at jeg var utmattet på generell basis.

Så har ikke jeg kjent noe mer.

Lillesøsteren min tok den noen dager etter meg, samme kveld fikk hun hodepine, og frøs litt. Ikke øm i armen, dagen etter var hun helt fin.

Mamma var øm i armen noen dager, men det var alt.

Gttungen skal ta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på det.... Tolvåringen fikk dobbel dose (tror alle over 10 får det?), men de to minste på 5 og 9 fikk en dose. Uansett får de ikke tilbud om andre dose før etter at alle andre er vaksinerte. Jeg skulle likt å vite hvor viktig /uviktig det er å ta dose nr to... Bra vi har litt tid på oss før vi bestemmer oss ;)

Det jeg fikk beskjed om var at hun skulle ta dose 2 når det var gått 3 uker, kunne godt gå 4-5 uker, men minst 3 uker.

Grunnen var at hun skulle være godt nok beskyttet ut sesongen i følge fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Tok den pga venner i risikogrupper, ellers hadde jeg ikke tatt den, for tror ikke svineinfluensaen er så farlig. Den er hauset opp til de grader.

Jeg tok den for en drøy uke siden - ikke ett eneste symptom. Hvis jeg trykket veeldig hardt, gjorde det litt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel konstantere at seksåringens oppkast dagen etter vaksina sannsynligvis IKKE hadde noe som helst med vaksinen å gjøre - da jeg også fikk omgangssyka i går. *blæææh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel konstantere at seksåringens oppkast dagen etter vaksina sannsynligvis IKKE hadde noe som helst med vaksinen å gjøre - da jeg også fikk omgangssyka i går. *blæææh*

Huff :-p

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sønnen min på 7 tok i begynnelsen av november. Han ble liltt svimmel på ettermiddagen og morgenen etter, slik at han fikk være hjemme dagen etter. Han ble litt kvalm akkurat når han tok vaksina, men ga seg med en gang. Ellers var han pigg og i god form fra lunsj dagen etter. Han klaget ikke over vond arm.

Datteren min på 19 tok i forrige uke. Hun fikk litt influensasymtomer et par dager, men ikke feber. I tillegg fikk hun vondt i armen.

Vi foreldrene har ikke tatt vaksine ennå, turen har ikke kommet til voksne i vår kommune ennå. De holder på med de under 20 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to barn ligger her på hver sin sofa med feber, hodepine og vondt i halsen. Det ene barnet tok vaksine i går, det andre har ikke tatt vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kun husets barn fått tilbud om vaksine foreløpig. Han sa at det ikke gjorde vondt i det hele tatt å få stikket, men innen et par timer etterpå begynte armen å bli vond, og det var vondt å løfte/strekke opp armen. Dette varte i 2-2,5 døgn. Ingen hevelser eller feber. Helt fin igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om var at hun skulle ta dose 2 når det var gått 3 uker, kunne godt gå 4-5 uker, men minst 3 uker.

Grunnen var at hun skulle være godt nok beskyttet ut sesongen i følge fastlegen.

Ok, i vår kommune har vi fått beskjed om at dose 2 uansett ikke gies før alle som ønsker det har fått en dose hver - dvs etter nyttår en gang.

Det jeg lurer på er om man, etter en vaksinasjonsdose, er såpass beskyttet at man ikke kan bli farlig syk av influensaen. I så fall hadde det vært greit å slippe den andre dosen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skummelt!

Hoho ;)

Skjønner at du tuller litt her, men brakk du virkelig armen??

For å være ærlig, så brakk jeg nok ikke armen, nei...;) hehe

Det var litt for å vise et poeng, det er jo større sjanse for å skade seg i trafikken eller ved vanlige uhell enn å skade seg av vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så brakk jeg nok ikke armen, nei...;) hehe

Det var litt for å vise et poeng, det er jo større sjanse for å skade seg i trafikken eller ved vanlige uhell enn å skade seg av vaksinen.

Hehe, måtte bare sjekke ;-P

Jeg tok forresten vaksina for fem timer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksina for fem timer siden og var litt støl i armen de første par timene. Tror ikke jeg kjenner noe nå *kjenne godt etter* ;)

Er litt spent på morgendagen og håper det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to barn ligger her på hver sin sofa med feber, hodepine og vondt i halsen. Det ene barnet tok vaksine i går, det andre har ikke tatt vaksinen.

Sikkert sympatibivirkninger på den ene ;-P

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...