Gå til innhold

Biter i puppen!


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Minstemann på 10mnd har fått to tenner nede og to oppe.

Nå har han begynt å bite meg i puppen. Når jeg sier au, begynner han å le!

Jeg tør nesten ikke amme ham lenger. Noen som har et godt råd her? Må jeg slutte å amme om jeg ikke skal miste brystvorta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hylegrisen

Mine 2 har begge bitt bare èn gang hver. Da de bet, gjorde det så helsikkes vondt at jeg hylte svinhøyt og mer som reiv ungen vekk. De slapp av hylet, og ble redde og begynte å gråte. Jeg gjorde det absolutt ikke med vilje, men som sagt - det var sykt vondt.

Etter den opplevelsen ble det slutt på bitinga på begge. Prøv et høyt hyl, kanskje det virker hos deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Mine 2 har begge bitt bare èn gang hver. Da de bet, gjorde det så helsikkes vondt at jeg hylte svinhøyt og mer som reiv ungen vekk. De slapp av hylet, og ble redde og begynte å gråte. Jeg gjorde det absolutt ikke med vilje, men som sagt - det var sykt vondt.

Etter den opplevelsen ble det slutt på bitinga på begge. Prøv et høyt hyl, kanskje det virker hos deg også?

Ja, jeg får prøve på et hyl. Jeg ropte au høyt,men det bare lo han av og ville bite mer....

Gruer meg til neste amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ja, jeg får prøve på et hyl. Jeg ropte au høyt,men det bare lo han av og ville bite mer....

Gruer meg til neste amming.

Føler med deg, og har ingen bedre råd å gi enn å si/hyle au og legge ungen bestemt vekk.

Førstemann beit meg kun én gang, mens lillesøster reagerte som din - og storflirte mot meg. Hun beit nesten hver gang, og det var så fælt at jeg stort sett var glad til da hun ikke ville ha mer pupp ved 9 mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Biter i brystvorten? Da har vel babyen for lite av puppen i munnen? Du kan prøve å stappe mer av puppen inn, så hun ikke får tak bare i brystvorten.

Jeg vet ikke om grunnen var at de gapte høyere, men jeg ble aldri bitt av mine to. Mulig jeg bare hadde flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, det er så vondt!!!!

Det jeg gjorde var å brått løsne ungens grep om puppen og skrike ut AU!!! (Dette gikk ganske automatisk...)

Ungen ble litt skremt.

Gjentok dette når bitingen gjentok seg. Det varte aldri lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har litt is i magen så holder du for nesen til barnet når det biter. Da slipper de fort. Må jo få luft. Dette var det rådet jeg fikk av helsesøster, men mistet melken før tennene kom, så jeg vet egentlig ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter i brystvorten? Da har vel babyen for lite av puppen i munnen? Du kan prøve å stappe mer av puppen inn, så hun ikke får tak bare i brystvorten.

Jeg vet ikke om grunnen var at de gapte høyere, men jeg ble aldri bitt av mine to. Mulig jeg bare hadde flaks.

Ja, jeg ble heller ikke bitt, og jeg har lest det samme som du snakker om: Har barnet "korrekt sugetak" i puppen er det umulig å bite samtidig.

Men jeg antar at de barna som biter, gjør det under en 'pause' i selve ammingen?

Husker en venninne fortalte at hun hadde dette problemet på barn nr 2. Da babyen begynte å bli stor, var hun alt for nysgjerrig på hva storebror holdt på med, så hvis hun hørte lyder fra han, tok hun et grepa tak i brystvorta og snudde seg rundt for å se på broren!

*au*

Forresten en liten rettelse til første avsnitt: Jeg ble bitt én eneste gang, men han hadde ikke tenner ennå da. Jeg ammet i senga, og døste av, og da han også begynte å døse av, klemte han gummene hardt sammen. Jeg skvatt så fælt og hylte opp at han ble helt forskrekket og begynte å storgråte! Det ble ikke noe mer biting etter det, heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper er å reagere kraftig. Rop ut og fjern barnet fullstendig, gjerne legg henne ned på gulvet. Se gjerne sint ut i ansiktet.

Brutalt? Ja. Men det er hva som nytter og det er en realistisk reaksjon på slikt.

Det samme bør man gjøre når smårollinger begynner å bite for å få viljen sin. Et par -kraftige- reaksjoner, så slutter de som oftest raskt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Biter i brystvorten? Da har vel babyen for lite av puppen i munnen? Du kan prøve å stappe mer av puppen inn, så hun ikke får tak bare i brystvorten.

Jeg vet ikke om grunnen var at de gapte høyere, men jeg ble aldri bitt av mine to. Mulig jeg bare hadde flaks.

''Biter i brystvorten? Da har vel babyen for lite av puppen i munnen? Du kan prøve å stappe mer av puppen inn, så hun ikke får tak bare i brystvorten.''

Skjønner du ikke har erfaring med dette!

''Mulig jeg bare hadde flaks.''''

Der sa du det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Min yngste var ille sånn.

Tror viktigste grunnen var at han var utålmodig og "klappet igjen" for tidlig.

Min løsning ble å "montere" barnet riktig i en fart, slik at det fikk munnen full og med liten mulighet til å bite ;). Med andre ord fulgte jeg ikke standard-oppskriften med å la barnet søke puppen selv (slik jeg gjorde med førstemann). Det funket for meg. Jeg måtte også være veldig påpasselig når han var ferdig, og ofte holdt jeg kjeven hans mykt for å forhindre biting da. Det er ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg tenke 8,5 år tilbake - jeg mener å huske at det mest effektive var å holde for nesa på babyen så den måtte gape for å trekke pusten.

Jeg ville vært forsiktig med å hyle høyt, tror det var en her inne som hadde erfaring med at det skremte babyen såpass at den var skeptisk til puppen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg tenke 8,5 år tilbake - jeg mener å huske at det mest effektive var å holde for nesa på babyen så den måtte gape for å trekke pusten.

Jeg ville vært forsiktig med å hyle høyt, tror det var en her inne som hadde erfaring med at det skremte babyen såpass at den var skeptisk til puppen etterpå.

''Jeg ville vært forsiktig med å hyle høyt, tror det var en her inne som hadde erfaring med at det skremte babyen såpass at den var skeptisk til puppen etterpå.''

Jeg tror ikke det er fare for det, når ungen ler av at hun sier "au" og viser tegn til smerte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å trekke han inntil puppen når han biter, i stedet for å skyve han bort, slik at han ikke får luft. Da må han slippe taket selv og lærer forhåpentligvis at det ikke er noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard biting, med vilje, har fått meg til å komme med så kraftige spontane utbrudd at det i seg selv har vært preventivt.

I tillegg har jeg vist at jeg var sint og satt ungen ned på gulvet. Ammestunden var definitivt slutt om barnet bet på 'trollskap'.

Da gav det seg ganske fort.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard biting, med vilje, har fått meg til å komme med så kraftige spontane utbrudd at det i seg selv har vært preventivt.

I tillegg har jeg vist at jeg var sint og satt ungen ned på gulvet. Ammestunden var definitivt slutt om barnet bet på 'trollskap'.

Da gav det seg ganske fort.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard biting, med vilje, har fått meg til å komme med så kraftige spontane utbrudd at det i seg selv har vært preventivt.

I tillegg har jeg vist at jeg var sint og satt ungen ned på gulvet. Ammestunden var definitivt slutt om barnet bet på 'trollskap'.

Da gav det seg ganske fort.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...