Gå til innhold

Biter i puppen!


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Biter i brystvorten? Da har vel babyen for lite av puppen i munnen? Du kan prøve å stappe mer av puppen inn, så hun ikke får tak bare i brystvorten.

Jeg vet ikke om grunnen var at de gapte høyere, men jeg ble aldri bitt av mine to. Mulig jeg bare hadde flaks.

Noen ganger biter de med fullt overlegg - og skoggler etterpå. Har ingen ting å gjøre med hvor mye pupp de har i munnen å gjøre. En ti mndr. gammel baby klarer fint å komme seg i god bitepossisjon.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må jeg tenke 8,5 år tilbake - jeg mener å huske at det mest effektive var å holde for nesa på babyen så den måtte gape for å trekke pusten.

Jeg ville vært forsiktig med å hyle høyt, tror det var en her inne som hadde erfaring med at det skremte babyen såpass at den var skeptisk til puppen etterpå.

Dette er snakk om pøbelbiting, ikke uhellsbiting. Når de biter på bare fant, biter de hardere og det kommer mer plutselig.

Da får de også tåle reaksjonen. Den bør jo være som om ungen bet til det h*n makter i magen eller armen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

æsj. Lei av ammehistorier.

''æsj. Lei av ammehistorier''

LOL, ja jeg ville antakelig også synes slike innlegg var ganske fjerne for 10 år siden, dvs. før jeg hadde vært i situasjonen selv.

Og det er jo bare å hoppe over, det må da finnes flere kategorier innlegg som ikke interesserer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt eldstemann var på samme viset. Og babytenner er SYLskarpe! Han bet, jeg kvapp til og han lo.

Slik gjorde jeg det: Hver gang han bet, sa jeg bestemt NEI, og tok han vekk noen sekunder fra puppen. Etter en ganske kort tid skjønte han at det ikke var noe lurt å bite i mammas pupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg rolig, trekk barnet mot deg så det ikke får til å røske hodet (og puppen - AU!) bakover og hold for nesen til barnet. Da slipper det ganske fort, og dette vil gjøre mindre vondt enn hvis du røsker ungen bort. Tro meg, jeg har prøvd - mange ganger! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...