Gå til innhold

Bruker barn i barneskole klokke`?


Gjest Miranda lull

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda lull

Poden går i femte. Han har brukt lite klokke, men kan klokka. Har jo klokke på mobilen. Jeg har lyst til å kjøpe han en klokke i julegave sammen med andre ting. Men han ønsker seg det ikke sier han.....I det hele tatt er vi en klokkeløs familie når det gjelder armbåndsur, vi bruker mobilen og det er jo stort sett klokker overalt ellers. Bør jeg kjøpe et stilig fint armbåndsur til han, eller er det lite trolig at det blir brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine fikk armbåndsur da de begynte på skolen og de har det på armen stort sett hele tiden. I begynnelsen ble det vel ikke så mye brukt, men nå brukes det ofte ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at barn/ ungdommer ikke bruker klokke lenger. Ingen av mine har klokke, dvs tiendeklassingen har men bruker den så og si aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine fikk klokke omtrent da de begynte på skolen, og har gått med den stort sett siden.

Kan godt tenke meg at armbåndsur er litt på vei ut, at ungdom bruker mobilen i stedet. Men det må da være mye greiere å sjekke tiden på armbåndsuret..? Særlig jenter går jo ofte ikke med mobil i lomma, skal de måtte gå i vesken eller jakkelomme for å sjekke tiden?

Dumt også om mobilen må være med på absolutt alt fordi de ikke har annen klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine fikk klokke til bursdag den høsten de begynte på skolen - og begge bruker den. Lillesøster er ivrigst, men så er det jo bare 3 uker siden hun fikk den ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har fått klokke til 6-års dagen, og vært ivrige for å lære seg klokka.

Eldstemann mistet sin et par år etter, men brukte noen egne sparepenger for å kjøpe ny. Men det er ikek så ofte han bruker den, fordi han dusjer jo så ofte i gym eller etter trening, og så husker han ikek å ta den å igjen... Nå til jul kunne han ikke huske hvor han hadde lagt den... Men jeg tror han gjerne vil ha den på.

Hun som er 8 har rotet bort sin, men får nå ei billig klokke til jul av småsøsknene, fordi hun har ønsket seg det veldig nå i høst. Hun er ikke helt stø i klokka ennå, og har nok god nytte av å ha den på armen.

Hun på snart 6 har ønsket seg klokke siden i sommer, og hun skla få til 6 års dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Sønnen min bruker klokke. De han har hatt greier han på mystisk vis å ødelegge. Enten knuses glasset, eller viserne spretter av. Nå til jul får han nok en klokke. Den ligger sammen med en godlukt i en toalettveske. Han ville blitt skuffet om den lå i en pakke alene, hehe. Han går i 6. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min bruker klokke. De han har hatt greier han på mystisk vis å ødelegge. Enten knuses glasset, eller viserne spretter av. Nå til jul får han nok en klokke. Den ligger sammen med en godlukt i en toalettveske. Han ville blitt skuffet om den lå i en pakke alene, hehe. Han går i 6. klasse.

Apropos godlukt - jeg ble igjen i kveld minnet om at eldstejenta mi nå absolutt trenger å begynne med deodorant. Jeg lå inntil henne og leste for henne i kveld - hun lå bare i underbiksa, og hun har faktisk svettelukt nå... Pratet litt om det for en måned siden at hun bør begynne å vaske seg under armene om morgenen, men det vil hun ikke. Jeg sa det igjen i kveld, og jeg tror hun syntes det hørtes spennende ut med deodorant.

Rart når de blir så store - lille gode jenta mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Apropos godlukt - jeg ble igjen i kveld minnet om at eldstejenta mi nå absolutt trenger å begynne med deodorant. Jeg lå inntil henne og leste for henne i kveld - hun lå bare i underbiksa, og hun har faktisk svettelukt nå... Pratet litt om det for en måned siden at hun bør begynne å vaske seg under armene om morgenen, men det vil hun ikke. Jeg sa det igjen i kveld, og jeg tror hun syntes det hørtes spennende ut med deodorant.

Rart når de blir så store - lille gode jenta mi :-)

Ja, da er det nok på tide med en deodorant :) Sønnen min er ganske utålmodig. Han venter på både kraftigere hårvekst og svettelukt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos godlukt - jeg ble igjen i kveld minnet om at eldstejenta mi nå absolutt trenger å begynne med deodorant. Jeg lå inntil henne og leste for henne i kveld - hun lå bare i underbiksa, og hun har faktisk svettelukt nå... Pratet litt om det for en måned siden at hun bør begynne å vaske seg under armene om morgenen, men det vil hun ikke. Jeg sa det igjen i kveld, og jeg tror hun syntes det hørtes spennende ut med deodorant.

Rart når de blir så store - lille gode jenta mi :-)

Guttungen på åtte fikk en bittelite deo i kalendergave. Eller "mannelukta mi" som han kaller den. Han var så stolt som en hane. Trenger den selvsagt ikke, men det er stor stas.

Og for å holde meg til tema i tråden: Han var med i en telle-bokklubb (tellefanten mfl), og fikk sin første klokke med ei bok der. Tipper han var ca 5 år da. Og han har kunnet klokka siden, men bruker dem sjelden til annet enn pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen på åtte fikk en bittelite deo i kalendergave. Eller "mannelukta mi" som han kaller den. Han var så stolt som en hane. Trenger den selvsagt ikke, men det er stor stas.

Og for å holde meg til tema i tråden: Han var med i en telle-bokklubb (tellefanten mfl), og fikk sin første klokke med ei bok der. Tipper han var ca 5 år da. Og han har kunnet klokka siden, men bruker dem sjelden til annet enn pynt.

En deodorant i kalendergave var jo genialt! Kanskje det skal dukke opp en liten gave fra nissen med deodorant i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Guttungen på åtte fikk en bittelite deo i kalendergave. Eller "mannelukta mi" som han kaller den. Han var så stolt som en hane. Trenger den selvsagt ikke, men det er stor stas.

Og for å holde meg til tema i tråden: Han var med i en telle-bokklubb (tellefanten mfl), og fikk sin første klokke med ei bok der. Tipper han var ca 5 år da. Og han har kunnet klokka siden, men bruker dem sjelden til annet enn pynt.

Sønnen min var også så utrolig stolt da han fikk sin første godlukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det nok på tide med en deodorant :) Sønnen min er ganske utålmodig. Han venter på både kraftigere hårvekst og svettelukt, hehe.

Ja, gutten på ti har ikke antydning til svettelukt. Han er ikke så veldig høy, og da er det vel en fordel at puperteten lar vente litt på seg, er det ikke? Jeg mener altså at det er en fordel at han vokser litt mer i lengden før puberteten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, gutten på ti har ikke antydning til svettelukt. Han er ikke så veldig høy, og da er det vel en fordel at puperteten lar vente litt på seg, er det ikke? Jeg mener altså at det er en fordel at han vokser litt mer i lengden før puberteten kommer.

Sønnen min er heller ikke spesielt høy. Venter på den store vekstspurten, for den trenger han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er heller ikke spesielt høy. Venter på den store vekstspurten, for den trenger han :)

De to eldste bruker faktisk samme størrelse i tøy nå. Vi skulle måle høyden på slalåmskiene hennes i dag, og hun har vokset enormt siden påsken! Hun får nye langrennski og slalåmstøvler, men hadde egentlig trengt nye slalåmski også, samme lengde som brorens... i stedet har hun nå samme størrelse som lillesøstera :-(

Hvor høy er gutten din? Tror min er ca 140, muligens et par cm til. Hun er vel 135 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...