Gå til innhold

Kjempeforslag - forbud mot nika


Unni23

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Ok, da ble det en misforsaalse. Jeg mente ikke aa si at jeg skal godkjenne dine venner. Du betemmer vennene dine selv selvsagt:)

Er det greit naa?

Kanskje du forstår da også at jeg har venner og er ikke en ensom sjel som du uttrykte deg om engang.

Ikke rart at jeg var ensom slik som jeg var. Dette skrev du ikke til meg, men til en annen som alltid er klar for å skrive og snakke stygt om meg. Du viser fordommer overfor mennesker med slike ting, og faktisk så såret det meg fordi jeg har skrevet en del her i vanskelige perioder av livet og det har vært harselert med av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    65

  • hidi, the scorpion

    12

  • morsan

    10

  • Mary Poppins

    7

Gjest segunda

Mulig det;)

Og jeg er _ikke_ en god kristen, men jeg tror;)

Det er sikkert riktig. Gode kristne har respekt for alle mennesker uansett rase eller religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Å fortelle deg hvor dumt det var av deg å si at du mener at det er greit at jeg har en iransk venn. Det hadde vært greit også om jeg hadde hatt arabisk venn (noe jeg har en del av) uten at du skal ha en mening om det.

Må du spinne på gammelt nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kanskje du forstår da også at jeg har venner og er ikke en ensom sjel som du uttrykte deg om engang.

Ikke rart at jeg var ensom slik som jeg var. Dette skrev du ikke til meg, men til en annen som alltid er klar for å skrive og snakke stygt om meg. Du viser fordommer overfor mennesker med slike ting, og faktisk så såret det meg fordi jeg har skrevet en del her i vanskelige perioder av livet og det har vært harselert med av andre.

Ærlig talt, segunda, get over it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rasistisk nok

Vil du ikke forklare meg hva du mener med billig arbeidskarft?

Jeg har ikke eller har aldri hatt vaskehjelp, hvis det var det du trodde.

tenk selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Kanskje du forstår da også at jeg har venner og er ikke en ensom sjel som du uttrykte deg om engang.

Ikke rart at jeg var ensom slik som jeg var. Dette skrev du ikke til meg, men til en annen som alltid er klar for å skrive og snakke stygt om meg. Du viser fordommer overfor mennesker med slike ting, og faktisk så såret det meg fordi jeg har skrevet en del her i vanskelige perioder av livet og det har vært harselert med av andre.

Skal du grave i gammel drit, saa maa jeg bare svare at du snur det hele paa hodet om hvem som var stygg med hvem. Hun du snakker om er alltid hoeflig her inne.

Men dette har jeg ikke lyst til aa diskutere med deg, da jeg synes du har endret deg til det positive og jeg lar det vaere med det. Alt maa ikke diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

tenk selv!

Jeg tenker saa det knaker og jeg har aldri brukt arabisk arbeidskraft, ja rent bortsett fra dagmammen da, men hun var ansatt i Oslo barnevaktformidling og fikk samme betaling som nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg har følelsen av at du prøver å være ironisk og morsom på min bekostning. Det faller sikkert i smak hos gjengen din.

Jeg er ikke morsom på din bekostning, men jeg reagerer på folk generelt som henviser til statistikk uten å henvise til noe kilde.

Hvem som er med i denne "gjengen" min aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er ikke morsom på din bekostning, men jeg reagerer på folk generelt som henviser til statistikk uten å henvise til noe kilde.

Hvem som er med i denne "gjengen" min aner jeg ikke.

Jeg henviste ikke til statistikk. Jeg skrev at forskning viser at..... Jeg bestemmer selv om jeg vil henvise eller ikke, og hvis du ikke liker det jeg skriver så hopper du over det eller kommer med saklige argumenter mot.

Du vet godt hvem gjengen din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Skal du grave i gammel drit, saa maa jeg bare svare at du snur det hele paa hodet om hvem som var stygg med hvem. Hun du snakker om er alltid hoeflig her inne.

Men dette har jeg ikke lyst til aa diskutere med deg, da jeg synes du har endret deg til det positive og jeg lar det vaere med det. Alt maa ikke diskuteres.

Nei du har ikke lyst å diskutere med meg, men diskutere meg kan du og det er stygt. Slik er det megger som oppfører seg, og hvis du tror at du vet hvem jeg snakker om så tenker jeg på en som ofte har oppført seg som megge overfor meg i mange sammenhenger.

Det er langt fra høflig å diskutere andre mennesker på nettet og la dem lese det lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg henviste ikke til statistikk. Jeg skrev at forskning viser at..... Jeg bestemmer selv om jeg vil henvise eller ikke, og hvis du ikke liker det jeg skriver så hopper du over det eller kommer med saklige argumenter mot.

Du vet godt hvem gjengen din er.

Du henviste ikke til statistikk?!?

Du skriver:

''Statistikken viser egentlig at sjansene er større for at en mann født i Oslo er voldelig enn en født i Teheran.''

Og jeg ber deg komme med en kilde. Du som er høyt utdannet vel vel hvor viktig det er å oppgi kilder i en diskusjon dersom man henviser til statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke helt å skjønne at noen gjør det frivillig jeg heller.... Tviler helt til det motsatte er bevist ;)

Forbud bærer med seg så mye..Jeg har mer tro på et påbud om å vise ansiktet sitt i sin helhet i settinger der annet kan skape utrygghet. Som i diverse stillinger, jeg ville for eksempel skygget unna en dame med maskert ansikt i banken...eller som lege.. Det er også ugreit å være politi med dekket fjes!

Og så får de heller kjempe sin likestillingskamp slik norske kvinner gjorde på syttitallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Du henviste ikke til statistikk?!?

Du skriver:

''Statistikken viser egentlig at sjansene er større for at en mann født i Oslo er voldelig enn en født i Teheran.''

Og jeg ber deg komme med en kilde. Du som er høyt utdannet vel vel hvor viktig det er å oppgi kilder i en diskusjon dersom man henviser til statistikk.

Ok jeg beklager. Jeg trodde jeg hadde sagt forskning.

Jeg orker ikke å vise til kilder når jeg blir snakket til på denne måten. Hvor høy utdannelse jeg har er ikke av noen særlig relevanse her, og jeg bruker dol som tidsfordriv. Ikke noe til å fremme forskningsresultater, og å bruke tid til å lete etter kilden jeg leste dette er ikke noe som er avslappende eller givende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ok jeg beklager. Jeg trodde jeg hadde sagt forskning.

Jeg orker ikke å vise til kilder når jeg blir snakket til på denne måten. Hvor høy utdannelse jeg har er ikke av noen særlig relevanse her, og jeg bruker dol som tidsfordriv. Ikke noe til å fremme forskningsresultater, og å bruke tid til å lete etter kilden jeg leste dette er ikke noe som er avslappende eller givende for meg.

Hvis man ikke oppgir kilde, så kan det jo være totalt løgn det man skriver, i mangel av flere argumenter.

Det er helt greit at du ikke gidder oppgi kilde, men da bør man heller ikke bruke statistikk som argument.

Ha en fin dag videre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvis man ikke oppgir kilde, så kan det jo være totalt løgn det man skriver, i mangel av flere argumenter.

Det er helt greit at du ikke gidder oppgi kilde, men da bør man heller ikke bruke statistikk som argument.

Ha en fin dag videre!:)

Ja tro hva du vil. Jeg vet ikke hvorfor jeg skal være så opptatt av at du skal vite om jeg lyver eller ikke. Hvis dette interesser deg så kan du gjerne surfe rundt og finne noe som støtter eller motsier det jeg sa. Jeg er ganske uenig i at man alltid må i en debatt komme med henvisning til det ene og det andre. Da blir debatten kjedelig og mine meninger er viktige når det kommer til mine debatter.

Ha en fin dag du også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ja tro hva du vil. Jeg vet ikke hvorfor jeg skal være så opptatt av at du skal vite om jeg lyver eller ikke. Hvis dette interesser deg så kan du gjerne surfe rundt og finne noe som støtter eller motsier det jeg sa. Jeg er ganske uenig i at man alltid må i en debatt komme med henvisning til det ene og det andre. Da blir debatten kjedelig og mine meninger er viktige når det kommer til mine debatter.

Ha en fin dag du også;-)

Dine meninger er absolutt viktige, men man må ikke forveksle egne meninger med statistikk. Det er to helt forskjellige ting.

Men nå gir jeg meg. Ciao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Dine meninger er absolutt viktige, men man må ikke forveksle egne meninger med statistikk. Det er to helt forskjellige ting.

Men nå gir jeg meg. Ciao!

Jeg forveksler IKKE egne meninger med statistikk og vil ha meg frabedt slike kommentarer. Jeg mener at du selv kan finne ut om det jeg sier stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg forveksler IKKE egne meninger med statistikk og vil ha meg frabedt slike kommentarer. Jeg mener at du selv kan finne ut om det jeg sier stemmer.

Hehe ok dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hehe ok dette blir for dumt.

ja jeg er enig i at dette blir for dumt, men det er spørsmålet om å ha det siste ordet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...