Gå til innhold

Kjempeforslag - forbud mot nika


Unni23

Anbefalte innlegg

Det er et faktum at ogsaa romfolket for tiden plager livet av folk i Oslo sentrum. Det er umulig aa faa gaa i fred. Det er slitsomt og vente paa bussen, for de blir mer og mer agressive og kommer helt opp i ansiktet paa deg.

De spiller skuespill og jeg tror de har gaatt paa et felles kurs for aa laere seg aa gaa med skjelvende ben.

I dag kom en mann med stokk inn paa bussen, da jeg skulle paa jobb. Han gikk da helt normalt. Da han gikkk av bussen, var han plutselig handicappet.

Vel, naa fikk du nok et paaskudd til aa kalle meg rasist.

Men det er flere narkomane i Oslo enn det er i det arbaiske landet jeg var i.

Det maa gaa an aa mene noe om det man har sett og hoert, uten aa bli kalt rasist.

Ps. Vi har en araber boende i kjelleren vaar. En veldig hyggelig og hjelpsom en. Vi faar beoek av en annen en som skal vare en uke eller to. Ogssa en hyggelig kar. Han er riktignok en av de som kan servere loegner. Greit nok for meg, men det er jo greit aa vare litt vaaken i slike tilfeller og ikke ta alt for god fisk.

Jeg bor i Oslo sentrum, og går på Karl Johan/Grønland hver uke. Uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    65

  • hidi, the scorpion

    12

  • morsan

    10

  • Mary Poppins

    7

Gjest segunda

''Du mener at jeg godt kan ha en iransk venn?????? Dummeste jeg har hørt....hvordan i alle dager kan du ha noen meninger om hvem er mine venner eller kjærester?????''

Hva mente du med dette?

Det var du som sa du hadde en iransk venn. Du sa jo det. Les selv. Hvis det ikke stemmer likevel, må du ha glemt at du skrev dette.

''Da jeg beskrev for mine kollegaer for noen uker siden hvordan jeg møtte min iranske venn''

Jeg vet godt at jeg skrev at jeg hadde en iransk venn, og jeg reagerer på at du mener at jeg godt kan ha en iransk venn. Hvordan kan du mene noe om det? Siden skriver du at dere har muslimske venner OGSÅ. Jeg skrev ikke noe om jeg hadde muslimsk venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blaaser egentlig i hva det betyr saa lenge jeg vet at jeg selv ikke er det.

Det er en uting aa komme trekkende med den der til stadighet.

Om jeg var en rasist hadde jeg vel kastet ut leieboeren og vi hadde heller ikke invitert en araber hjem til oss og ikke hadde jeg brukt en marrokansk dagmamma i sin tid.

Du skriver. "Jeg blaaser egentlig i hva det betyr saa lenge jeg vet at jeg selv ikke er det."

Så bare de som selv synes de er det, er rasister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg bor i Oslo sentrum, og går på Karl Johan/Grønland hver uke. Uten problemer.

Merkelig. Jeg gaar paa de samme stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Hva ville du sagt hvis arabere påsto at nordmenn lyver mye?''

Jeg ville ikke sagt noe som helst. Det er i så fall deres mening og den får de lov til å ha for meg.

Det jeg prøver å si er at man ikke skal være for naiv når man snakker med arabere. Jeg synes de er hyggelige og gjestfrie mennesker, men man skal være klar over at de generelt lyver mer enn oss.

Lyver om hva og hvordan? Du kommer med rasistiske uttalelser, meninger og synsinger som hører ingen steder hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rasisme er en betegnelse med negative assosiasjoner tilknyttet , og de fleste definisjoner er mindre nøytrale enn den du oppgir. Et eksempel på dokpro.no: ''ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne''

Vel, hvis man mener én rase er "overlegen" (slik det står i det du siterte), så mener man jo også at den/de andre rase(ne) er underlegne?

"Overlegen" er jo også en positiv ting?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du skriver. "Jeg blaaser egentlig i hva det betyr saa lenge jeg vet at jeg selv ikke er det."

Så bare de som selv synes de er det, er rasister?

Men meg klare du ikke å svare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Statistikken viser egentlig at sjansene er større for at en mann født i Oslo er voldelig enn en født i Teheran.''

Det er så artig med folk som stadigvekk henviser til statistikk, uten å legge ved link eller hvor de har denne statistikken fra.

Jeg har følelsen av at du prøver å være ironisk og morsom på min bekostning. Det faller sikkert i smak hos gjengen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Lyver om hva og hvordan? Du kommer med rasistiske uttalelser, meninger og synsinger som hører ingen steder hjemme.

Og du er renheten selv?

Beklager at jeg ler meg halvt ihjel...;)))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg gaar paa de samme stedene.

Men jeg går med et åpent sinn, i stedet for å tenke på hvem som er "araber", "svart", "rom" osv., og derfor har jeg ikke så mange fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

billig arbeidskraft.....

Jeg forstaar fremdeles ikke hva du mener. Hvilken arveidskraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og du er renheten selv?

Beklager at jeg ler meg halvt ihjel...;)))))))

Du kan le så mye du vil. Du kommer ofte med fordommer og rasistiske uttalelser så du spruter og pakker det inn i et religiøst kristent hykleri: Jesus Kristus ville helt sikkert ha rødmet og snudd seg unna hvis han hadde vist om menneskefiendtligheten du og andre såkalte kristne greier å lire av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men meg klare du ikke å svare....

Du skriver innlegg basert på løgn (om muslimer), som er så latterlige at det knapt er verd tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Lyver om hva og hvordan? Du kommer med rasistiske uttalelser, meninger og synsinger som hører ingen steder hjemme.

Ta det litt med ro naa, du som mener at koleagen din burdes henges opp og piskes paa Raadhusplassen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Men jeg går med et åpent sinn, i stedet for å tenke på hvem som er "araber", "svart", "rom" osv., og derfor har jeg ikke så mange fordommer.

Et aapent sinn, men blind og doev;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det litt med ro naa, du som mener at koleagen din burdes henges opp og piskes paa Raadhusplassen :o)

Men forstår du ikke at den "logikken" du bruker når du snakker om arabere er akkurat den sammen som "de hvite" i Sør Afrika brukte om "de svarte" og om "fargede"?

(Ja, jeg har bodd der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...