Gå til innhold

Er virkelig 17. mai sååå ille?


Gjest Litt trist FAU-leder

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Du er "trist", du klager over andre, du klager over meg, og du skriver utallige "dette er min tråd"-klageinnlegg.

Og du viser null forståelse for at andre ønsker noe annet enn deg.

Du er rett og slett slitsom!

''Du er rett og slett slitsom!''

*Knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly

HVA?!?! Må jeg gi opp laange lunsjer og champis til frokost på 17mai når jeg får barn?!?

Aaahh..!!

Jeg får nyte den barnløse tiden enn så lenge ;-)

Nei, det går bra en stund så lenge de er små. Og så finner man andre småbarnsforeldre som også liker lange lunsjer og champis (dog i mindre mengder enn før!) i noen år, og det er også veldig koselig. Men bare vent til unga begynner på skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg ikke enig med deg. Grunnlovsdagen er for å feire at vi bor i Norge. Vi kan gjerne feire FN dagen slik du foreslår, men tror det blir en stund til det.

Selvsagt feirer alle den norske Grunnloven, men man kan jo feire den på mange måter, og ikke bli diktert én måte å feire på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Vi har ikke en egen nasjonaldag, men en grunnlovsdag.

Med vennlig hilsen

Nasjonaldagen vår er på grunnlovsdagen vår jmfr wikepedia. Kommer du opp med en bedre kilde så be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt trist FAU-leder

Det er slik det alltid er her på dol, og det mener jeg at man må tåle. Ellers synes jeg du har mange bra poeng.

Jeg blir ikke søvnløs, jeg, men det sier jo litt om debatantene når man lager en ny tråd i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der flaggdebatten er en stor misforståelse. Årsaken til at det var en bestemmelse om at kun norske flagg var tillatt i det store toget opp til slottet i Oslo, hadde ingenting med andre lands nasjonalflagg å gjøre. Regelen var der fra før det var noen innvandrerdebatt, for å hindre politiske grupper å "kuppe" 17.mai-toget og f.eks. dra inn grupper med røde flagg eller politiske slagord.

Dette ble utnyttet av kranglelystne politikere for noen år siden, og det ble skapt en skinndebatt om barn fra andre land som liksom ikke fikk lov til å bruke nasjonalflaggene sine.

Det har aldri vært noen tilfeller av bortvisning av barn med FN-flagg eller flagg fra opprinnelseslandet. Men man ønsket å ha regelen der for å kunne fjerne "Nei (eller ja) til EU"-bannere eller andre demonstrasjonstog-ytringer.

Nettopp!

Takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Det er vel heller slik at de med mange jern i ilden alltid stiller opp, mens de som ikke deltar heller ikke er med på noe annet...

''Det er vel heller slik at de med mange jern i ilden alltid stiller opp, mens de som ikke deltar heller ikke er med på noe annet...'' Det er min erfaring også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Nei, det går bra en stund så lenge de er små. Og så finner man andre småbarnsforeldre som også liker lange lunsjer og champis (dog i mindre mengder enn før!) i noen år, og det er også veldig koselig. Men bare vent til unga begynner på skolen...

Skulle akkurat til å svare det samme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Mulig jeg hadde vært mer negativ om jeg hadde mange barn, og måtte ofte være med på mye? Jeg har jo bare en jeg :o)''

Jeg har også tenkt denne tanken, og at det blir mye mer 'styrete' med mange barn, spesielt fler enn man har antall

foreldre til å holde fast ungene før de forsvinner i folkemengdene:-)

Det er nok litt mer påpass når ungene er flere enn foreldrene ja, og desto mer dugnadsarbeid.

Så er det jo forskjell på barn, guttungen er rolig, men jeg har 3 småsøstre, 2 av dem kunne jeg glatt tatt med meg overalt, den tredje ville jeg helst hatt bånd på, på slike dager som 17.mai ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nasjonaldagen vår er på grunnlovsdagen vår jmfr wikepedia. Kommer du opp med en bedre kilde så be my guest.

Ikke uventet at denne sør skal kverulere det det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet jeg at det er grunnlovsdagen vi feirer, og nettopp derfor skal vi bruke norske flagg. Men du vil selvfølgelig vrenge det til din fordel. Er jo godt vant til det gjennom mange år her på forumet.

Jeg kommer med fakta, og vrenger ikke på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Dette med dugnadsinnsats i forbindelse med 17. mai, dugnad i idrettslaget osv., det er jo endel av det jeg kaller oppfølging av barn. Definitivt en av grunnene til at vi valgte å stoppe på det antallet barn vi gjorde, det skal noe til å følge opp veldig mange.

Skal man ha mer enn 2 barn, må man nesten ha noen dedikerte tanter/onkler/besteforeldre i geografisk nærhet, hvis ikke blir man fort de som aldri bidrar med unnskyldningen om at egne barn må ha voksne tilstede.

Flerebarnsfamilier er jo storforbrukere av andre folks dugnadsinnsats, så det blir jo helt feil at ikke disse skal bidra.

Ja, det er blandt annet en av grunnene til at vi bare har ett barn. Nå er jeg heldig, vi har stort nettverk rundt oss, som gladelig stiller opp når det er dugander o.l som kommer guttungen og de andre barna til gode.

Nå hender det jo at situasjoner endrer seg etter at man har fått mange barn, men sånn generelt.

Alle kan ha problem med å stille opp en gang i blandt, og da mener jeg at det er viktig og si ifra, og heller få en annen oppgave.

Noen vil alltid være fraværende, noen med god grunn, og mange uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet at denne sør skal kverulere det det også.

Kan du ikke ta persondiskusjonene dine på Meldinger, eller et annet sted?

Takk for vennligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er grunnloven vi feirer, selv om man sikkert (om noe unøyaktig) kan kalle det nasjnaldag hvis ordet grunnlovsdag er for komplisert.

*lol* Dette blir latterlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle tatt seg ut om man for eksempel feiret Afganistans nasjonaldag i Afganistan og troppet opp med norsk flagg. Da hadde man trolig blitt halshugget.

Ja, så du mener at siden det er slik i Afghanistan, så skal det være slik i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den grønnfargen var virkelig ikke kledelig! ;-)

Enig. Men den står i stil til brillene. Det skal hun ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...