Gå til innhold

Mulla krekar-skummel


Gjest harikkenickfortiden

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk

Du ønsker å låse Krekar inn i "kjelleren på Akershus Festning" - en type straff (uten domfellelse) som jeg er sikker på Krekar (hvis det var noen andre det gjaldt) ville synes var helt greit.

Jeg ønsker at han skal behandles iht. norsk lov.

Du har mer til felles med ham enn det jeg har.

Med vennlig hilsen

''Jeg ønsker at han skal behandles iht. norsk lov.''

Da kan han dømmes for drapstrusler. Men du ønsker nok ikke det heller kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    91

  • Mandolaika

    8

  • Colette

    6

  • Angustia

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest iskaffe er godt

Og for ordens skyld, jeg har selvsagt ingen sympatier for hans holdninger, osv. Jeg reagerer på "hylekoret", som har en knerefleks som jeg ikke tror gavner Norge.

Med vennlig hilsen

''Og for ordens skyld, jeg har selvsagt ingen sympatier for hans holdninger, osv. Jeg reagerer på "hylekoret", som har en knerefleks som jeg ikke tror gavner Norge.''

Hvis du mener det som flertallet mener her i Norge, er du også med i "hylekoret", som selvsagt er et helt feil ord å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iskaffe er godt

Så lenge han sitter i en leilighet 3 min fra politistasjonen så kan han overvåkes 24 timer i døgnet "gratis", sammenliget med hvis man skulle forsøkt å gjøre noe lignende med ham i Midtøsten, hvis det overhodet kan la seg gjøre.

Jeg vil påstå at det er langt tryggere å ha ham under oppsikt, enn å la ham fly løs i Midtøsten.

Med vennlig hilsen

Han kan da gjøre ufattelig mye faenskap selv om han for det meste sitter inne i leiligheten sin og er naboen til Politiet.

Han har garantert en pc og en telefon eller to. Dessuten kan han vel invitere hvem han vil til leiligheten sin og legge sine onde planer sammen med dem. Han kan sogar sende dem ut på "oppdrag".

Tviler på at Politiet "overvåker" PC`n hans, avlytter telefonene eller har skjulte mikrofoner i leiligheten hans.

Så det er søren meg ikke mye trygt å han ham her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iskaffe er godt

Dømt for hva da?

Med vennlig hilsen

Selvsagt for å være en farlig terrorist!

Hadde Politiet greid å overvåke ham skikkelig så hadde han ikke sittet i leiligheten sin, men i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iskaffe er godt

Nei, faktisk ikke. Det viser jo nettopp at Norge har en fungerende rettsstat, og ikke har samme rettssystem som i "Afghanistan".

Folk i Norge er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Slik skal det være, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Hadde de overvåket ham skikkelig, hadde de funnet ham "skyldig" ganske fort, ja.

Det kan ikke kalles overvåking om Politiet bare holder øye med utgansdøra hans, når han går ut og når han kommer hjem.

Det er amatørmessig og latterlig.

Men selvsagt; jeg aner jo ingenting om hvilke metoder politiet bruker for å overvåke ham. Men jeg håper det innbefatter kontroll av PC, avlytting av telefon, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iskaffe er godt

Men hvis han har gjort noe ulovlig bør du jo virkelig være glad for at han er i Norge, og det tar politiet 3 minutter fra stasjonen for å plukke ham opp, i stedet for at han var løs et eller annet sted vi ikke ante hvor er, ikke sant?

Tenk hvor mye penger vi har spart!

''Men hvis han har gjort noe ulovlig bør du jo virkelig være glad for at han er i Norge, og det tar politiet 3 minutter fra stasjonen for å plukke ham opp, i stedet for at han var løs et eller annet sted vi ikke ante hvor er, ikke sant?''

Høh... Tror ikke det tar så kort tid som du tror. De må aller først drikke opp kaffen sin (det er viktig), så må de vel sikkert få godkjent en slags kjennelse fra høyeste hold om å få lov til å pågripe ham, og det i seg selv kan jo ta sin tid med det byråkratiet vi har her i landet. Sikkert flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iskaffe er godt

Så da må han jo tiltales og dømmes? Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?

Med vennlig hilsen

Hva? Hans uttalelser er vel bevis nok i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Så da må han jo tiltales og dømmes? Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?

Med vennlig hilsen

''Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?''

Han er en trussel mot riketssikkerhet, og bør behandles deretter. Men dere på ytterste venstre-fløy vil jo ikke det da han er muslim. Hadde han vært jødisk terrorist hadde saken nok stillet seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thara

''Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?''

Han er en trussel mot riketssikkerhet, og bør behandles deretter. Men dere på ytterste venstre-fløy vil jo ikke det da han er muslim. Hadde han vært jødisk terrorist hadde saken nok stillet seg annerledes.

Applaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iskaffe er godt

''Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?''

Han er en trussel mot riketssikkerhet, og bør behandles deretter. Men dere på ytterste venstre-fløy vil jo ikke det da han er muslim. Hadde han vært jødisk terrorist hadde saken nok stillet seg annerledes.

''Men dere på ytterste venstre-fløy vil jo ikke det da han er muslim. Hadde han vært jødisk terrorist hadde saken nok stillet seg annerledes.''

Godt sagt! For der tror jeg du traff spikeren på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimsen vimsesen

Det er så lett å være med i skrikekoret - særlig de fra høyresiden har ofte enkle og idiotiske løsninger.

Jeg synes det er veldig fint at Krekar sitter i virtuell husarrest et sted på Grønland. Da vet vi hvor vi har ham, PST kan avlytte ham så mye de orker (langt enklere å gjøre det når han er på Grønland enn løs i Irak), og skulle han foreta seg noe ulovlig, så tar det 3 minutter fra politistasjonen å hente ham.

Når han først eksisterer så er det jo nesten en drømmesituasjon - tenk så mye penger vi sparer på å kunne overvåke (og ev. arrestere) ham. Hadde han vært løs i Nord-Irak ville det vært mye verre.

Med vennlig hilsen

''Da vet vi hvor vi har ham, PST kan avlytte ham så mye de orker (langt enklere å gjøre det når han er på Grønland enn løs i Irak), og skulle han foreta seg noe ulovlig, så tar det 3 minutter fra politistasjonen å hente ham.''

Du sier kona er norsk statsborger og at Krekar lever på henne. Da antar jeg at hun jobber. Hvem klarer å overvåke hva godeste Krekar hvisker i øret på fru Krekar under akten? Hun kan for alt vi vet være mellomkvinne i dette actiondramaet! Blir hun ransaket hver gang hun går ut, eller kan hun smugle hemmelige lapper i undertøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

''Da vet vi hvor vi har ham, PST kan avlytte ham så mye de orker (langt enklere å gjøre det når han er på Grønland enn løs i Irak), og skulle han foreta seg noe ulovlig, så tar det 3 minutter fra politistasjonen å hente ham.''

Du sier kona er norsk statsborger og at Krekar lever på henne. Da antar jeg at hun jobber. Hvem klarer å overvåke hva godeste Krekar hvisker i øret på fru Krekar under akten? Hun kan for alt vi vet være mellomkvinne i dette actiondramaet! Blir hun ransaket hver gang hun går ut, eller kan hun smugle hemmelige lapper i undertøyet?

''Hun kan for alt vi vet være mellomkvinne i dette actiondramaet!''

Hun tømte ihvertfall bankboksen før PST rakk å ransaket den.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=6288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Men hva med våre menneskerettigheter... Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der, og ønsker død over (sannsynligvis de fleste) vestlige mennesker.

Hva med våre rettigheter til ikke å ha en slik en i nabolaget?

Nå ser det heldigvis ut til at man begynner å ta til fornuften:

PST vurderer å pågripe mulla Krekar

http://www.dagbladet.no/2010/06/11/nyheter/innenriks/krekar/mulla_krekar/trusler/12091967/

Det er andre gang på kort tid Krekar knyttes til alvorlige dødstrusler. I april ble han anmeldt for angivelig å ha framsatt drapstrusler mot to navngitte kurdiske personer bosatt i Norge.

Truslene skal ha kommet i et lukket chatterom på nettstedet PalTalk.

Oppfordrer til å drepe:

- Med dette er han blitt fullstendig vantro. Derfor er det helt lovlig å drepe ham, uavhengig av hvor han har gjort dette, enten Koranen er brent i Oslo i de vantroendes hjem eller i islamske hjem som styres av kalifen. Begge steder må han drepes, sies det i lydklippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt for å være en farlig terrorist!

Hadde Politiet greid å overvåke ham skikkelig så hadde han ikke sittet i leiligheten sin, men i fengsel.

Det er da billigere å ha ham hjemme enn å ha ham i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest to anno

Jeg vil påstå at han er en langt mindre trussel til rikets sikkerhet så lenge han sitter (med full mulighete for overvåkning) i en liten leilighet på Grønland (rett ved siden av politistasjonen), enn hvis han springer fritt rundt i Midtøsten å lager "bråk".

Det er sikkert flere avlytningsmikrofoner i leiligheten hans fra PST enn det finnes mikrofoner hos NRK.

Med vennlig hilsen

Da får du betale for ham og hans familie og til videre å drive de terrorceller som han driver ifra Norge på daglig basis!

Jeg vil heller at MINE skattepenger skal brukes på eldreomsorgen, psykisk helsevern og veier og det som befinner seg i Norge.

Så kan DU bruke dine penger på herr mullah krekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Det er da billigere å ha ham hjemme enn å ha ham i fengsel.

Det kommer helt an på hvor mye ressurser man bruker på overvåkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Ser at Siv Jensen er modig, hun har nå anmeldt mulla krekar. Det hadde jeg aldri turt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Man har langt bedre mulighet til å stoppe ham så lenge han sitter på kjent adresse, 3 minutter fra politistasjonen på Grønland, enn hvis han var fri til å reise rundt i Irak.

Med vennlig hilsen

uff, det er kjedelig å lese dine innlegg nå, sør. du bare gjentar deg selv. har du gått tom for argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, faktisk ikke. Det viser jo nettopp at Norge har en fungerende rettsstat, og ikke har samme rettssystem som i "Afghanistan".

Folk i Norge er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Slik skal det være, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Ja, men Mullaen er jo skyldig i å komme med drapstrusler. Er ikke det nok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det er så lett å være med i skrikekoret - særlig de fra høyresiden har ofte enkle og idiotiske løsninger.

Jeg synes det er veldig fint at Krekar sitter i virtuell husarrest et sted på Grønland. Da vet vi hvor vi har ham, PST kan avlytte ham så mye de orker (langt enklere å gjøre det når han er på Grønland enn løs i Irak), og skulle han foreta seg noe ulovlig, så tar det 3 minutter fra politistasjonen å hente ham.

Når han først eksisterer så er det jo nesten en drømmesituasjon - tenk så mye penger vi sparer på å kunne overvåke (og ev. arrestere) ham. Hadde han vært løs i Nord-Irak ville det vært mye verre.

Med vennlig hilsen

Så du mener, at så lenge han får lov å bo her, så er vi trygge? Skal det virkelig være sånn? At en hvilken som helst person, uansett bakgrunn, skal få lov å bo i Norge? Uansett hva personen truer folk med, eller uansett hvordan personen oppfører seg? Slik at vi kan overvåke dem? Hold dine venner nær, men dine fiender nærmest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...