Gå til innhold

Mulla krekar-skummel


Gjest harikkenickfortiden

Anbefalte innlegg

''Men hvis han har gjort noe ulovlig bør du jo virkelig være glad for at han er i Norge, og det tar politiet 3 minutter fra stasjonen for å plukke ham opp, i stedet for at han var løs et eller annet sted vi ikke ante hvor er, ikke sant?''

Høh... Tror ikke det tar så kort tid som du tror. De må aller først drikke opp kaffen sin (det er viktig), så må de vel sikkert få godkjent en slags kjennelse fra høyeste hold om å få lov til å pågripe ham, og det i seg selv kan jo ta sin tid med det byråkratiet vi har her i landet. Sikkert flere måneder.

Og hvor lang tid tror du da det tar hvis han er i Irak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    91

  • Mandolaika

    8

  • Colette

    6

  • Angustia

    5

Mest aktive i denne tråden

Hva? Hans uttalelser er vel bevis nok i seg selv?

Det er opp til retten å avgjøre i Norge.

I rettsystemet i land som "Afghanistan" (slik som du tilsynelatende støtter) så trenger man nok ingen rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han er da uskyldig inntil han er dømt, som alle andre?''

Han er en trussel mot riketssikkerhet, og bør behandles deretter. Men dere på ytterste venstre-fløy vil jo ikke det da han er muslim. Hadde han vært jødisk terrorist hadde saken nok stillet seg annerledes.

Med de holdningene (at man skal kunne fengsle hvem som helst uten lov og dom) så er du faktisk en større trussel mot rikets sikkerhet enn det Krekar er.

Krekar har NULL sjanse til å "ødelegge" Norge. Du og dine, (hvis dere blir mange nok) kan ødelegge Norge.

Dine holdninger er farligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med våre menneskerettigheter... Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der, og ønsker død over (sannsynligvis de fleste) vestlige mennesker.

Hva med våre rettigheter til ikke å ha en slik en i nabolaget?

''Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der''

Dette forundrer meg veldig i denne saken, samt i svært mange andre saker. Veldig mange asylsøkere drar på månedslange ferier til sine hjemland for å besøke familie, gjerne før asylsøknaden er ferdig behandla (og ofte med økonomisk støtte fra NAV).

Det burde undergrave søknaden i mine øyne.

Understreker at jeg ikke er rasist, ønsker tvert i mot nye landsmenn velkommen om de er legale innvandrere eller "rettmessige" asylsøkere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der''

Dette forundrer meg veldig i denne saken, samt i svært mange andre saker. Veldig mange asylsøkere drar på månedslange ferier til sine hjemland for å besøke familie, gjerne før asylsøknaden er ferdig behandla (og ofte med økonomisk støtte fra NAV).

Det burde undergrave søknaden i mine øyne.

Understreker at jeg ikke er rasist, ønsker tvert i mot nye landsmenn velkommen om de er legale innvandrere eller "rettmessige" asylsøkere :-)

Det er en stor forskjell på at noen selv utsetter seg for fare, og at staten påtvinger dem samme risiko.

Altså, det er lov med fallskjermhopping, men staten kan ikke pålegge deg å hoppe i fallskjerm.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

''Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der''

Dette forundrer meg veldig i denne saken, samt i svært mange andre saker. Veldig mange asylsøkere drar på månedslange ferier til sine hjemland for å besøke familie, gjerne før asylsøknaden er ferdig behandla (og ofte med økonomisk støtte fra NAV).

Det burde undergrave søknaden i mine øyne.

Understreker at jeg ikke er rasist, ønsker tvert i mot nye landsmenn velkommen om de er legale innvandrere eller "rettmessige" asylsøkere :-)

"Faren" er nok ikke så stor nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en stor forskjell på at noen selv utsetter seg for fare, og at staten påtvinger dem samme risiko.

Altså, det er lov med fallskjermhopping, men staten kan ikke pålegge deg å hoppe i fallskjerm.

Med vennlig hilsen

''Det er en stor forskjell på at noen selv utsetter seg for fare, og at staten påtvinger dem samme risiko.

Altså, det er lov med fallskjermhopping, men staten kan ikke pålegge deg å hoppe i fallskjerm.''

Skjønner både menneskerettskonvensjonen og eksempelet ditt godt, men undres likevel over at personer som driver med og velger fallskjermhopping ikke vil hoppe når andre oppfordrer til det og betaler for det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her sitter det altså en fyr, som har vært i hjemlandet flere ganger etter at han etter eget utsagn risikerer tortur og død der''

Dette forundrer meg veldig i denne saken, samt i svært mange andre saker. Veldig mange asylsøkere drar på månedslange ferier til sine hjemland for å besøke familie, gjerne før asylsøknaden er ferdig behandla (og ofte med økonomisk støtte fra NAV).

Det burde undergrave søknaden i mine øyne.

Understreker at jeg ikke er rasist, ønsker tvert i mot nye landsmenn velkommen om de er legale innvandrere eller "rettmessige" asylsøkere :-)

Helt enig med deg. Det er uforståelig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en stor forskjell på at noen selv utsetter seg for fare, og at staten påtvinger dem samme risiko.

Altså, det er lov med fallskjermhopping, men staten kan ikke pålegge deg å hoppe i fallskjerm.''

Skjønner både menneskerettskonvensjonen og eksempelet ditt godt, men undres likevel over at personer som driver med og velger fallskjermhopping ikke vil hoppe når andre oppfordrer til det og betaler for det :-/

Enig, men tenk deg at du jobber for "Menneskerettigheter i Myanmar (Burma)" eller Iran.

Du brenner for dette, og av og til tar du sjansen og risikerer livet ditt for å være med på noe som er viktig. Men det betyr jo ikke at du ønsker å løpe den risikoen permanent. Det er noe du gjør de dagene/ukene du er i "Iran".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Det er uforståelig i mine øyne.

Se eksempelet under. Jeg synes ikke det er så rart (på generell basis), selv om det sikkert er folk som misbruker det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men tenk deg at du jobber for "Menneskerettigheter i Myanmar (Burma)" eller Iran.

Du brenner for dette, og av og til tar du sjansen og risikerer livet ditt for å være med på noe som er viktig. Men det betyr jo ikke at du ønsker å løpe den risikoen permanent. Det er noe du gjør de dagene/ukene du er i "Iran".

Med vennlig hilsen

''Enig, men tenk deg at du jobber for "Menneskerettigheter i Myanmar (Burma)" eller Iran.

Du brenner for dette, og av og til tar du sjansen og risikerer livet ditt for å være med på noe som er viktig. Men det betyr jo ikke at du ønsker å løpe den risikoen permanent. Det er noe du gjør de dagene/ukene du er i "Iran".''

Dette skjønner jeg veldig godt! Det jeg stusser over er at svært mange FAMILIER årlig oppholder seg i månedsvis på sitt opprinnelige hjemsted, både før og etter innvilga asyl (sjølsagt pga fare for forfølgelse, liv og helse.)

Den samme undringa gjelder tilfellet Krekar. Meiner ikke at Norge atomatisk skal avslå søkneden / sende dem "heim", men syns det er paradoksalt.

Dessuten kan man i dag jobbe godt fra asyl via internett og andre medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig, men tenk deg at du jobber for "Menneskerettigheter i Myanmar (Burma)" eller Iran.

Du brenner for dette, og av og til tar du sjansen og risikerer livet ditt for å være med på noe som er viktig. Men det betyr jo ikke at du ønsker å løpe den risikoen permanent. Det er noe du gjør de dagene/ukene du er i "Iran".''

Dette skjønner jeg veldig godt! Det jeg stusser over er at svært mange FAMILIER årlig oppholder seg i månedsvis på sitt opprinnelige hjemsted, både før og etter innvilga asyl (sjølsagt pga fare for forfølgelse, liv og helse.)

Den samme undringa gjelder tilfellet Krekar. Meiner ikke at Norge atomatisk skal avslå søkneden / sende dem "heim", men syns det er paradoksalt.

Dessuten kan man i dag jobbe godt fra asyl via internett og andre medier.

Det er jo ikke alle steder hvor internett er like utbredt.

Ja, jeg er enig i at det er mange paradokser, og "de" er nok like lite logiske til tider som det "vi" kan være.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Det var da en merkelig konklusjon.

Poenget er at:

1) Det er lettere å overvåke ham her, så vi (Norge) har all interesse i at han faktisk sitter 3 minutter fra politistasjonen (under full overvåkning) enn springende løs i Midtøsten.

2) Norge er en rettsstat, og er underlagt den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen, som setter visse minimumskrav til behandling av mennesker. Bl.a. kan de ikke sendes til land hvor de risikerer tortur.

Med vennlig hilsen

Synes ikke det var noe mer merkelig konklusjon enn alt det andre du blander inn, som fallskjermhopping....feks.

Hvis det er så godt at vi har mullaen på fast adresse, så må det jo gjelde alle tvilsomme asylsøkere. skjønner ikke at du ikke forstår den sammenligninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke alle steder hvor internett er like utbredt.

Ja, jeg er enig i at det er mange paradokser, og "de" er nok like lite logiske til tider som det "vi" kan være.

Med vennlig hilsen

''Det er jo ikke alle steder hvor internett er like utbredt.

Ja, jeg er enig i at det er mange paradokser, og "de" er nok like lite logiske til tider som det "vi" kan være.''

Jeg skriver om "norske tilstander".

Forøvrig tror jeg vi er ganske enige ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hvilke kostnader er det han er ansvarlig for?

Med vennlig hilsen

måtte ikke den norske stat bekoste flytting og hemmelig adresse for ham da han angivelig ble skutt etter? det kostet da noen kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo ikke alle steder hvor internett er like utbredt.

Ja, jeg er enig i at det er mange paradokser, og "de" er nok like lite logiske til tider som det "vi" kan være.''

Jeg skriver om "norske tilstander".

Forøvrig tror jeg vi er ganske enige ;-)

''

Forøvrig tror jeg vi er ganske enige ;-)''

Pokker! Det blir det jo ikke mye diskusjon ut av! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte ikke den norske stat bekoste flytting og hemmelig adresse for ham da han angivelig ble skutt etter? det kostet da noen kroner...

Vel, jo, men det skyldes jo de som skjøt, og ikke de som ble skutt.

Eller mener du at folk som blir myrdet er "skyld" i pengene som brukes på å oppklare mordet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''

Forøvrig tror jeg vi er ganske enige ;-)''

Pokker! Det blir det jo ikke mye diskusjon ut av! ;-)

Med vennlig hilsen

''Pokker! Det blir det jo ikke mye diskusjon ut av! ;-)''

Der ga du selv svaret på alle mine ønsker, he, he;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Han kan gjøre langt mer f*enskap mot Norge fra Bagdad enn fra Oslo. Selv om han sitter i en celle.

La oss si at han var løs og laget trusler mot Norge. Hvordan skulle du arrestere ham?

''La oss si at han var løs og laget trusler mot Norge.''

Har HAR allerede truet "Norget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe mer merkelig konklusjon enn alt det andre du blander inn, som fallskjermhopping....feks.

Hvis det er så godt at vi har mullaen på fast adresse, så må det jo gjelde alle tvilsomme asylsøkere. skjønner ikke at du ikke forstår den sammenligninga...

Nei, for andre "tvilsomme" asylsøkere (generelt) utgjør ikke større fare for rikets sikkerhet hvis de er i utlandet enn her i landet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...