Gå til innhold

Lørdagskveldene til en på tretten...


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Hvilke "regler" har dere for trettenåringer og lørdagskveldene?

Jenta mi går i 8.klasse og er ei skikkelig jente på alle måter :) Når hun er hos pappaen (annenhver lørdag), så vil hun heller være ute med vennene enn å ha lørdagskos foran tv'n sammen med papsen og småsøstrene.... Jeg føler hun skal få lov til dette mens pappaen mener hun godt kan holde seg hjemme noen lørdager også.... Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laban

    5

  • frosken

    4

  • Mandolaika

    4

  • Katt-ja

    3

Gjest AtHomeMom

Heldigvis så er vår snart 13-åring ikke helt der enda. Hun liker best å være hjemme sammen med familien enda, men det hender hun er sammen med venninner på lørdagen også. Da skal det bestandig foregå hjemme hos noen,med foreldrene hjemme. Da skal hun være hjemme klokken ti på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvis hun er borte hver lørdag, som hun er hos pappa`en, så ville jeg som foreldre synes det trist....

Kosekvelder, er jo likssom for alle samlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så er vår snart 13-åring ikke helt der enda. Hun liker best å være hjemme sammen med familien enda, men det hender hun er sammen med venninner på lørdagen også. Da skal det bestandig foregå hjemme hos noen,med foreldrene hjemme. Da skal hun være hjemme klokken ti på kvelden.

Ok, her er vennene stort sett ute i gata (byggefelt)... føler det er trygt fordi hun har fornuftige venner....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun skal få lov til å være ute litt på lørdg kveld, dette roer seg sikkert ut over høsten når det blir kaldere. Det kan hende det er en måte å avreagere på, etter det jeg husker er dere nylig skilt/separert og da er det mye nytt for ungene å forholde seg til.

Jeg ser at min 12-åring også gjerne vil være lenge ute på lørdagskvelden, men jeg stoler ikke helt på hva han kan finne på, så foreløpig må han være inne klokken 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er borte hver lørdag, som hun er hos pappa`en, så ville jeg som foreldre synes det trist....

Kosekvelder, er jo likssom for alle samlet!

Takk for synspunkt!

Skal tenke litt mer på det og ta en prat med henne :)

Pappaen flytta ut for noen uker siden og bor nå like ved skolen der det er masse venner rundt henne på alle kanter, så det er en ganske ny og spennende situasjon for henne ;) Vil tro det roer seg når hun blir vant til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hun skal få lov til å være ute litt på lørdg kveld, dette roer seg sikkert ut over høsten når det blir kaldere. Det kan hende det er en måte å avreagere på, etter det jeg husker er dere nylig skilt/separert og da er det mye nytt for ungene å forholde seg til.

Jeg ser at min 12-åring også gjerne vil være lenge ute på lørdagskvelden, men jeg stoler ikke helt på hva han kan finne på, så foreløpig må han være inne klokken 20.

Tror du har rett i det du sier.... jeg tenker også at vi kan se det litt an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når hun er hos pappaen (annenhver lørdag), så vil hun heller være ute med vennene enn å ha lørdagskos foran tv'n sammen med papsen og småsøstrene.... ''

Hun høres jo helt normal ut :)

Det er jo ikke hennes feil at faren synes han ser for lite til henne.. Og hvis å "være ute" på lørdagskvelden er uskyldig moro i et trygt område, så synes jeg hun burde få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når hun er hos pappaen (annenhver lørdag), så vil hun heller være ute med vennene enn å ha lørdagskos foran tv'n sammen med papsen og småsøstrene.... ''

Hun høres jo helt normal ut :)

Det er jo ikke hennes feil at faren synes han ser for lite til henne.. Og hvis å "være ute" på lørdagskvelden er uskyldig moro i et trygt område, så synes jeg hun burde få lov til det.

Det samme tenker jeg..... får ta en prat med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal overlate dette til pappaen når hun er hos han:-)

Helt enig! Problemet er at han melder meg for å høre hva jeg synes og når jeg har en litt annen mening enn han, så liker han ikke helt det ;) Jeg meldte han da tilbake og sa at hvis han var uenig, så fikk han gjøre det han syntes var riktig og ikke spørre meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Problemet er at han melder meg for å høre hva jeg synes og når jeg har en litt annen mening enn han, så liker han ikke helt det ;) Jeg meldte han da tilbake og sa at hvis han var uenig, så fikk han gjøre det han syntes var riktig og ikke spørre meg ;)

Men, på den annen side, - ettersom jeg forstår at du ikke er uvenner med ham (og du selvsagt ønsker at de helgene der skal være hyggelige helger for ungene og ham sammen) så er det jo snilt av deg å gi ham råd som gir en god stemning - og ikke la ham gjøre den feilen å få trettenåringen til å føle det litt klaustrofobisk i sofakroken på lørdagskvelden... Mye bedre med en undom som kommer glad hjem og smiler til en noen minutter før legging enn et grettent oppsyn i stuen hele kvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Problemet er at han melder meg for å høre hva jeg synes og når jeg har en litt annen mening enn han, så liker han ikke helt det ;) Jeg meldte han da tilbake og sa at hvis han var uenig, så fikk han gjøre det han syntes var riktig og ikke spørre meg ;)

Han er vel vant til at du vet best, da:-) Si i fra at han må klare seg selv og døtrene alene nå:-) Dere er ikke lenger gift, og han må håndtere døtrene på sin måte nå, når de er sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, på den annen side, - ettersom jeg forstår at du ikke er uvenner med ham (og du selvsagt ønsker at de helgene der skal være hyggelige helger for ungene og ham sammen) så er det jo snilt av deg å gi ham råd som gir en god stemning - og ikke la ham gjøre den feilen å få trettenåringen til å føle det litt klaustrofobisk i sofakroken på lørdagskvelden... Mye bedre med en undom som kommer glad hjem og smiler til en noen minutter før legging enn et grettent oppsyn i stuen hele kvelden :-)

Det er akkurat det rådet jeg har gitt, ja - men har samtidig sagt at han selv må avgjøre til syvende og sist hva som skjer når hun er hos ham... tror jeg gjorde det beste jeg kunne iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel vant til at du vet best, da:-) Si i fra at han må klare seg selv og døtrene alene nå:-) Dere er ikke lenger gift, og han må håndtere døtrene på sin måte nå, når de er sammen med han.

Hmm, er vel helst det at han synes slike ting er vanskelige (for det kan det jo være for hvem som helst), og dermed oppsøker råd fra meg?

Men skal fortelle ham at dersom han har bestemt seg for hva som er best, så skal han stole på det - og er han usikker kan han godt ringe, men da må han tåle å høre hva jeg virkelig mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel vant til at du vet best, da:-) Si i fra at han må klare seg selv og døtrene alene nå:-) Dere er ikke lenger gift, og han må håndtere døtrene på sin måte nå, når de er sammen med han.

"Dere er ikke lenger gift, og han må håndtere døtrene på sin måte nå, når de er sammen med han."

Noe av det rareste jeg har lest på lenge. De har da vel fortsatt barn sammen for det om de ikke lenger er gift? Det er da vel bare flott om de samarbeider om ungene og har en nogenlunde felles oppfattelse av oppdragelse, selv om de plutselig lenger ikke er gift?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

"Dere er ikke lenger gift, og han må håndtere døtrene på sin måte nå, når de er sammen med han."

Noe av det rareste jeg har lest på lenge. De har da vel fortsatt barn sammen for det om de ikke lenger er gift? Det er da vel bare flott om de samarbeider om ungene og har en nogenlunde felles oppfattelse av oppdragelse, selv om de plutselig lenger ikke er gift?!

''Det er da vel bare flott om de samarbeider om ungene og har en nogenlunde felles oppfattelse av oppdragelse, selv om de plutselig lenger ikke er gift?!''

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg.

Men mange foreldre er faktisk noe uenig i hvordan oppdra barna sine, og hvilke metoder man bruker for å oppnå det man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er da vel bare flott om de samarbeider om ungene og har en nogenlunde felles oppfattelse av oppdragelse, selv om de plutselig lenger ikke er gift?!''

I utgangspunktet er jeg helt enig med deg.

Men mange foreldre er faktisk noe uenig i hvordan oppdra barna sine, og hvilke metoder man bruker for å oppnå det man vil.

Ja, har man barn sammen så har man det, jeg ser ikke at det spiller noen rolle om man ikke lenger er gift, det har da ikke noe med barna å gjøre sånn sett. Gift/ikke gift er i prinsippet ikke mer enn en formalitet. Barn er mer enn som så og man har et felles ansvar for dem uansett om man ikke er gift lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...