Gå til innhold

24 pakker X 5 julekalendere =????


100%ull

Anbefalte innlegg

.

Det blir 130 pakker til sammen...

Det blir kanskje siste året med pakkekalender dette året...

Synd...mine to barn er vant til disse kalenderne...men de vokste opp med å dele en kalender...slik at det ble annen hver dag med pakke til dem...

Nå har vi "mine og dine barn"...som bor litt her og der...

Jeg kan vel ikke gjøre forskjell på ingen av barna...?

Jeg syns allikevel det er trist å måtte gi avkall på denne gode tradisjonen i mot mine egen barn fodi det har plutselig blitt flere barn i familien...

Men jeg kan da vel ikke gjøre forskjell på barna...

Så enten blir det 130 pakker... eller ingen,,,

Hva mener om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det gitt at det er du som må ordne med gavene til den andre parten sine barn da?

Jeg har to barn og de åpner annenhver dag! Jeg kjøper bare ikke 48 småting, nyttige eller unyttige. Da jeg var liten kjøpte mamma pakker så vi fikk åpne 3. hver dag, vi var 3 barn.

Hovedpoenget med julekalenderen er VENTETIDEN fram til jul, ikke at de skal få ørten pakker FØR jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort forskjell på barna, nei, men jeg hadde neppe gått for 5 pakkekalendre heller.

Jeg hadde gitt hvert barn sin "ferdigkalender" ala Lego eller PetShop eller hva-som-helst, og så laget 1 pakkekalender som alle skulle dele på.

Hver sin dag, hver sin gang, også de som ikke bor der hele tiden (tilpasninger i forhold til når de er tilstede). I pakkekalenderen hadde det helt sikkert vært flere "gjøre-ting" enn ting å få, slik at man kunne gjøre noe sammen alle sammen.

Hva tenker barnas far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Som de andre sier, la dem åpne hver sin dag. 5 pakkekalender hadde bare ikke kommet på tale. Til nød ferdigkjøpte, men da ikke noen til 199 pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calendargirl

Hvis du legger opp til noen dager med aktiviteter og noen dager med godteri, kan det bli billigere. De kan også få en felles ting visse dager vel? Som alle kan ha glede av. Det blir kanskje ikke billigere, men reduserer i hvert fall antall gaver du må kjøpe/planlegge. Nå vet ike jeg alderen på barna, men noen forslag er: en dvd (kjøp på tilbud), et spill, en bok dere kan lese sammen, plastilina, løfte om å bestille pizza til middag...Et annet forslag er å kjøpe pakker med små eller sammensatte ting, og så dele det opp over mange gaver. Julekrybbe, puslespill, hårpynt, legobyggesett og klistremerker er eksempler på ting som kan deles opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal gjøre noen form for forskjell, så må den evt. bestå i at de ikke får kalendergaver når de ikke er hos dere - enten det er dine eller samboers barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gitt at det er du som må ordne med gavene til den andre parten sine barn da?

Jeg har to barn og de åpner annenhver dag! Jeg kjøper bare ikke 48 småting, nyttige eller unyttige. Da jeg var liten kjøpte mamma pakker så vi fikk åpne 3. hver dag, vi var 3 barn.

Hovedpoenget med julekalenderen er VENTETIDEN fram til jul, ikke at de skal få ørten pakker FØR jul.

''Er det gitt at det er du som må ordne med gavene til den andre parten sine barn da?''

Nei...det er ingen som har spurt eller sagt noe om jeg skal ordne kalendere til gubbens barn...men jeg syns jeg bør gjøre det for hans del...

For min egen del så har jeg ikke helt den gode kontakten med barna hans...så hvis jeg har sluppet dette...så hadde jeg vært glad til...

Tror ikke gubben har likt om jeg har laget kalendere bare til mine egne barn...

Jeg er derimot "snill" mot hans barn for å rettferdiggjøre at jeg kan fortsette å lage til min egne barn...

Høres sikkert ut som jeg er den onde stemoren...men konflikter med div, parter gjør at jeg føler litt sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forventer egentlig at du skal gjøre dette, bortsett fra deg selv? Alle barn tar sikkert imot kalenderpakker, men ærlig talt. Lag pakkekalender til dine barn som før med annen hver dag (hvis det er dine barn som bor hos deg fast), trekk fra dager de ikke er hos deg. Samvæsbarn får pakke annen hver dag de er hos dere de også. Likt for alle. Verre er det da ikke?

Eventuelt overlat hele problemet til fedrene, så får de kjøpekalendre alle mann.

Takk for at du (og andre her) minnet meg på at jeg skal aldri begynne med pakkekalender, jeg var nesten på gli i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gjøre noen form for forskjell, så må den evt. bestå i at de ikke får kalendergaver når de ikke er hos dere - enten det er dine eller samboers barn.

''Hvis du skal gjøre noen form for forskjell, så må den evt. bestå i at de ikke får kalendergaver når de ikke er hos dere - enten det er dine eller samboers barn.''

Tror at dette er det siste året med pakkegaver...

Jeg må vel forklare dette etterhvert ovenfor mine egne barn...lell om jeg vet at de vil bli skuffet...

De vet at jeg er sånn at jeg ikke vil gjøre forskjell på noen...men når de hører at det blir 130 pakker å ordne for meg...så tror jeg de skjønner at det kan bli litt vel mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du skal gjøre noen form for forskjell, så må den evt. bestå i at de ikke får kalendergaver når de ikke er hos dere - enten det er dine eller samboers barn.''

Tror at dette er det siste året med pakkegaver...

Jeg må vel forklare dette etterhvert ovenfor mine egne barn...lell om jeg vet at de vil bli skuffet...

De vet at jeg er sånn at jeg ikke vil gjøre forskjell på noen...men når de hører at det blir 130 pakker å ordne for meg...så tror jeg de skjønner at det kan bli litt vel mye...

Du, nå blir du litt i overkant mye martyr her, altså.

Du får flere forslag om hvordan dette kan løses, og det eneste du ser er at du må fortelle dine barn hvor håpløst det er at din nye kjæreste også har barn, og at med dem blir alt vanskelig for deg.

Hvis kalenderne betyr så mye for deg, så lager du til alle i forhold til de dagene de er hos dere. Verre er det ikke. Dine barn er vel heller ikke hos deg hele tiden, da trenger de ikke kalendergaver disse dagene. Trekker du fra alle dager dere ikke har de ulike barna hos dere, så blir det ikke 130.

Du trenger heller ikke å lage alle som småpakker, du kan kjøpe ferdige ting og du kan lage "gjøre-lapper" og "opplevelses-lapper".

Jeg synes du leter etter unnskyldning for å la være til alle, jeg, og prøver å dytte skylda over på samboerens barn. DET synes jeg er stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ta til alle fem.

Men ikke en pakke til hver alle dager. Feks hver 5 dag for dem alle (=20 dager=20 pakker) og så 4 dager med en pakke hver(20 pakker til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du skal gjøre noen form for forskjell, så må den evt. bestå i at de ikke får kalendergaver når de ikke er hos dere - enten det er dine eller samboers barn.''

Tror at dette er det siste året med pakkegaver...

Jeg må vel forklare dette etterhvert ovenfor mine egne barn...lell om jeg vet at de vil bli skuffet...

De vet at jeg er sånn at jeg ikke vil gjøre forskjell på noen...men når de hører at det blir 130 pakker å ordne for meg...så tror jeg de skjønner at det kan bli litt vel mye...

''Jeg må vel forklare dette etterhvert ovenfor mine egne barn...lell om jeg vet at de vil bli skuffet...''

Jeg synes ikke du trenger å forklare barna dine at det er fordi det blir for mye å lage til alle (underforstått - det er de andre barnas skyld). Det tenker jeg at kan være å skape en potensiell konflikt mellom barna.

Prøv f.eks. heller å si noe slikt som: "Vet dere hva - i år skal dere få velge hver deres sjokoladekalender! Tenk, sjokolade hver dag frem til jul.."

Om de lurer på hvorfor det ikke blir pakkekalender, kan det være at du slipper unna med å si at "Nei, det blir ikke det i år".

Jeg har laget pakkekalender i alle år, men motivasjonen har dalt omvendt proposjonalt med barnas alder ;-) Allikevel har jeg fortsatt fordi jeg trodde det var veldig viktig for dem. Da jeg luftet tanken på å droppe det i år, var den første reaksjonen: "Åh, kan vi få sjokladekalender da! " Mors lettelse var stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg må vel forklare dette etterhvert ovenfor mine egne barn...lell om jeg vet at de vil bli skuffet...''

Jeg synes ikke du trenger å forklare barna dine at det er fordi det blir for mye å lage til alle (underforstått - det er de andre barnas skyld). Det tenker jeg at kan være å skape en potensiell konflikt mellom barna.

Prøv f.eks. heller å si noe slikt som: "Vet dere hva - i år skal dere få velge hver deres sjokoladekalender! Tenk, sjokolade hver dag frem til jul.."

Om de lurer på hvorfor det ikke blir pakkekalender, kan det være at du slipper unna med å si at "Nei, det blir ikke det i år".

Jeg har laget pakkekalender i alle år, men motivasjonen har dalt omvendt proposjonalt med barnas alder ;-) Allikevel har jeg fortsatt fordi jeg trodde det var veldig viktig for dem. Da jeg luftet tanken på å droppe det i år, var den første reaksjonen: "Åh, kan vi få sjokladekalender da! " Mors lettelse var stor.

''Jeg synes ikke du trenger å forklare barna dine at det er fordi det blir for mye å lage til alle (underforstått - det er de andre barnas skyld). Det tenker jeg at kan være å skape en potensiell konflikt mellom barna.

Prøv f.eks. heller å si noe slikt som: "Vet dere hva - i år skal dere få velge hver deres sjokoladekalender! Tenk, sjokolade hver dag frem til jul.."

Om de lurer på hvorfor det ikke blir pakkekalender, kan det være at du slipper unna med å si at "Nei, det blir ikke det i år".

Jeg har laget pakkekalender i alle år, men motivasjonen har dalt omvendt proposjonalt med barnas alder ;-) Allikevel har jeg fortsatt fordi jeg trodde det var veldig viktig for dem. Da jeg luftet tanken på å droppe det i år, var den første reaksjonen: "Åh, kan vi få sjokladekalender da! " Mors lettelse var stor.''

.

Tror jeg følger ditt råd her,Kolesjanka...

Takk for rådet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes ikke du trenger å forklare barna dine at det er fordi det blir for mye å lage til alle (underforstått - det er de andre barnas skyld). Det tenker jeg at kan være å skape en potensiell konflikt mellom barna.

Prøv f.eks. heller å si noe slikt som: "Vet dere hva - i år skal dere få velge hver deres sjokoladekalender! Tenk, sjokolade hver dag frem til jul.."

Om de lurer på hvorfor det ikke blir pakkekalender, kan det være at du slipper unna med å si at "Nei, det blir ikke det i år".

Jeg har laget pakkekalender i alle år, men motivasjonen har dalt omvendt proposjonalt med barnas alder ;-) Allikevel har jeg fortsatt fordi jeg trodde det var veldig viktig for dem. Da jeg luftet tanken på å droppe det i år, var den første reaksjonen: "Åh, kan vi få sjokladekalender da! " Mors lettelse var stor.''

.

Tror jeg følger ditt råd her,Kolesjanka...

Takk for rådet =)

Europris har sjokoladekalendre til 7 kr! Smaker sikkert ikke Nidar, men det er nesten gratis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det gitt at det er du som må ordne med gavene til den andre parten sine barn da?''

Nei...det er ingen som har spurt eller sagt noe om jeg skal ordne kalendere til gubbens barn...men jeg syns jeg bør gjøre det for hans del...

For min egen del så har jeg ikke helt den gode kontakten med barna hans...så hvis jeg har sluppet dette...så hadde jeg vært glad til...

Tror ikke gubben har likt om jeg har laget kalendere bare til mine egne barn...

Jeg er derimot "snill" mot hans barn for å rettferdiggjøre at jeg kan fortsette å lage til min egne barn...

Høres sikkert ut som jeg er den onde stemoren...men konflikter med div, parter gjør at jeg føler litt sånn...

Jeg har "bare" mine egne tre og synes nok at 72 pakker er rikeligt da.

I et par år har mine fået adventspakker i stedet. En lidt større pakke som de får de fire adventsøndagene. Det har været hyggeligt for alle og specielt storesøster har sat pris på at få lidt større gaver i stedet for alle disse "gøre-gave" ala "idag skal vi bage pepperkaker".

Husker fra jeg selv var tenåring at vi fik disse adventspakker, men bare de søndage hvor vi var hjemme. Havde man været til fest og overnattet borte, ja så var der ingen pakkke hjemme - og det føltes helt rimeligt da. Så overført til delebarn - så kan der fint være pakker bare når de vågner i huset hvor pakkeuddelingen foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gitt at det er du som må ordne med gavene til den andre parten sine barn da?

Jeg har to barn og de åpner annenhver dag! Jeg kjøper bare ikke 48 småting, nyttige eller unyttige. Da jeg var liten kjøpte mamma pakker så vi fikk åpne 3. hver dag, vi var 3 barn.

Hovedpoenget med julekalenderen er VENTETIDEN fram til jul, ikke at de skal få ørten pakker FØR jul.

Vet du, DETTE svaret var en tankevekker... Vi var to søsken og åpnet annenhver dag.. Jeg har en kalender hver til mine barn.. prisen i år kom på nesten kr 1000,- tilsammen for begge kalenderne.. Galskap.. -men jeg synes det er vrient å gi annenhver dag, eller kutte.. De fikk velge i år, og ville ha pakkekalender..

Nå skal det sies, at min eksmann er med på dette, så vi betaler halvparten hver..

Kjæresten min sine barn har også kalendere, men vi bor ikke sammen. Han valgte i år å kjøpe inn selv.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "bare" mine egne tre og synes nok at 72 pakker er rikeligt da.

I et par år har mine fået adventspakker i stedet. En lidt større pakke som de får de fire adventsøndagene. Det har været hyggeligt for alle og specielt storesøster har sat pris på at få lidt større gaver i stedet for alle disse "gøre-gave" ala "idag skal vi bage pepperkaker".

Husker fra jeg selv var tenåring at vi fik disse adventspakker, men bare de søndage hvor vi var hjemme. Havde man været til fest og overnattet borte, ja så var der ingen pakkke hjemme - og det føltes helt rimeligt da. Så overført til delebarn - så kan der fint være pakker bare når de vågner i huset hvor pakkeuddelingen foregår.

Dette var genialt! Takk for tipset :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt forslag, og hvis de fastboende barna er vekk 6 dager i perioden, og de andre tre er hos dere 6 dager, slipper du unna med 27 pakker istedetfor 24 som du pleier. Alle behandles likt, og barna dine trenger ikke å skuffes med noen nedtrapping av kalendertradisjon. Skjønner ikke hvorfor du får dette til å bli et "enten 130 pakker eller ingen"-problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mitt forslag, og hvis de fastboende barna er vekk 6 dager i perioden, og de andre tre er hos dere 6 dager, slipper du unna med 27 pakker istedetfor 24 som du pleier. Alle behandles likt, og barna dine trenger ikke å skuffes med noen nedtrapping av kalendertradisjon. Skjønner ikke hvorfor du får dette til å bli et "enten 130 pakker eller ingen"-problem.

Enig,- da jeg hadde stebarn (nå er de voksne) laget jeg kalenderpakker til dem de dagene det var planlagt at de var hos oss. Og hele perioden for mine barn. De andre fikk jo de andre dagene hos sin mor - eller kanskje de ikke hadde kalender der, husker ikke. Men i såfall var det jo slik de var vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...