Gå til innhold

Da har vi opplevd det også ....


SeptJenta

Anbefalte innlegg

Det virker altfor fornuftig og gjennomtenkt. Den gangen jeg fikk høre at min datter på 13 år hadde vært så full at pappaen til venninnen hennes hadde bært henne inn i bilen og på veien hjem kastet hun opp og tisset på seg og storesøsteren til venninnen vasket henne i dusjen, da gråt jeg. Dvs. jeg gråt ikke på møtet med foreldrene som denne faren innkalte til, men da jeg kom hjem og snakket med henne.

Hun lærte mye av mine tårer.

Hei segunda.

Den straffen du kunne gitt din datter når hun var så full at hun måtte spy og tisset på seg, det var at hun måtte gått med bleie i ca en uke.

Altså kunne du gitt henne bleiestraff.

Men nå er hun vel voksen og dere har vel glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tuppehøna

Vært gjennom det tre ganger med alle gutta mine. De har alle tre kommet fulle hjem. Jeg har egentlig vært litt forsiktig med "kjeftinga", for tross alt er det bedre de kommer hjem, enn å ligge dritings i en grøft et eller annet sted. Men jeg har også hatt de gangene hvor den håpefulle ikke har dukket opp men overnattet hos en kompis. Selv om jeg syns det ble mye festing en periode, har de nå som voksne roet seg kraftig ned og har et fornuftig og nøkternt syn på alkohol. Dette er en ting de fleste bare "må" igjennom. Og da er det som sagt best at de er hjemme under oppsyn. Har selv ved diverse anledninger plukket opp fulle ungdommer og fått sendt dem hjem, enten ved å ha ringt foreldrene eller lagt ut for drosje. Som jeg stort sett alltid har fått tilbake etterpå.

''Jeg har egentlig vært litt forsiktig med "kjeftinga", for tross alt er det bedre de kommer hjem, enn å ligge dritings i en grøft et eller annet sted.''

Godt poeng. Glad mine unger ikke er riktig der ennå, men gleder meg ikke akkurat... Samtidig husker jeg godt hvordan det var å være 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har egentlig vært litt forsiktig med "kjeftinga", for tross alt er det bedre de kommer hjem, enn å ligge dritings i en grøft et eller annet sted.''

Godt poeng. Glad mine unger ikke er riktig der ennå, men gleder meg ikke akkurat... Samtidig husker jeg godt hvordan det var å være 15.

Hvis det skulle skje med dine unger, så får du ta på de en bleie for da unngår du at de tisser seg ut når de er på vei hjem.

Det er ikke greit å få en full ungdom hjem som er skitten av både spye og tiss.

Da er det bedre hvis det kun er spye, for er foreldre redde for at de også skal bli tissevåte, da får de få på en bleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tuppehøna

Hvis det skulle skje med dine unger, så får du ta på de en bleie for da unngår du at de tisser seg ut når de er på vei hjem.

Det er ikke greit å få en full ungdom hjem som er skitten av både spye og tiss.

Da er det bedre hvis det kun er spye, for er foreldre redde for at de også skal bli tissevåte, da får de få på en bleie.

En 15 åring ville aldri gått med bleie om foreldrene hadde forlangt det aldri så mye.

Ville uansett ikke falle meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 15 åring ville aldri gått med bleie om foreldrene hadde forlangt det aldri så mye.

Ville uansett ikke falle meg inn.

Hva ville du gjort hvis en frisk 15 åring ofte hadde kommet hjem tissevåt?

Det er jo veil å kjefte på de for at de som har slike uhell pluss at det er feil å straffe de.

Det er jo akkurat som om vi hadde kjeftet på en som ikke kan gå og straffet de for at de ikke kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...