Gå til innhold

15-åring ute til 3:50 om natta


Gjest Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, min har aldri vært ute lenger enn 22. Han må egentlig være hjemme klokke 21, jeg synes ikke han har noe ute å gjøre på Grünerløkka alene i helga etter den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Er det normalt å la en 15-åring være så lenge ute på en fredagskveld?''

Om man hvor ungdommen befinner seg og det ikke er alkohol på stedet, så ser jeg ingen problemer med det. Jeg personlig, ville hatt mobilkontakt med ungdommen og hentet han/henne hjem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Min 15 åring får lov til å være ute til halv 4. Ja, hele natta om hun vil. Men det er ikke noe som skjer ofte. Og jeg må ha kontroll med hva hun foretar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fikk ikke være ute så lenge da hun var 15. Men det er 5-6 år siden, og jeg vet ikke hva som er "normalt" på ulike steder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, min har aldri vært ute lenger enn 22. Han må egentlig være hjemme klokke 21, jeg synes ikke han har noe ute å gjøre på Grünerløkka alene i helga etter den tida.

Det er et viktig poeng hvor man bor... Jeg hadde heller aldri latt en femtenåring være ute så lenge i belastede områder av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Med visse forbehold. Hvis det er en spesiell begivenhet, ett opplegg, MED voksne tilstede, så ja. For å "gå på fest" med kompiser, NEI.For en 15åring bør grensen være 24.00, og at man vet hvor de skal, at de har mobiltlf med seg, påslått, og at de hentes og bringes. Og ikke minst at vi kjenner de vennene de skal til. Krav om ikke alkohol eller andre rusmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Hm - nå har vi ikke så store barn ennå - den eldste på 12 er vel hjemme til 22, eller 22.30 dersom det er noe spesielt - ellers er det vel ca 21.30 - vi er ikke så veldig strenge på noe fast tidspunkt.

Men om tre år - så kan det godt være at han kan være seint ute, til 3-4, dersom det er et spesielt arrangment, og vi vet hvor han er. Men ikke bare drive rundt med venner til da, det er for seint.

Da jeg var tenåring, var vi ofte seine - og jeg vil tippe at klokka fote var 2-3 i alle fall før vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Overhodet ikke. Med visse forbehold. Hvis det er en spesiell begivenhet, ett opplegg, MED voksne tilstede, så ja. For å "gå på fest" med kompiser, NEI.For en 15åring bør grensen være 24.00, og at man vet hvor de skal, at de har mobiltlf med seg, påslått, og at de hentes og bringes. Og ikke minst at vi kjenner de vennene de skal til. Krav om ikke alkohol eller andre rusmidler.

Jeg var ute mye lenger da jeg var 15, men foreldrene mine visste alltid hvor jeg var og hvem jeg var sammen med. Det var aldri festing og alkohol der jeg var, så miljøet var trygt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 15 åring får lov til å være ute til halv 4. Ja, hele natta om hun vil. Men det er ikke noe som skjer ofte. Og jeg må ha kontroll med hva hun foretar seg.

Men du har jo ikke kontroll på om hun blir voldtatt ute på gata på den tiden. Det kan jo ikke du forhindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Men du har jo ikke kontroll på om hun blir voldtatt ute på gata på den tiden. Det kan jo ikke du forhindre.

''Men du har jo ikke kontroll på om hun blir voldtatt ute på gata på den tiden. Det kan jo ikke du forhindre.''

Voldtekt kan vel skje om klokka er 24.00 også. Jeg har faktisk aldri bekymret meg for voldtekt. Vi bor ikke i byen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du har jo ikke kontroll på om hun blir voldtatt ute på gata på den tiden. Det kan jo ikke du forhindre.''

Voldtekt kan vel skje om klokka er 24.00 også. Jeg har faktisk aldri bekymret meg for voldtekt. Vi bor ikke i byen heller.

Det er vel ikke bare i byen voldtekter skjer og de fleste voldtekter og overfall skjer gjerne om natta mellom to og fire. Men er du ikke redd så er du ikke redd, jeg er ikke av de mest redde jeg heller altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, min har aldri vært ute lenger enn 22. Han må egentlig være hjemme klokke 21, jeg synes ikke han har noe ute å gjøre på Grünerløkka alene i helga etter den tida.

''Ja, min har aldri vært ute lenger enn 22. Han må egentlig være hjemme klokke 21''

Nå husker jeg ikke hvor gammel sønnen din er, men synes det høres urimelig ut at en 15-åring må være hjemme kl. 21 i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Kommer an på. På byen eller på fest - nei. Hos en venninne/kompis med film eller dataspill - helt greit. Det forutsetter selvsagt at tenåringen har vist seg til å stole på tidligere, og at hun/han sier fra hvor hun/han er.

Da jeg var på samme alder kom jeg gjerne hjem fra byen i 23-tiden, før jeg stakk bort til en venn som bodde 10 minutter unna og så film utover natten. Det var helt greit for mine foreldre, som kjente kompisen og foreldrene og stolte på at jeg ikke brukte det som skalkeskjul for å dra ut og feste eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...