Gå til innhold

15-åring ute til 3:50 om natta


Gjest Er det normalt?

Anbefalte innlegg

''Ja, min har aldri vært ute lenger enn 22. Han må egentlig være hjemme klokke 21''

Nå husker jeg ikke hvor gammel sønnen din er, men synes det høres urimelig ut at en 15-åring må være hjemme kl. 21 i helgene.

Det er ikke bra å ferdes ute alene her noe seinere enn det i helga. Altfor mye fulle folk som kommer fra den andre siden av byen og ikke skjønner at det bor folk her og hyler og skriker og selger kokain på gata. Politiet advarer jo voksne folk å gå ute her alene i helgene så da blir det feil å la en 15-åring surre alene rundt i gatene.

Da er det mye bedre at han overnatter hos en kompis eller har en kompis her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det er ikke bra å ferdes ute alene her noe seinere enn det i helga. Altfor mye fulle folk som kommer fra den andre siden av byen og ikke skjønner at det bor folk her og hyler og skriker og selger kokain på gata. Politiet advarer jo voksne folk å gå ute her alene i helgene så da blir det feil å la en 15-åring surre alene rundt i gatene.

Da er det mye bedre at han overnatter hos en kompis eller har en kompis her.

''Det er ikke bra å ferdes ute alene her noe seinere enn det i helga. Altfor mye fulle folk som kommer fra den andre siden av byen og ikke skjønner at det bor folk her og hyler og skriker og selger kokain på gata. ''

Skjønner jo det, men en 15-åring nærmer seg voksen, og jeg tror de fleste 15-åringer vil anse sine foreldre komplett urimelige om de ikke tillater at de er ute etter kl. 21 i helgen. Mener ikke at ungdommene skal flyte rundt akkurat som de selv vil, men en bør jo som forelder tillate dem å ha et normalt sosialt liv.

Tror også det er større sjanse for at de hører på foreldrenes råd om de ikke anser dem helt urimelige.

Nå er det enda en stund til jeg har tenåringer, så jeg burde kanskje ikke uttale meg, men gjør meg jo noen tanker :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke bra å ferdes ute alene her noe seinere enn det i helga. Altfor mye fulle folk som kommer fra den andre siden av byen og ikke skjønner at det bor folk her og hyler og skriker og selger kokain på gata. ''

Skjønner jo det, men en 15-åring nærmer seg voksen, og jeg tror de fleste 15-åringer vil anse sine foreldre komplett urimelige om de ikke tillater at de er ute etter kl. 21 i helgen. Mener ikke at ungdommene skal flyte rundt akkurat som de selv vil, men en bør jo som forelder tillate dem å ha et normalt sosialt liv.

Tror også det er større sjanse for at de hører på foreldrenes råd om de ikke anser dem helt urimelige.

Nå er det enda en stund til jeg har tenåringer, så jeg burde kanskje ikke uttale meg, men gjør meg jo noen tanker :-).

Han er flink til å klare seg altså, han har skjønt gamet, han klarte å komme unna fem somalere som var etter ham i Torggata uten at det ble noe ut av det. Men han var redd da han kom hjem da, dette var halvvoksne mannfolk som skulle ta ham så jeg tror han har skjønt sjøl at det ikke er så ok å være ute på den tiden. Og han er alene, kompisene bor andre steder i byen. Og han har nok opplevd mye mer enn det jeg vet på gata, jeg ser jo hvor plagsomme mange er rundt her på den tiden selv om det er mye ok folk også.

Men jeg sier sjelden nei når han ber om å overnatte eller ha med folk hjem. Og bare de er inne så kan de spille tvspill eller se film så lenge de vil for meg. Han har ikke begynt å feste enda, men det gjorde ikke eldste heller før han var 17 år, det var bare fotball og tvspill som gjaldt. Ikke engang damer var interessante da. Og kompisene hans overnattet her stadig vekk eller de gikk sammen hjem enda de bodde bare rett borti gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...