Gå til innhold

Gir du penger til romfolket som tigger?


Gjest Windu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 344
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    139

  • Mammantil3

    52

  • Louis Cyphre

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Hvis vi alle skal slutte spise på restaurant ville alle gå konk og vi vil få enda mer kriminalitet.

Ja, og hvis ingen gir til tiggere, så må de gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat likt. Hvilken tjeneste kjøper du av tiggerne sør ;-) Hehe, sikker på at det er tiggerne du snakker om nå?...

:glis:

Poenget er vel ikke hva man får, men hvor pengene havner?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du går på restaurant, selv om du vet at noen av dem (akkurat som noen av tiggerne) utpresses av bander, gjør politiets oppgave umulig, vil være et argument på linje med det du kommer med.

Politiet kan aksjonere mot organisert kriminalitet, selv om jeg gir en slant til fattige. Å sette det opp mot hverandre er kynisk.

Nå blir det bare gjentagelser, for jeg mener at du ved å gi til tiggere er med på å opprettholde den kriminelle organiserte aktiviteten. For du vet.

Og som du selv sa et sted, er man i utlandet som turist _vet_ man faktisk ikke om restauranten er under organisert kriminalitet, og man må ha mat. Det er overhode ikke sammenlignbart.

Politiet får ikke tak i bakmennene så lenge det er lov å tigge, og du fortsetter å gi til tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Ja, og hvis ingen gir til tiggere, så må de gjøre det samme.

Hvis alle begynner å gi penger til tiggerne så vil det bare bli enda flere tiggere. Smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man ikke skal være turist i f.eks. Italia?

Det mener jeg ikke.

Jeg mener at man dessverre er nødt til å akseptere at noen av de man betaler (for den ene eller andre årsaken), blir presset av bander. Det er surt, men sant.

Ettersom man ikke vet hvem det er, så får man heller støtte andre måter å ramme bander på, enn å ramme de fattige og restauranteiere, som også er OFRE her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megler Smekk

Nå blir det bare gjentagelser, for jeg mener at du ved å gi til tiggere er med på å opprettholde den kriminelle organiserte aktiviteten. For du vet.

Og som du selv sa et sted, er man i utlandet som turist _vet_ man faktisk ikke om restauranten er under organisert kriminalitet, og man må ha mat. Det er overhode ikke sammenlignbart.

Politiet får ikke tak i bakmennene så lenge det er lov å tigge, og du fortsetter å gi til tiggerne.

''Politiet får ikke tak i bakmennene så lenge det er lov å tigge, og du fortsetter å gi til tiggerne.''

Politiet vil ha forbud mot tigging:

''Politimester Anne Rygh Pedersen ønsker forbud mot tigging, men det er neppe mulig å få til. Hun oppfordrer også folk til ikke å gi penger til tiggerne.

– Den beste måten å bli kvitt problemet på, er om folk hadde sluttet å gi. Hvis det er slik at det er andre som står bak og tar alle pengene, er det ikke ønskelig å opprettholde denne aktiviteten, sier politimesteren.''

http://www.pd.no/lokale_nyheter/article4557776.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle begynner å gi penger til tiggerne så vil det bare bli enda flere tiggere. Smart!

Men færre kriminelle, hvilket trolig vil være en nettoinnsparing for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tvinger bandene dem til å bli kriminelle i stedet.

====

Ettersom man ikke vet hvilke restauranter og tiggere som blir utpresset, så straffer jeg ikke noen av dem.

Spesielt er det hjerterått å "si" til en tigger at siden du er et offer for en utpresser som tar pengene dine, så skal heller ikke få noe av meg.

''Da tvinger bandene dem til å bli kriminelle i stedet.''

? De er jo allerede kriminelle...

''Ettersom man ikke vet hvilke restauranter og tiggere som blir utpresset, så straffer jeg ikke noen av dem.''

Jo, du straffer tiggerne, for du _vet_ at de aller fleste ikke tigger til seg selv. Hva restauranter angår er jeg enig, man vet ikke og kan ikke gjøre noe fra eller til. Og siden dette ikke foregår i Norge, må man tro at at landets myndigheter jobber med saken.

''Spesielt er det hjerterått å "si" til en tigger at siden du er et offer for en utpresser som tar pengene dine, så skal heller ikke få noe av meg.''

Nei, det er ikke hjerterått. Det kan være redningen. Det som imidlertid er hjerterått, er å ikke bidra på noe måte. Som jeg sa tidligere, jeg har mitt så absolutt på det tørre i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det bare gjentagelser, for jeg mener at du ved å gi til tiggere er med på å opprettholde den kriminelle organiserte aktiviteten. For du vet.

Og som du selv sa et sted, er man i utlandet som turist _vet_ man faktisk ikke om restauranten er under organisert kriminalitet, og man må ha mat. Det er overhode ikke sammenlignbart.

Politiet får ikke tak i bakmennene så lenge det er lov å tigge, og du fortsetter å gi til tiggerne.

Like lite som du VET at en individuell tigger blir presset.

Men da (for tiggere) er det åpenbart viktig for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) De utgjør ikke noen trussel mot velferdsstaten.

2) Romfolk har reist i årevis, uten at det nødvendigvis er bander som sender dem rundt.

3) Bandene som står bak noen av tiggerne er ikke verre (men trolig de samme) som står bak utpressing av noen restauranter i Italia, for eksempel.

Arumentasjonen din overrasker meg, den virker både naiv og uvitende.

Jeg avslutter nå, det blir bare gjentagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da tvinger bandene dem til å bli kriminelle i stedet.''

? De er jo allerede kriminelle...

''Ettersom man ikke vet hvilke restauranter og tiggere som blir utpresset, så straffer jeg ikke noen av dem.''

Jo, du straffer tiggerne, for du _vet_ at de aller fleste ikke tigger til seg selv. Hva restauranter angår er jeg enig, man vet ikke og kan ikke gjøre noe fra eller til. Og siden dette ikke foregår i Norge, må man tro at at landets myndigheter jobber med saken.

''Spesielt er det hjerterått å "si" til en tigger at siden du er et offer for en utpresser som tar pengene dine, så skal heller ikke få noe av meg.''

Nei, det er ikke hjerterått. Det kan være redningen. Det som imidlertid er hjerterått, er å ikke bidra på noe måte. Som jeg sa tidligere, jeg har mitt så absolutt på det tørre i så måte.

I mange byer i Italia gjelder det omtrent alt av utesteder.

Slettes ikke alle tiggere/romfolk er med i bander, eller kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Politiet får ikke tak i bakmennene så lenge det er lov å tigge, og du fortsetter å gi til tiggerne.''

Politiet vil ha forbud mot tigging:

''Politimester Anne Rygh Pedersen ønsker forbud mot tigging, men det er neppe mulig å få til. Hun oppfordrer også folk til ikke å gi penger til tiggerne.

– Den beste måten å bli kvitt problemet på, er om folk hadde sluttet å gi. Hvis det er slik at det er andre som står bak og tar alle pengene, er det ikke ønskelig å opprettholde denne aktiviteten, sier politimesteren.''

http://www.pd.no/lokale_nyheter/article4557776.ece

Problemet er at folk er FATTIGE og SULTNE.

De problemene løses ikke ved at folk slutter å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Og for dem som ikke har tid til å lese tråden kommer en kort oppsummering. Å gi penger til tiggende sigøynere= Å spise på restaurant.

Å gi penger til tiggende sigøynere= Å spise på restaurant.

Å gi penger til tiggende sigøynere= Å spise på restaurant.

Å gi penger til tiggende sigøynere= Å spise på restaurant.

X 20 ganger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arumentasjonen din overrasker meg, den virker både naiv og uvitende.

Jeg avslutter nå, det blir bare gjentagelser.

Jeg kan bare si det samme om din argumentasjon, i tillegg til at du forskjellsbehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite som du VET at en individuell tigger blir presset.

Men da (for tiggere) er det åpenbart viktig for deg...

Det er viktig for meg å ta gode valg i forhold til det jeg _vet_. Jeg vil ikke ha andres elendige livskvalitet på min samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som finner unnskyldning etter unnskyldning for å forsvare kriminaliteten og tiggingen vi har i Oslo og begynner snakke om restauranter andre steder i Europa. Du klarer aldri å holde deg til sak.

HVor har jeg "forsvart kriminaliteten"?

Organisert kriminalitet er internasjonalt.

Så lenge argumentet "jeg vil ikke gi penger til dem fordi de er ofre for organisert kriminalitet" brukes om tiggere, er det hykleri å ikke bruke det andre steder.

Det vet du utmerket godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Har de rett på det?

Man må gå ut i fra at de som mottar trygd har rett på det, men jeg vet at det finnes de som har lurt seg til kontansstøtte for barn de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange byer i Italia gjelder det omtrent alt av utesteder.

Slettes ikke alle tiggere/romfolk er med i bander, eller kriminelle.

''I mange byer i Italia gjelder det omtrent alt av utesteder.''

Når man kjenner til det, så kan man ta et valg om å ikke reise til Italia.

''Slettes ikke alle tiggere/romfolk er med i bander, eller kriminelle.''

Nei, men de fleste. Og siden det ikke er mulig å vite hvem som er hvem, så kan man ta et valg om å la være å gi til noen, men heller hjelpe på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...