Gå til innhold

P piller 14år


hysterisk mor?

Anbefalte innlegg

hysterisk mor?

Ja takk for alle råd. Men jeg har allerede snakket med min datter. Tok rådet at siden hun har kjæreste så hører. Kjæreste, sex og prevansjon naturlig sammen. Snakket med hun i går kveld. Jeg spurte om det med kjæreste og sex. Hun fortalte at hun ikke hadde hatt sex ennå. Men det kom nok til å skje snart. Så spurte jeg om hun hadde tenkt på det med prevansjon. Da fortalte hun det faktisk som det var at hun hadde vært på helsestasjonen for ungdom og fått resept. Jeg fortalte hun, at jeg synes det var bra hun var så fornuftig. Men overhode ikke noe om å ha sex i den alderen. At hun ikke gjorde noe hun ble presset til. Hun fortalte at om hun hadde blitt presset så hadde hun ikke frivillig gått innfor p piller. Der tror jeg hun. Så snakket vi om det med kjønssydommer. Jeg fortalte at jeg ville at p pillene skulle ligge synelig på badet så jeg så at hun husket dem. Hun snakket om det med overnatning. Jeg er usikker på det område. Så det fikk hun spørre pappa om. Hvis pappa sier ja så må jo også foreldrene til kjæresten tillate det før jeg vil godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja takk for alle råd. Men jeg har allerede snakket med min datter. Tok rådet at siden hun har kjæreste så hører. Kjæreste, sex og prevansjon naturlig sammen. Snakket med hun i går kveld. Jeg spurte om det med kjæreste og sex. Hun fortalte at hun ikke hadde hatt sex ennå. Men det kom nok til å skje snart. Så spurte jeg om hun hadde tenkt på det med prevansjon. Da fortalte hun det faktisk som det var at hun hadde vært på helsestasjonen for ungdom og fått resept. Jeg fortalte hun, at jeg synes det var bra hun var så fornuftig. Men overhode ikke noe om å ha sex i den alderen. At hun ikke gjorde noe hun ble presset til. Hun fortalte at om hun hadde blitt presset så hadde hun ikke frivillig gått innfor p piller. Der tror jeg hun. Så snakket vi om det med kjønssydommer. Jeg fortalte at jeg ville at p pillene skulle ligge synelig på badet så jeg så at hun husket dem. Hun snakket om det med overnatning. Jeg er usikker på det område. Så det fikk hun spørre pappa om. Hvis pappa sier ja så må jo også foreldrene til kjæresten tillate det før jeg vil godta det.

Så godt at dere hadde en samtale om dette :)

Jeg ville ikke godtatt overnatting så lenge de er under den seksuelle lavalder... det har noe med å følge "regler" å gjøre.... Er selvsagt klar over at de kan ha sex uansett, men du trenger ikke legge tilrette for at de har sexen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Så godt at dere hadde en samtale om dette :)

Jeg ville ikke godtatt overnatting så lenge de er under den seksuelle lavalder... det har noe med å følge "regler" å gjøre.... Er selvsagt klar over at de kan ha sex uansett, men du trenger ikke legge tilrette for at de har sexen ;)

''Er selvsagt klar over at de kan ha sex uansett, men du trenger ikke legge tilrette for at de har sexen ;)''

Veldig enig i dette. En trenger jo ikke, som mine foreldre, fastholde dette til man er laaangt over lavalderen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er selvsagt klar over at de kan ha sex uansett, men du trenger ikke legge tilrette for at de har sexen ;)''

Veldig enig i dette. En trenger jo ikke, som mine foreldre, fastholde dette til man er laaangt over lavalderen :P.

Hehe, husker da jeg selv var 16 og fikk kjæresten fra Trondheim på besøk i tre dager ;) Mamma og pappa var fryktelig usikre på hva de skulle gjøre, men bestemte seg for at han kunne sove på gjesterommet - og sånn ble det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner meg langt fra for hysterisk eller prippen (hvem gjør vel det? ;)), men jeg ville ikke tillat at min fjorten år gamle datter overnattet hos kjæresten eller omvendt.

Vet du... datra mi på snart femten sier det samme - hun skjønner ikke at foreldre lar ungdommer på hennes alder overnatte hos hverandre ;) Er spent på om pipen får en annen låt den dagen hun kommer hjem med kjæreste? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, husker da jeg selv var 16 og fikk kjæresten fra Trondheim på besøk i tre dager ;) Mamma og pappa var fryktelig usikre på hva de skulle gjøre, men bestemte seg for at han kunne sove på gjesterommet - og sånn ble det :P

Jeg hadde ikke "overnattingskjærester" i 16-årsalderen, men husker nærmere russetiden, jeg var over 18, og det var sannelig ikke greit da heller :#.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke "overnattingskjærester" i 16-årsalderen, men husker nærmere russetiden, jeg var over 18, og det var sannelig ikke greit da heller :#.

Såpass, ja ;) Jeg flytta hjemmefra da jeg var 16 for å gå på videregående skole for hørselshemmede, så jeg bodde over 50 mil hjemmefra fra jeg var 16-27, og der kunne ikke mams og paps passe så godt på meg, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, ja ;) Jeg flytta hjemmefra da jeg var 16 for å gå på videregående skole for hørselshemmede, så jeg bodde over 50 mil hjemmefra fra jeg var 16-27, og der kunne ikke mams og paps passe så godt på meg, nei ;)

'' for å gå på videregående skole for hørselshemmede, så jeg bodde over 50 mil hjemmefra fra jeg var 16-27''

Dæven så lang tid du brukte på videregående ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' for å gå på videregående skole for hørselshemmede, så jeg bodde over 50 mil hjemmefra fra jeg var 16-27''

Dæven så lang tid du brukte på videregående ;-)

Vi som er hørselshemmede har litt vanskelig for det, skjønner du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan ta dette opp med henne. Er du ikke moren hennes, da? Å ha etablert et seksualliv etter bare tre uker med en gutt og bare er 14 år, synes jeg er svært alvorlig.

Og det er slett ikke så "normalt" som media og folk vi ha det til at 14-åringer har sex og går til lege/helsesøster for å få p-piller.

Det var nylig et tema på TV om dette, og da sa en helsesøster at på landsbasis var det bare noen få hundre unge jenter( i 12, 13, 14-års alder) dette gjaldt, og at disse ofte hadde problemer i utgangspunktet.

Absolutt noe å tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanta Anna

Jeg synes du skal rose din datter for at hun er så intelligent og moden at hun skaffer seg prevensjon og så ta en lang samtale med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke "overnattingskjærester" i 16-årsalderen, men husker nærmere russetiden, jeg var over 18, og det var sannelig ikke greit da heller :#.

Samma her! Jeg var faktisk 19 år, og foreldrene mine prøvde å nekte meg å la kjæresten ligge over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
trollemor;o)

'' for å gå på videregående skole for hørselshemmede, så jeg bodde over 50 mil hjemmefra fra jeg var 16-27''

Dæven så lang tid du brukte på videregående ;-)

hahaha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...