Gå til innhold

Pasienter lider når taxisjåfører har fredagsbønn

Anbefalte innlegg

Gjest old lady

''Tror det er mange som reiser ofte som bruker små marginer. Å snu saken på hodet og gi passasjeren skylda er også sært. Hadde det ikke blitt stopp underveis hadde han nådd flyet, det var nok iskaldt beregnet. Sannheten er at sjåføren hadde en jobb han ikke forsto hvordan han skulle skjøtte. Muslim eller ikke muslim. – Mrs Doolittle''

Nei, hvis man gir seg selv 3 minutter margin på en tur på over 50 km gjennom trafikk, så må man åpenbart ta ansvaret selv.

Aner ikke hvor du får disse 3 minuttene fra. Du har vel tatt de ut av løse luften som vanlig. Poenget er at professoren hadde rukket flyet hvis sjåføren ikke hadde stoppet for å be.

Det er en grunn til at sjåføren nå har fått sparken.

Fortsetter under...

• Svar 261
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

79

• mrxx

38

• Mrs D

21

• Nord og ned

13

Mest aktive i denne tråden

''Vel, med tanke på at det tar ca 5 minutter å be''

I følge kunden tok det ti minutter.

''I følge kunden tok det ti minutter. – old lady''

Jada, men vi har vel allerede fastslått at han ikke helt selv klarer å styre tiden uten hjelp, ettersom han kun gir seg noen få minutters margin, så vi kan nok se bort fra det han sier, tror du ikke?

Enig i at dette er uholdbart for (syke) pasienter. Ansvaret ligger hos Helfo, drosjeløyve for sjåførene eller ikke. Religion bør være irrelevant.

Men det er jo slik at drosjeløyvene vel selv bestemmer når de ønsker å kjøre - fritt market og Frp og sånn - og derfor selv kan velge dette. På lik linje med at mange kristne taxisjåfører velger ikke å kjøre på julaften.

Problemet er jo nettopp når man har et segregert arbeidsliv, slik at "alle tar fri samtidig".

Med vennlig hilsen

''Sånne innlegg som dette svarer jo ikke Sør på. ;) Det er for mye fornuft her til at han skjønner det, hehe. – Mrs Doolittle''

Nei, den vanlige tiraden av intetsigende personangrep og usammenhengende ekstremistisk vås er det liten grunn til å svare på - det eneste det resulterer i er type "Erna Solberg er en bleikfeit merr" og "du er xxxxx".

Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?

''Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?''

Hvorfor skal andre enn deg ta avstand fra virkeligheten?

Ser du ikke at den jødehetsende merra er bleikfeit?

''For en rar påstand. For personen som mistet flyet var det selvfølgelig et problem. På systemnivå er det selvfølgelig problematisk både mht sikkerhet, men også at noen mener at en personlig overbevisning skal gå ut over andre (både arbeidsgiver og kunde). – Kayia

''

Nå er det jo slik at sjåføren allerede har sagt at han advarte passasjeren. Ikke bare det, det er helt hinsidiges å la 3 minutter "til overs" - det kunne vært en liten kø, eller hva som helst, som forårsaket dette.

Jeg har mange ganger hatt dårlig tid på flyplassen, og kan godt forstå ergelsen passasjeren har opplevd. Når man har dårlig tid og formidler det til sjåføren er det helt hinsides å vise sin kunde så inderlig dårlig forståelse og respekt. Arbeidsgiveren har reagert både riktig og fornuftig her spør du meg. Hvorfor kunden i utgangspunktet var sent ute har intet med dette å gjøre.

Annonse

''Hvorfor reagerer du aldri når Erna Solberg blir referert til som "bleikfeit merr" - er du feig?''

Hvorfor skal andre enn deg ta avstand fra virkeligheten?

Ser du ikke at den jødehetsende merra er bleikfeit?

''Ser du ikke at den jødehetsende merra er bleikfeit?'' Jeg trodde ikke du kunne bli barnsligere, frekkere og mer usakelig, men der tok jeg feil gitt. Du må ha fått en helt for jævlig oppdragelse, hvis noen i det hele tatt.

Gjest old lady

''I følge kunden tok det ti minutter. – old lady''

Jada, men vi har vel allerede fastslått at han ikke helt selv klarer å styre tiden uten hjelp, ettersom han kun gir seg noen få minutters margin, så vi kan nok se bort fra det han sier, tror du ikke?

Nei, denne professoren klarer sikkert ikke å styre tiden selv. Og det at sjåføren tok ti minutters bønnepause hadde selvfølgelig ingen betydning for at han ikke rakk flyet.

Og nå er det helt klart: Du ER ikke helt i vater.

Gjest old lady

Enig i at dette er uholdbart for (syke) pasienter. Ansvaret ligger hos Helfo, drosjeløyve for sjåførene eller ikke. Religion bør være irrelevant.

'' Ansvaret ligger hos Helfo, drosjeløyve for sjåførene eller ikke.''

Nei, ansvaret ligger hos drosjesjåførene som ikke utfører arbeidet sitt. Religion praktiserer man på fritiden.

''Ser du ikke at den jødehetsende merra er bleikfeit?'' Jeg trodde ikke du kunne bli barnsligere, frekkere og mer usakelig, men der tok jeg feil gitt. Du må ha fått en helt for jævlig oppdragelse, hvis noen i det hele tatt.

''Jeg trodde ikke du kunne bli barnsligere, frekkere og mer usakelig, men der tok jeg feil gitt''

Bare hyggelig...det var da så lite.

Jeg har mange ganger hatt dårlig tid på flyplassen, og kan godt forstå ergelsen passasjeren har opplevd. Når man har dårlig tid og formidler det til sjåføren er det helt hinsides å vise sin kunde så inderlig dårlig forståelse og respekt. Arbeidsgiveren har reagert både riktig og fornuftig her spør du meg. Hvorfor kunden i utgangspunktet var sent ute har intet med dette å gjøre.

Joda, men han kan jo takke seg selv for å ha 3 minutters margin. Tåpelig.

Nei, denne professoren klarer sikkert ikke å styre tiden selv. Og det at sjåføren tok ti minutters bønnepause hadde selvfølgelig ingen betydning for at han ikke rakk flyet.

Og nå er det helt klart: Du ER ikke helt i vater.

''Nei, denne professoren klarer sikkert ikke å styre tiden selv. Og det at sjåføren tok ti minutters bønnepause hadde selvfølgelig ingen betydning for at han ikke rakk flyet.

Og nå er det helt klart: Du ER ikke helt i vater. – old lady''

Du er så forutsigbar når du ikke klarer å svare for deg.

'' Ansvaret ligger hos Helfo, drosjeløyve for sjåførene eller ikke.''

Nei, ansvaret ligger hos drosjesjåførene som ikke utfører arbeidet sitt. Religion praktiserer man på fritiden.

''Nei, ansvaret ligger hos drosjesjåførene som ikke utfører arbeidet sitt. Religion praktiserer man på fritiden. – old lady''

Nettopp. De har selv valgt å ha fritiden sin på fredag ettermiddag, ettersom det er et fritt marked.

Annonse

Gjest lauring

''Joda, men han kan jo takke seg selv for å ha 3 minutters margin. Tåpelig.''

Nå farer du med usannheter nok en gang. Han hadde ikke "3-minutters margin".

Hvorfor gjør du dette til en diskusjon om kunden? Om du ikke har fått det med deg handler saken om en arbeidstaker som ikke har utøvd jobben etter arbeidstakers innstruks, og derfor er avskjediget. Om sjåføren stoppet for å røyke eller be er like uvesentlig. Han har ikke utført jobben sin. Det, og kun det handler dette om.

Gjest lauring

''Nei, ansvaret ligger hos drosjesjåførene som ikke utfører arbeidet sitt. Religion praktiserer man på fritiden. – old lady''

Nettopp. De har selv valgt å ha fritiden sin på fredag ettermiddag, ettersom det er et fritt marked.

Med et drosjeløyve følger det visse forpliktelser.

Men ellers er det fint at vi er enige i at det er for mange muslimske drosjesjåfører i Oslol.

Gjest lauring

Hvorfor gjør du dette til en diskusjon om kunden? Om du ikke har fått det med deg handler saken om en arbeidstaker som ikke har utøvd jobben etter arbeidstakers innstruks, og derfor er avskjediget. Om sjåføren stoppet for å røyke eller be er like uvesentlig. Han har ikke utført jobben sin. Det, og kun det handler dette om.

''Hvorfor gjør du dette til en diskusjon om kunden?''

Fordi mannen er helt besatt i for "forsvare" muslimer.

Fordi kunden har tatt en fillesak, som han selv har minst like stort ansvar for, og laget en forside i VG ut av det.

Da må kunden også tåle at man stiller spørsmål med det han gjør.

Fordi mannen er helt besatt i for "forsvare" muslimer.

''Fordi mannen er helt besatt i for "forsvare" muslimer. – lauring''

Feil, jeg er like besatt med å forsvare alenemødre, homofile, funksjonshemmede, jøder, muslimer, nepalisere og andre folkegrupper som utsettes for hets og diskriminering over en bagatell.

Takk for at du sa det! Det er et under at ikke webbis tar tak i denne hetsen som gjentaes gang på gang mot en politiker som ønsker å bli hørt for det hun gjør og ikke for hvordan hun ser ut (forøvrig er jeg sikker på hun er et langt vakrere og bedre menneske enn det N&N er!). Det gjør meg eitrende forbanna at folk skal rakkes ned på pga sitt utseende, men aller mest gjør det meg forbanna at så mange her inne bare stilletiende sitter og ser på og nærmeste hyller N&N enda de garantert ser at han ikke eier verken sosiale antenner eller oppdragelse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...