Gå til innhold

Begynne med BH?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Skriver innlegget på tenåringsforumet, selv om jenta mi bare er 12. Jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig alder for å begynne med BH. Jenta mi begynte med "minitopper" for kanskje halvannet år siden, men nå vil hun gjerne begynne med BH. Flere i klassen har visst det.

 

Jeg er jo så dinosaur at da jeg var ungdom, så begynte vi ikke med BH før ETTER ungdomsskolen, faktisk var det sommeren etter 1. år på videregående at jeg kjøpte min første BH. Innser jo at dette er helt fjernt i forhold til dagens samfunn - men lurer altså på hva som er vanlig rundt omkring i DOL-land...

 

Jenta er gjennomsnittlig i full gang med puberteten, men trenger etter min mening ikke BH, etter hennes mening trenger hun det ;-) Det er ikke noe big-deal for meg egentlig, men ønsker på en måte å holde litt igjen...

 

Om jenta har lyst på BH kan vel ikke det være noe problem, selv om hun egentlig ikke trenger det. Ser at jentene begynner med BH tidlig nå, og har jo tenkt mitt om disse ørsmå kvinnene. Men det finnes langt verre ting de kunne finne på!

 

Her passer uttrykket "pick your fights" godt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at de ønsker å begynne med BH fra de begynner brystutviklingen, så jeg ser ikke noe problem med det.. Selv begynte jeg med BH da jeg var 26 år gammel og begynte å lekke om natta fordi jeg var gravid :P

Hei!

 

Godt å lese vi er flere som er sent ute:-)

 

Sikkert fordi du er døv og jeg har autisme:-)

 

Jeg kjøpte meg også BH da jeg fikk barn, jeg så ut som Dolly Parton :-) og det skulle man ikke tro jeg noen sinne skulle bli, og det lakk melk, og jeg måtte bruke innlegg i Bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Godt å lese vi er flere som er sent ute:-)

 

Sikkert fordi du er døv og jeg har autisme:-)

 

Jeg kjøpte meg også BH da jeg fikk barn, jeg så ut som Dolly Parton :-) og det skulle man ikke tro jeg noen sinne skulle bli, og det lakk melk, og jeg måtte bruke innlegg i Bh.

Hm... jeg tror sikkert jeg var den eneste døve i Norges land som venta så lenge med å bruke BH :P Jeg har alltid hatt B-cup og følte ikke behov for BH. Syntes bare den stramma og var ekkel :P Brukte "topp" da, men ikke BH.... Den dag i dag liker jeg best å gå uten BH, men skjønner at jeg bør ha den på på dagtid for å motvirke tyngdekraften;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg begynte med BH når jeg va 9 år jeg  :lol: Men for min del var dette faktisk nødvendig *sukk*. Allerede i slutten av 6. klasse hadde jeg kommet opp i en B-cup :wacko: Og synest det var veldig pinelig å gå uten BH. Da var det i hvert fall ikke snakk om at jeg skulle gå med noe inntilsittende.

 

Men det er nok slettes ikke uvanlig at unger desse dager begynner med BH på barneskolen. Slike ting som dette forandrer seg med årene. Jeg ser foresten ikke en grunn til å holde igjen? Hvorfor skal hun ikke få begynne å bruke BH om hun ønsker det? Dette er vel et sånt valg hun må få lov til å ta selv tenker jeg. 

 

I steden for å prøve og unngå det uungålige, er det vel bedre å akseptere det? De blir ikke yngre av at man stapper en smukk i munnen deres  :P

Endret av Stjernesrøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Prinsesse uten land

Skriver innlegget på tenåringsforumet, selv om jenta mi bare er 12. Jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig alder for å begynne med BH. Jenta mi begynte med "minitopper" for kanskje halvannet år siden, men nå vil hun gjerne begynne med BH. Flere i klassen har visst det.

 

Jeg er jo så dinosaur at da jeg var ungdom, så begynte vi ikke med BH før ETTER ungdomsskolen, faktisk var det sommeren etter 1. år på videregående at jeg kjøpte min første BH. Innser jo at dette er helt fjernt i forhold til dagens samfunn - men lurer altså på hva som er vanlig rundt omkring i DOL-land...

 

Jenta er gjennomsnittlig i full gang med puberteten, men trenger etter min mening ikke BH, etter hennes mening trenger hun det ;-) Det er ikke noe big-deal for meg egentlig, men ønsker på en måte å holde litt igjen...

For jenta mi var det rett og slett behovet som styrte. Hun var tidlig utviklet og allerede som 11-åring måtte jeg begynne å introdusere topper med god støtte til henne. Hun hadde noen eldre venninder som hadde BH'er og ønsket å prøve det selv, noe jeg syntes var tidlig men likevel bra. Nektet selv å bruke BH før jeg var godt oppi ungdomsskolen og med store bryster var det synd ingen påvirket meg til å ta vare på kroppen min allerede da. Derfor har jeg prøvd å vere bevisst å gi min datter tidlig påvirkning til å kle seg riktig. Nå er hun straks 13 år og synes fremdeles det er flaut å gå å handle BH, men liker ikke gå uten. Hun bruker B-cup, så er relativt godt utviklet og trenger støtten fra en god BH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
påskelilje

For jenta mi var det rett og slett behovet som styrte. Hun var tidlig utviklet og allerede som 11-åring måtte jeg begynne å introdusere topper med god støtte til henne. Hun hadde noen eldre venninder som hadde BH'er og ønsket å prøve det selv, noe jeg syntes var tidlig men likevel bra. Nektet selv å bruke BH før jeg var godt oppi ungdomsskolen og med store bryster var det synd ingen påvirket meg til å ta vare på kroppen min allerede da. Derfor har jeg prøvd å vere bevisst å gi min datter tidlig påvirkning til å kle seg riktig. Nå er hun straks 13 år og synes fremdeles det er flaut å gå å handle BH, men liker ikke gå uten. Hun bruker B-cup, så er relativt godt utviklet og trenger støtten fra en god BH.

Det med BH gikk seg fort til - nå er det en selvfølge at hun bruker BH.

 

Bare jeg som syntes det var så rart at hun allerede nå, før ungdomsskolen, skulle begynne med det - siden vi var så himla treige med å begynne...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Skriver innlegget på tenåringsforumet, selv om jenta mi bare er 12. Jeg lurer rett og slett på hva som er vanlig alder for å begynne med BH. Jenta mi begynte med "minitopper" for kanskje halvannet år siden, men nå vil hun gjerne begynne med BH. Flere i klassen har visst det.

 

Jeg er jo så dinosaur at da jeg var ungdom, så begynte vi ikke med BH før ETTER ungdomsskolen, faktisk var det sommeren etter 1. år på videregående at jeg kjøpte min første BH. Innser jo at dette er helt fjernt i forhold til dagens samfunn - men lurer altså på hva som er vanlig rundt omkring i DOL-land...

 

Jenta er gjennomsnittlig i full gang med puberteten, men trenger etter min mening ikke BH, etter hennes mening trenger hun det ;-) Det er ikke noe big-deal for meg egentlig, men ønsker på en måte å holde litt igjen...

 

Det kommer fra person til person om de bruker BH eller topp. Men i dagens samfunn er det nok vanlig at jenter bruker BH. Det er en BH-trend. Men datteren min, som er 13, 14 i sommer, bruker topp. Hun bruker ikke BH. Hun er fornøyd med topp. Det er ikke så nøye for henne at det ikke blir BH.

Men jeg synes nå jenten din kan velge selv om hun vil ha BH eller topp. Men jeg synes nå at det er best at de holder seg til topp, til de begynner i niende eller tiende klasse. Men når jenten er 12 år, kan nå hun få velge selv;)

Anonymous poster hash: f23a6...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...